Warsztaty Baylab Polska w nowej odsłonie
Warszawa, lipiec 2021 – Nowe tematy, nowi goście, nowa formuła – Baylab Polska odświeża profil na Facebooku i stawia na działania promujące naukę i technologię, kierując je do wielopokoleniowej grupy odbiorców. Nowe podejście ma pokazać, że nauka łączy pokolenia i inspiruje je do wspólnego odkrywania świata.
Baylab, stworzony przez firmę Bayer jako miejsce fascynacji nauką i techniką, rozpoczął działalność w 2012 roku jako multimedialny salon popularno-naukowy. Obecnie działa w formie cyfrowej.
- Wakacje wcale nie muszą oznaczać przerwy od nauki, a nauka wcale nie musi być nudna. Udowadniamy to na naszym fanpage’u Baylab Polska, prezentując wiedzę w postaci atrakcyjnych multimediów i angażujących materiałów edukacyjnych. Do wspólnej nauki, zabawy i odkrywania swoich pasji zapraszamy wszystkich: dzieci, młodzież, rodziców, a nawet seniorów. Na naszych warsztatach online każde pokolenie znajdzie coś dla siebie - wyjaśnia Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE.
Na najbliższe dwa wakacyjne miesiące - lipiec i sierpień - zaplanowane zostały serie postów dotyczące wirusów i szczepionek.
Dla najmłodszych naukowców moderatorzy Baylab przygotowali eksperyment wideo, który wyjaśni jak minimalizować ryzyko zakażenia wirusami. W kolejnych postach, składających się z kolorowych infografik czy quizów, poprzez zabawę i rozrywkę przemycona zostanie wiedza dotycząca szczepionek i ich znaczenia dla organizmu człowieka.
Młodzież będzie mieć niepowtarzalną szansę na uzupełnienie wiedzy do zajęć szkolnych dzięki animacji „Między żywym a nieożywionym – czym zaskakują nas wirusy?”. Po zapoznaniu się z filmem będzie również szansa na sprawdzenie wiedzy w przygotowanych przez ekspertów dodatkowych materiałach: teście, quizie czy słowniku pojęć.
Dorośli zaproszeni zostaną do cyklu Baylab Talks - inspirujących rozmów wideo ze znanymi ekspertami na tematy społeczne, zdrowotne czy środowiskowe. W pierwszej wakacyjnej serii, o szczepionkach opowiadać będzie międzynarodowy ekspert - Doc. MUDr. Ing. RNDr. Peter Celec DrSc. MPH, Head of the Institute of Molecular Biomedicine in Bratislava. W kolejnych odsłonach rozmów, tym razem o immunologii i alergii, będzie można obejrzeć dr. hab. Wojciecha Feleszko z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Dla wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi działaniami i przełomowymi rozwiązaniami firmy Bayer w zakresie zdrowia, środowiska czy zrównoważonego rozwoju przygotowano serię postów zawierających globalne treści dotyczące wymienionych obszarów. Podczas wakacji zaprezentowane zostaną naukowe doniesienia ekspertów na temat globalnej walki z koronawirusem oraz wpływu i znaczenia szczepionek dla odporności człowieka.
W ramach działań w mediach społecznościowych Baylab Polska dostępny jest również na kanale Youtube. Zamieszczane w serwisie multimedia są idealnym uzupełnieniem wiedzy i materiałów merytorycznych, prezentowanych na fanpage’u.
Po wakacjach, na wrzesień i październik, zaplanowane zostały tematy dotyczące szeroko pojętego obszaru układu krążenia, zaś dwa ostatnie miesiące roku - listopad i grudzień - poświęcone zostaną witaminom oraz prawidłowemu odżywianiu.
Baylab Polska zapoczątkował swoje warsztaty popularnonaukowe ponad 8 lat temu, zaś od ponad roku aktywnie edukuje online, zgromadziwszy w tym czasie ponad 16 tysięczną grupę fanów. Na odświeżonym kanale prezentowane będą materiały multimedialne dotyczące między innymi innowacji, nowych technologii, medycyny i ochrony zdrowia, a także najnowszych osiągnięć i odkryć w tych dziedzinach. Dodatkowo na profilu publikowane będą treści informujące o aktualnych, globalnych działaniach firmy Bayer z zakresu innowacji, zdrowia czy zrównoważonego rozwoju. Zapraszamy do odwiedzin i śledzenia nas w social mediach.
Oficjalny profil Facebook Baylab Polska - https://www.facebook.com/BaylabPolska
Oficjalny kanał Youtube Baylab Polska - https://www.youtube.com/watch?v=qLwNJzLLCRs

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.