Komunikaty PR

Warszawskie przedszkole jeszcze bardziej zielone

2023-06-21  |  11:45

Dzięki połączonym siłom dzieci i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia, teren Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 im. prof. Zofii Falkowskiej przy ul. Siennickiej wzbogacił się o kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi warszawiacy wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.

Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.

Ogólnopolska firma deweloperska Develia chce być częścią tej zmiany, sadząc na terenach szkół i przedszkoli w największych miastach Polski drzewa i krzewy. Po udanych akcjach nasadzeń we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach przyszła kolej na Warszawę. Ogród praskiego przedszkola nr 291 wzbogacił się o blisko 40 drzew i krzewów, w tym m.in. miłorzęby, jabłonie, wierzby białe, jaśminowce oraz forsycje, trzmieliny i kaliny. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli podopieczni placówki, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Naukowcy opowiedzieli najmłodszym, dlaczego sadzenie drzew i dbanie o środowisko jest takie ważne, jak działa fotosynteza i co mogą oznaczać dla nas zmiany klimatyczne. Następnie zespoły złożone z wolontariuszy Develii oraz przedszkolaków tworzyły kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.

– W czasach kryzysu klimatycznego troska o środowisko nie jest wyborem, lecz obowiązkiem. Dlatego w realizowanych przez nas inwestycjach wdrażamy rozwiązania mające pozytywny wpływ na klimat i otoczenie, takie jak instalacje fotowoltaiczne, infrastruktura rowerowa, ogrody deszczowe czy tężnie solankowe dla mieszkańców. Zdajemy sobie sprawę jak długofalowy jest wspólny cel, który zamierzamy osiągnąć. Dlatego też, wraz z fundacją Dotlenieni.org, prowadzimy działania edukacyjne. Promowanie odpowiednich postaw i kształtowanie dobrych nawyków wśród najmłodszych jest fundamentem do budowy świadomego ekologicznie społeczeństwa. podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji. 


Każde drzewo jest potężnym filtrem powietrza - pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne dla dzieci, które w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.

Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.

 

O DEVELII 

Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Kontakt dla mediów:

Mariusz Skowronek, Tauber Promotion

698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.