Warszawskie przedszkole jeszcze bardziej zielone
Dzięki połączonym siłom dzieci i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia, teren Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 im. prof. Zofii Falkowskiej przy ul. Siennickiej wzbogacił się o kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi warszawiacy wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.
Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.
Ogólnopolska firma deweloperska Develia chce być częścią tej zmiany, sadząc na terenach szkół i przedszkoli w największych miastach Polski drzewa i krzewy. Po udanych akcjach nasadzeń we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach przyszła kolej na Warszawę. Ogród praskiego przedszkola nr 291 wzbogacił się o blisko 40 drzew i krzewów, w tym m.in. miłorzęby, jabłonie, wierzby białe, jaśminowce oraz forsycje, trzmieliny i kaliny. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli podopieczni placówki, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Naukowcy opowiedzieli najmłodszym, dlaczego sadzenie drzew i dbanie o środowisko jest takie ważne, jak działa fotosynteza i co mogą oznaczać dla nas zmiany klimatyczne. Następnie zespoły złożone z wolontariuszy Develii oraz przedszkolaków tworzyły kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.
– W czasach kryzysu klimatycznego troska o środowisko nie jest wyborem, lecz obowiązkiem. Dlatego w realizowanych przez nas inwestycjach wdrażamy rozwiązania mające pozytywny wpływ na klimat i otoczenie, takie jak instalacje fotowoltaiczne, infrastruktura rowerowa, ogrody deszczowe czy tężnie solankowe dla mieszkańców. Zdajemy sobie sprawę jak długofalowy jest wspólny cel, który zamierzamy osiągnąć. Dlatego też, wraz z fundacją Dotlenieni.org, prowadzimy działania edukacyjne. Promowanie odpowiednich postaw i kształtowanie dobrych nawyków wśród najmłodszych jest fundamentem do budowy świadomego ekologicznie społeczeństwa. – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji.
Każde drzewo jest potężnym filtrem powietrza - pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne dla dzieci, które w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.