Walka ze zmianami klimatu? Dzieci w Polsce chcą się w nią angażować.
Aż 88% dzieci w Polsce martwi się zmianami klimatycznymi – czytamy w wynikach badania przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network. Jego celem było przeanalizowanie poglądów i działań osób z grupy wiekowej 6-12 lat w związku z globalnym ociepleniem. Dane pokazują, że młodzi mieszkańcy naszej planety troszczą się o nią i aż 85% z nich wierzy w możliwość dokonania przez siebie realnej zmiany.
Strach, zmartwienie i smutek – to emocje, które najczęściej towarzyszą dzieciom podczas zadawania pytań o globalne ocieplenie. Najnowsze badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” pokazuje, że aż 88% ankietowanych w Polsce dzieci niepokoi się o negatywne skutki zmian zachodzących na naszej planecie.
Większość dzieci ma jednak dużą motywację do działania i czuje się odpowiedzialna za środowisko (84%). Prawie trzy czwarte ankietowanych szuka możliwości, aby włączyć się w aktywności wpływające na dobrostan naszej planety.
- Wyniki badania przeprowadzonego w 13 krajach regionu EMEA potwierdzają to, co wcześniej odkryliśmy podczas rozmów z naszymi młodymi widzami: dzieci bardzo przejmują się dobrem Ziemi i chętnie włączają się w ekologiczne przedsięwzięcia. Inicjatywa „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest odpowiedzią na te potrzeby i została stworzona, aby zwiększać świadomość naszych odbiorców. Akcja zachęca dzieci z regionu EMEA do podjęcia codziennych wyzwań, które pomogą środowisku. Choć kampania trwa dopiero od 1 czerwca, na całym świecie dzieci podjęły już ponad 300 000 proekologicznych aktywności. Z przyjemnością wspieramy naszych młodych widzów i jesteśmy pod wrażeniem tego, z jakim entuzjazmem zaangażowali się we wspólne działanie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA.
W Polsce 100% ankietowanych dzieci zrobiło coś dla dobra Ziemi
Wszystkie dzieci uczestniczyły w co najmniej jednej aktywności związanej z ekologią. W Polsce, podobnie jak w większości krajów, dominuje chęć stosowania się do zasad recyklingu (77%). Następnie pojawiają się działania takie jak próba zużywania mniejszej ilości wody (58%) i energii elektrycznej (55%).
- Cieszy nas bardzo, że wśród młodych ludzi rośnie świadomość ekologiczna i potrzeba ochrony naszej planety. Dzieci są uważnymi obserwatorami, widzą i słyszą, że z ich otoczeniem dzieje się coś złego, dlatego chcą się angażować i pomagać ratować miejsce, w którym żyją. Widzimy zatem jak ważna jest rzetelna edukacja klimatyczna w polskich przedszkolach i szkołach, bo to młodzi ludzie potrafią wpływać na dorosłych i wymagać od nich odpowiednich postaw oraz zmian w dotychczasowym szkodliwym dla planety działaniu. Takie inicjatywy jak „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” również mają nieoceniony wpływ na kształtowanie ekologicznych postaw młodych ludzi – mówi Karolina Kukielska z Fundacji WWF Polska.
Największą inspiracją do walki ze zmianami klimatycznymi jest mama (64%). Autorytetami w kwestii dbania o planetę są również ojcowie (41%) i nauczyciele (33%).
O kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network”
Aż 78% ankietowanych w Polsce dzieci potwierdziło, że działania Cartoon Network mają szansę pomóc im w podejmowaniu codziennych ekologicznych działań. Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” odpowiada na tę potrzebę i jest jedną z głównych inicjatyw marki w bieżącym roku. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach. Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Inicjatywa jest wspierana przez Fundację WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją, Cartoon Network stworzył animowane filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z ekologią.
We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
O Cartoon Network
Cartoon Network to kanał dla dzieci wypełniony ekscytującą mieszanką komedii i przygody. Główną grupą docelową stacji są chłopcy i dziewczynki w wieku 6-12 lat. Przepełnione humorem, angażujące i uznane na całym świecie produkcje, które pobudzają wyobraźnie i nawiązują do uniwersalnych motywów przyjaźni, zachęcają dzieci do bycia sobą. Ramówka kanału obejmuje takie kreskówki jak: „Atomówki”, „Niesamowity świat Gumballa”, „Ben 10”, „Między nami, misiami”, „Młodzi Tytani: Akcja!”, „Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu”, „Kicia Rożek”, „Craig znad potoku”, „Obóz na wyspie” oraz wielokrotnie nagradzane seriale „Steven Universe”, „Pora na przygodę” oraz „Zwyczajny serial”. Z produkowanych przez kanał treści można również skorzystać dzięki stronie internetowej, a także poprzez gry, wideo na żądanie, urządzenia mobilne i szeroki wachlarz artykułów licencyjnych. Właścicielem marki Cartoon Network jest WarnerMedia.
O Warner Media
WarnerMedia to wiodąca firma medialna i rozrywkowa, która zajmuje się tworzeniem i dystrybucją popularnych treści premium dla globalnych odbiorców od licznych utalentowanych artystów i dziennikarzy. Posiada marki konsumenckie takie jak: HBO, HBO Max, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies i inne. Organizacja skupia się także na zaawansowanych rozwiązaniach reklamowych Xandr. Zostały one zaprojektowane, aby wspomagać rozwój w zakresie promocji marek, wydawców i odbiorców. WarnerMedia jest częścią AT&T Inc. (NYSE:T)
Biuro prasowe, Plac Trzech Krzyży 10/14, 00-499 Warszawa
Barbara Izowska Senior PR & Marketing Manager CEE Benelux and GAS | Katarzyna Tumielewicz Marketing & PR Manager katarzyna.tumielewicz@warnermedia.com tel. +48 22 43 86 104 | Joanna Hała PR Manager | dotrelations joanna.hala@dotrelations.pl +48 690 995 770
|

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
Prezenterka pogody uważa, że trzeba się już wyciszyć po ostatnich wyborach prezydenckich i próbować jakoś zaakceptować obecną sytuację, bo wszelkie emocje niczego już nie zmienią. Pozostaje tylko wierzyć, że zwycięzca stanie na wysokości zadania i nie tylko nie zawiedzie tych, którzy mu zaufali, ale także przekona do siebie pozostały elektorat. Dorota Gardias chciałaby także, aby jego żona była głosem kobiet i zawsze – nawet w najtrudniejszych sprawach – stawała po ich stronie.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Farmacja
Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.