Wirtualna wystawa uczy najmłodszych o recyklingu
W ciągu roku recyklingowi poddawana jest zaledwie połowa butelek PET, a przecież są one świetnym surowcem, który w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia! Aby w przystępny sposób pokazać, jak ważny jest to proces oraz przybliżyć każdy z jego etapów najmłodszym, po Polsce jeździ specjalna śmieciarka Miecia. W jej wnętrzu nie znajdują się odpady, tylko… interaktywna wystawa poświęcona recyklingowi, która teraz jest dostępna także online! By dodatkowo zachęcić do zgłębienia tajników recyklingu plastiku PET, do końca sierpnia trwa konkurs z atrakcyjnymi eko-gadżetami do wygrania.
Mobilna Strefa Edukacyjna w śMIECIarce to interaktywny spacer pełen filmów, animacji i gier, zaaranżowany w prawdziwej śmieciarce, a teraz dostępny także wirtualnie pod adresem: www.mieciazimpetem.pl. Nie wychodząc z domu, zwiedzający mogą odkryć aż 48 elementów i dowiedzieć się, jak wygląda proces recyklingu butelek PET, dlaczego warto być jego częścią i jak to zrobić. Co więcej, w trwającym do końca sierpnia konkursie, mają szansę wygrać ciekawe zestawy ekologicznych gadżetów, w tym powstałych z przetworzonych butelek PET.
Miecia jest jednym z elementów ogólnopolskiej kampanii „Działaj z imPETem!”, której celem jest zwiększenie ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w Polsce. Projekt obejmuje kompleksowe działania edukacyjne, akcje specjalne i konkursy prowadzone we współpracy z m.in. szkołami, organizacjami pozarządowymi i podmiotami gospodarującymi odpadami w gminach. Przez dwa lata trwania projektu ilość zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w systemie Rekopolu wzrosła o ok. 32%, co przyczyniło się także do wzrostu zbiórki tego surowca w Polsce o ok. 22% (2019 vs. 2017 r.).
Kampanię „Działaj z imPETem!” w 2018 roku zainicjowało Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters wraz z trzema innymi wiodącymi producentami wody i napojów w butelkach PET, a organizatorem jest Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Więcej informacji na www.dzialajzimpetem.pl oraz www.facebook.com/dzialajzimpetem.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
O Nestlé Waters
Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.
Kontakt: |
|
|
| ||
Joanna Purzycka | Tel.: +48 600 040 402 | joanna.purzycka@pl.nestle.com | |||

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.