Komunikaty PR

Więcej drzew dla katowickiej podstawówki

2023-05-25  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

Szkoła podstawowa nr 15 im. Jana Pawła II przy ul. ks. Adamskiego 24 stała się jeszcze bardziej zielona –połączone siły uczniów i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia posadziły na terenie placówki kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi mieszkańcy Katowic wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.

Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.

Develia dołożyła do tej akcji swoją cegiełkę, sadząc na terenie szkoły podstawowej nr 15 drzewa i krzewy. Ogród zazieleniło kilkadziesiąt młodych roślin, m.in. jarzębiny, jabłonie, kasztanowce, jodły, miłorzęby oraz bzy tureckie, hortensje i powojniki. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli uczniowie, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Podczas zajęć tworzyli kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.

Akcja sadzenia roślinności jest dla firmy Develia wyrazem troski o ochronę środowiska naturalnego. Deweloper na co dzień wdraża w realizowanych inwestycjach rozwiązania mające pozytywny wpływ na otoczenie i klimat. Prowadzi też edukację ekologiczną oraz podejmuje działania mające na celu poprawę jakości życia w przestrzeni publicznej. Podobne wydarzenia odbyły się już w innych miastach, gdzie Develia prowadzi swoje inwestycje – we Wrocławiu, Gdańsku i Krakowie.

Promowanie i tłumaczenie najmłodszym potrzeby ochrony środowiska jest podstawą budowania świadomego ekologicznie społeczeństwa. Wspólnie z fundacją Dotlenieni.org uczymy i pokazujemy, dlaczego każdy z nas powinien mieć na uwadze ochronę natury. Dbałość o ekosystem jest również wpisana w DNA naszej firmy. W realizowanych przez Develię inwestycjach kładziemy duży nacisk na proekologiczne rozwiązania. Ich lokalizacje dobieramy w taki sposób, aby mieszkańcy mieli łatwy dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych. Dodatkowo zazieleniamy i zadrzewiamy powierzchnie zewnętrzne naszych osiedli, instalujemy na nich panele fotowoltaiczne oraz infrastrukturę rowerową. W wybranych projektach – jak np. naszym katowickim osiedlu Ceglana Park – powstaje tężnia solankowa. Korzystanie z takich rozwiązań wzmacnia naturalną odporność mieszkańców – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji. 

Każde drzewo jest źródłem tlenu ponieważ pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne w szkołach oraz przedszkolach, gdzie dzieci w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.

Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tauber Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 13:00

Pepco rusza w wakacyjną trasę razem z Happy Bus

Pełne atrakcji autobusy Fundacji Happy Kids już po raz czternasty wyruszyły w wakacyjną trasę po Polsce, by zapewnić dzieciom ze wsi i małych miasteczek niezapomniane wrażenia. W tym roku Happy Busy zawitają do kilkudziesięciu
Dziecko Żywienie małego dziecka na wakacjach – 5 ważnych wskazówek od psychologa i ped
2024-07-23 | 09:00

Żywienie małego dziecka na wakacjach – 5 ważnych wskazówek od psychologa i ped

Wakacyjny wyjazd to czas beztroski i odpoczynku dla całej rodziny, często to także okazja do kulinarnych eksperymentów, próbowania i poznawania nowych smaków. Jednak,
Dziecko Połowa Polaków chce zmiany określenia „urlop macierzyński” na neutralne
2024-07-16 | 12:00

Połowa Polaków chce zmiany określenia „urlop macierzyński” na neutralne

Tylko ⅕ Polaków nie widzi potrzeby zmiany nazwy „urlop macierzyński”, a ⅖ jest zdania, że sugeruje ona, że czas opieki nad niemowlęciem jest czasem odpoczynku.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.