Więcej drzew dla przedszkolaków
Wrocławskie przedszkole nr 82 przy ul. ks. Bonczyka 52 stało się jeszcze bardziej zielone – połączone siły przedszkolaków i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia posadziły na terenie placówki kilkadziesiąt drzew i krzewów. Mali wrocławianie wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.
Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemalże 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.
Firma Develia dołożyła do tej akcji swoją cegiełkę, sadząc na terenie przedszkola nr 82 kilkadziesiąt drzew i krzewów, m.in. magnolii, wiśni ozdobnych, klonów, hortensji bukietowych, róż, dereni, kalin i innych gatunków. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli wychowankowie przedszkola, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych.
Zespół ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org opowiedział najmłodszym, dlaczego sadzenie drzew i dbanie o środowisko jest takie ważne, jak działa fotosynteza i co mogą oznaczać dla nas zmiany klimatyczne. Następnie zespoły złożone z wolontariuszy Develii oraz przedszkolaków utworzyli kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne, które ozdobią wnętrza przedszkola i usprawnią wymianę powietrza.
- Akcja zadrzewiania przedszkola nr 82 we Wrocławiu to pierwsza odsłona naszej wspólnej inicjatywy z fundacją Dotlenieni.org. W jej ramach przeprowadzimy nasadzenia drzew w miastach, w których prowadzimy inwestycje – we Wrocławiu oraz Warszawie, Gdańsku, Krakowie i w Katowicach. Lubimy mieszkać w pobliżu parków i obszarów zielonych, jednak w dużych polskich aglomeracjach często takich terenów brakuje. Naszą ambicją jest to zmienić. Nasadzenia łączone będą z akcjami edukacyjnymi, popularyzującymi proekologiczne praktyki i zdrowy tryb życia – zapowiada Jagoda Najwer, junior marketing manager w firmie Develia S.A., organizatorka akcji.
Zarówno wychowankowie przedszkola, jak i jego kadra przystąpili do akcji z dużym entuzjazmem. „Drzewa należy sadzić, żeby rosły i można było z nich zrywać jedzenie”, powiedział 4-letni Tomek. „Drzewa są ważne, bo dają nam cień latem. Będziemy o nie dbać”, zapowiedziała 3-letnia Lila.
„Dzięki takim akcjom dzieci nie tylko uczą się troski o roślinność. Zapewniają też dostęp do zieleni sobie oraz następnym pokoleniom. Jestem pewna, że za ponad 20 lat nasi wychowankowie będą przychodzić tu ze swoimi dziećmi i opowiadać im, że to oni posadzili te drzewa” - mówiła Edyta Gajewska, dyrektor przedszkola.
Develia, która w tym roku obchodzi 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 38 osiedli, składających się w sumie ze 101 etapów inwestycyjnych – to ponad 14 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 760 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.