Warszawskie przedszkole jeszcze bardziej zielone
Dzięki połączonym siłom dzieci i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia, teren Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 im. prof. Zofii Falkowskiej przy ul. Siennickiej wzbogacił się o kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi warszawiacy wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.
Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.
Ogólnopolska firma deweloperska Develia chce być częścią tej zmiany, sadząc na terenach szkół i przedszkoli w największych miastach Polski drzewa i krzewy. Po udanych akcjach nasadzeń we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach przyszła kolej na Warszawę. Ogród praskiego przedszkola nr 291 wzbogacił się o blisko 40 drzew i krzewów, w tym m.in. miłorzęby, jabłonie, wierzby białe, jaśminowce oraz forsycje, trzmieliny i kaliny. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli podopieczni placówki, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Naukowcy opowiedzieli najmłodszym, dlaczego sadzenie drzew i dbanie o środowisko jest takie ważne, jak działa fotosynteza i co mogą oznaczać dla nas zmiany klimatyczne. Następnie zespoły złożone z wolontariuszy Develii oraz przedszkolaków tworzyły kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.
– W czasach kryzysu klimatycznego troska o środowisko nie jest wyborem, lecz obowiązkiem. Dlatego w realizowanych przez nas inwestycjach wdrażamy rozwiązania mające pozytywny wpływ na klimat i otoczenie, takie jak instalacje fotowoltaiczne, infrastruktura rowerowa, ogrody deszczowe czy tężnie solankowe dla mieszkańców. Zdajemy sobie sprawę jak długofalowy jest wspólny cel, który zamierzamy osiągnąć. Dlatego też, wraz z fundacją Dotlenieni.org, prowadzimy działania edukacyjne. Promowanie odpowiednich postaw i kształtowanie dobrych nawyków wśród najmłodszych jest fundamentem do budowy świadomego ekologicznie społeczeństwa. – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji.
Każde drzewo jest potężnym filtrem powietrza - pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne dla dzieci, które w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
Podczas najbliższej edycji Polsat Hit Festival satyryk zaprezentuje się w nietypowej dla siebie roli – zamiast jak zwykle rozśmieszać publiczność do łez, zaśpiewa. W trakcie koncertu „Gdzie się podziały tamte prywatki” w jego wykonaniu będzie można usłyszeć dwa wielkie przeboje wylansowane przed laty przez Krzysztofa Krawczyka i Andrzeja Zauchę. Tadeusz Drozda podjął wyzwanie, zapowiada, że postara się mu sprostać, a jednocześnie nie ukrywa, że nieco się stresuje chociażby z tego powodu, że wśród nowego pokolenia artystów nie ma zbyt wielu znajomych.
Muzyka
Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować

Wokalistka przyznaje, że z dużą radością przyjęła zaproszenie do udziału w Polsat Hit Festiwal 2025. Dla niej bowiem występ w Operze Leśnej w Sopocie ma niezwykle sentymentalny wymiar. Jeszcze będąc dzieckiem oglądała w telewizji koncerty z Sopotu i marzyła, by kiedyś stanąć na tej kultowej scenie. Marzenie się spełniło i teraz, kiedy tylko ma taką możliwość wraca do tego amfiteatru z ogromną przyjemnością. W piątek Bryska zaśpiewa w koncercie „Radiowy Przebój Roku”.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.