Więcej drzew dla katowickiej podstawówki
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
Szkoła podstawowa nr 15 im. Jana Pawła II przy ul. ks. Adamskiego 24 stała się jeszcze bardziej zielona –połączone siły uczniów i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia posadziły na terenie placówki kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi mieszkańcy Katowic wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.
Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.
Develia dołożyła do tej akcji swoją cegiełkę, sadząc na terenie szkoły podstawowej nr 15 drzewa i krzewy. Ogród zazieleniło kilkadziesiąt młodych roślin, m.in. jarzębiny, jabłonie, kasztanowce, jodły, miłorzęby oraz bzy tureckie, hortensje i powojniki. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli uczniowie, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Podczas zajęć tworzyli kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.
Akcja sadzenia roślinności jest dla firmy Develia wyrazem troski o ochronę środowiska naturalnego. Deweloper na co dzień wdraża w realizowanych inwestycjach rozwiązania mające pozytywny wpływ na otoczenie i klimat. Prowadzi też edukację ekologiczną oraz podejmuje działania mające na celu poprawę jakości życia w przestrzeni publicznej. Podobne wydarzenia odbyły się już w innych miastach, gdzie Develia prowadzi swoje inwestycje – we Wrocławiu, Gdańsku i Krakowie.
– Promowanie i tłumaczenie najmłodszym potrzeby ochrony środowiska jest podstawą budowania świadomego ekologicznie społeczeństwa. Wspólnie z fundacją Dotlenieni.org uczymy i pokazujemy, dlaczego każdy z nas powinien mieć na uwadze ochronę natury. Dbałość o ekosystem jest również wpisana w DNA naszej firmy. W realizowanych przez Develię inwestycjach kładziemy duży nacisk na proekologiczne rozwiązania. Ich lokalizacje dobieramy w taki sposób, aby mieszkańcy mieli łatwy dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych. Dodatkowo zazieleniamy i zadrzewiamy powierzchnie zewnętrzne naszych osiedli, instalujemy na nich panele fotowoltaiczne oraz infrastrukturę rowerową. W wybranych projektach – jak np. naszym katowickim osiedlu Ceglana Park – powstaje tężnia solankowa. Korzystanie z takich rozwiązań wzmacnia naturalną odporność mieszkańców – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji.
Każde drzewo jest źródłem tlenu ponieważ pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne w szkołach oraz przedszkolach, gdzie dzieci w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
Rozmowa lepsza od kar i nagród
Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
Przygoda – nie może jej zabraknąć podczas zabawy z dzieckiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.