Komunikaty PR

Walka ze zmianami klimatu? Dzieci w Polsce chcą się w nią angażować.

2021-07-08  |  13:00
Biuro prasowe

Aż 88% dzieci w Polsce martwi się zmianami klimatycznymi – czytamy w wynikach badania przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network. Jego celem było przeanalizowanie poglądów i działań osób z grupy wiekowej 6-12 lat w związku z globalnym ociepleniem. Dane pokazują, że młodzi mieszkańcy naszej planety troszczą się o nią i aż 85% z nich wierzy w możliwość dokonania przez siebie realnej zmiany.

Strach, zmartwienie i smutek – to emocje, które najczęściej towarzyszą dzieciom podczas zadawania pytań o globalne ocieplenie. Najnowsze badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” pokazuje, że aż 88% ankietowanych w Polsce dzieci niepokoi się o negatywne skutki zmian zachodzących na naszej planecie.

Większość dzieci ma jednak dużą motywację do działania i czuje się odpowiedzialna za środowisko (84%). Prawie trzy czwarte ankietowanych szuka możliwości, aby włączyć się w aktywności wpływające na dobrostan naszej planety.  

- Wyniki badania przeprowadzonego w 13 krajach regionu EMEA potwierdzają to, co wcześniej odkryliśmy podczas rozmów z naszymi młodymi widzami: dzieci bardzo przejmują się dobrem Ziemi i chętnie włączają się w ekologiczne przedsięwzięcia. Inicjatywa „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest odpowiedzią na te potrzeby i została stworzona, aby zwiększać świadomość naszych odbiorców. Akcja zachęca dzieci z regionu EMEA do podjęcia codziennych wyzwań, które pomogą środowisku. Choć kampania trwa dopiero od 1 czerwca, na całym świecie dzieci podjęły już ponad 300 000 proekologicznych aktywności. Z przyjemnością wspieramy naszych młodych widzów i jesteśmy pod wrażeniem tego, z jakim entuzjazmem zaangażowali się we wspólne działanie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA.

 

W Polsce 100% ankietowanych dzieci zrobiło coś dla dobra Ziemi

Wszystkie dzieci uczestniczyły w co najmniej jednej aktywności związanej z ekologią. W Polsce, podobnie jak w większości krajów, dominuje chęć stosowania się do zasad recyklingu (77%). Następnie pojawiają się działania takie jak próba zużywania mniejszej ilości wody (58%) i energii elektrycznej (55%).  

- Cieszy nas bardzo, że wśród młodych ludzi rośnie świadomość ekologiczna i potrzeba ochrony naszej planety. Dzieci są uważnymi obserwatorami, widzą i słyszą, że z ich otoczeniem dzieje się coś złego, dlatego chcą się angażować i pomagać ratować miejsce, w którym żyją. Widzimy zatem jak ważna jest rzetelna edukacja klimatyczna w polskich przedszkolach i szkołach, bo to młodzi ludzie potrafią wpływać na dorosłych i wymagać od nich odpowiednich postaw oraz zmian w dotychczasowym szkodliwym dla planety działaniu. Takie inicjatywy jak „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” również mają nieoceniony wpływ na kształtowanie ekologicznych postaw młodych ludzi – mówi Karolina Kukielska z Fundacji WWF Polska.

Największą inspiracją do walki ze zmianami klimatycznymi jest mama (64%). Autorytetami w kwestii dbania o planetę są również ojcowie (41%) i nauczyciele (33%).

 

O kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network”

Aż 78% ankietowanych w Polsce dzieci potwierdziło, że działania Cartoon Network mają szansę pomóc im w podejmowaniu codziennych ekologicznych działań. Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” odpowiada na tę potrzebę i jest jedną z głównych inicjatyw marki w bieżącym roku. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach. Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Inicjatywa jest wspierana przez Fundację WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją, Cartoon Network stworzył animowane filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z ekologią.

We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej. 

 

 

 

 

 

O Cartoon Network

Cartoon Network to kanał dla dzieci wypełniony ekscytującą mieszanką komedii i przygody. Główną grupą docelową stacji są chłopcy i dziewczynki w wieku 6-12 lat. Przepełnione humorem, angażujące i uznane na całym świecie produkcje, które pobudzają wyobraźnie i nawiązują do uniwersalnych motywów przyjaźni, zachęcają dzieci do bycia sobą. Ramówka kanału obejmuje takie kreskówki jak: „Atomówki”, „Niesamowity świat Gumballa”, „Ben 10”, „Między nami, misiami”, „Młodzi Tytani: Akcja!”, „Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu”, „Kicia Rożek”, „Craig znad potoku”, „Obóz na wyspie” oraz wielokrotnie nagradzane seriale „Steven Universe”, „Pora na przygodę” oraz „Zwyczajny serial”. Z produkowanych przez kanał treści można również skorzystać dzięki stronie internetowej, a także poprzez gry, wideo na żądanie, urządzenia mobilne i szeroki wachlarz artykułów licencyjnych. Właścicielem marki Cartoon Network jest WarnerMedia.

O Warner Media

WarnerMedia to wiodąca firma medialna i rozrywkowa, która zajmuje się tworzeniem i dystrybucją popularnych treści premium dla globalnych odbiorców od licznych utalentowanych artystów i dziennikarzy. Posiada marki konsumenckie takie jak: HBO, HBO Max, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies i inne. Organizacja skupia się także na zaawansowanych rozwiązaniach reklamowych Xandr. Zostały one zaprojektowane, aby wspomagać rozwój w zakresie promocji marek, wydawców i odbiorców. WarnerMedia jest częścią AT&T Inc. (NYSE:T)

 

Biuro prasowe, Plac Trzech Krzyży 10/14, 00-499 Warszawa

Barbara Izowska

Senior PR & Marketing Manager CEE

Benelux and GAS

Katarzyna Tumielewicz

Marketing & PR Manager

katarzyna.tumielewicz@warnermedia.com

tel. +48 22 43 86 104

Joanna Hała

PR Manager | dotrelations

joanna.hala@dotrelations.pl 

+48 690 995 770

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.