Komunikaty PR

Więcej drzew dla katowickiej podstawówki

2023-05-25  |  13:00

Szkoła podstawowa nr 15 im. Jana Pawła II przy ul. ks. Adamskiego 24 stała się jeszcze bardziej zielona –połączone siły uczniów i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia posadziły na terenie placówki kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi mieszkańcy Katowic wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.

Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.

Develia dołożyła do tej akcji swoją cegiełkę, sadząc na terenie szkoły podstawowej nr 15 drzewa i krzewy. Ogród zazieleniło kilkadziesiąt młodych roślin, m.in. jarzębiny, jabłonie, kasztanowce, jodły, miłorzęby oraz bzy tureckie, hortensje i powojniki. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli uczniowie, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Podczas zajęć tworzyli kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.

Akcja sadzenia roślinności jest dla firmy Develia wyrazem troski o ochronę środowiska naturalnego. Deweloper na co dzień wdraża w realizowanych inwestycjach rozwiązania mające pozytywny wpływ na otoczenie i klimat. Prowadzi też edukację ekologiczną oraz podejmuje działania mające na celu poprawę jakości życia w przestrzeni publicznej. Podobne wydarzenia odbyły się już w innych miastach, gdzie Develia prowadzi swoje inwestycje – we Wrocławiu, Gdańsku i Krakowie.

Promowanie i tłumaczenie najmłodszym potrzeby ochrony środowiska jest podstawą budowania świadomego ekologicznie społeczeństwa. Wspólnie z fundacją Dotlenieni.org uczymy i pokazujemy, dlaczego każdy z nas powinien mieć na uwadze ochronę natury. Dbałość o ekosystem jest również wpisana w DNA naszej firmy. W realizowanych przez Develię inwestycjach kładziemy duży nacisk na proekologiczne rozwiązania. Ich lokalizacje dobieramy w taki sposób, aby mieszkańcy mieli łatwy dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych. Dodatkowo zazieleniamy i zadrzewiamy powierzchnie zewnętrzne naszych osiedli, instalujemy na nich panele fotowoltaiczne oraz infrastrukturę rowerową. W wybranych projektach – jak np. naszym katowickim osiedlu Ceglana Park – powstaje tężnia solankowa. Korzystanie z takich rozwiązań wzmacnia naturalną odporność mieszkańców – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji. 

Każde drzewo jest źródłem tlenu ponieważ pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne w szkołach oraz przedszkolach, gdzie dzieci w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.

Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.