Wirtualna wystawa uczy najmłodszych o recyklingu
W ciągu roku recyklingowi poddawana jest zaledwie połowa butelek PET, a przecież są one świetnym surowcem, który w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia! Aby w przystępny sposób pokazać, jak ważny jest to proces oraz przybliżyć każdy z jego etapów najmłodszym, po Polsce jeździ specjalna śmieciarka Miecia. W jej wnętrzu nie znajdują się odpady, tylko… interaktywna wystawa poświęcona recyklingowi, która teraz jest dostępna także online! By dodatkowo zachęcić do zgłębienia tajników recyklingu plastiku PET, do końca sierpnia trwa konkurs z atrakcyjnymi eko-gadżetami do wygrania.
Mobilna Strefa Edukacyjna w śMIECIarce to interaktywny spacer pełen filmów, animacji i gier, zaaranżowany w prawdziwej śmieciarce, a teraz dostępny także wirtualnie pod adresem: www.mieciazimpetem.pl. Nie wychodząc z domu, zwiedzający mogą odkryć aż 48 elementów i dowiedzieć się, jak wygląda proces recyklingu butelek PET, dlaczego warto być jego częścią i jak to zrobić. Co więcej, w trwającym do końca sierpnia konkursie, mają szansę wygrać ciekawe zestawy ekologicznych gadżetów, w tym powstałych z przetworzonych butelek PET.
Miecia jest jednym z elementów ogólnopolskiej kampanii „Działaj z imPETem!”, której celem jest zwiększenie ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w Polsce. Projekt obejmuje kompleksowe działania edukacyjne, akcje specjalne i konkursy prowadzone we współpracy z m.in. szkołami, organizacjami pozarządowymi i podmiotami gospodarującymi odpadami w gminach. Przez dwa lata trwania projektu ilość zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w systemie Rekopolu wzrosła o ok. 32%, co przyczyniło się także do wzrostu zbiórki tego surowca w Polsce o ok. 22% (2019 vs. 2017 r.).
Kampanię „Działaj z imPETem!” w 2018 roku zainicjowało Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters wraz z trzema innymi wiodącymi producentami wody i napojów w butelkach PET, a organizatorem jest Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Więcej informacji na www.dzialajzimpetem.pl oraz www.facebook.com/dzialajzimpetem.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
O Nestlé Waters
Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.
Kontakt: |
|
|
| ||
Joanna Purzycka | Tel.: +48 600 040 402 | joanna.purzycka@pl.nestle.com | |||

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
Podczas najbliższej edycji Polsat Hit Festival satyryk zaprezentuje się w nietypowej dla siebie roli – zamiast jak zwykle rozśmieszać publiczność do łez, zaśpiewa. W trakcie koncertu „Gdzie się podziały tamte prywatki” w jego wykonaniu będzie można usłyszeć dwa wielkie przeboje wylansowane przed laty przez Krzysztofa Krawczyka i Andrzeja Zauchę. Tadeusz Drozda podjął wyzwanie, zapowiada, że postara się mu sprostać, a jednocześnie nie ukrywa, że nieco się stresuje chociażby z tego powodu, że wśród nowego pokolenia artystów nie ma zbyt wielu znajomych.
Muzyka
Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować

Wokalistka przyznaje, że z dużą radością przyjęła zaproszenie do udziału w Polsat Hit Festiwal 2025. Dla niej bowiem występ w Operze Leśnej w Sopocie ma niezwykle sentymentalny wymiar. Jeszcze będąc dzieckiem oglądała w telewizji koncerty z Sopotu i marzyła, by kiedyś stanąć na tej kultowej scenie. Marzenie się spełniło i teraz, kiedy tylko ma taką możliwość wraca do tego amfiteatru z ogromną przyjemnością. W piątek Bryska zaśpiewa w koncercie „Radiowy Przebój Roku”.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.