Komunikaty PR

Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy!

2024-10-30  |  11:00
Biuro prasowe

Badanie przeprowadzone na polskich respondentach ujawniło, że rodziny, które spędzają czas na wspólnej zabawie, czują się szczęśliwsze niż te, które tego nie robią. Aż 96% dzieci twierdzi, że zabawa jest kluczowa dla ich szczęścia, a 97% rodziców widzi w niej przestrzeń do nauki na błędach. Wspólna zabawa jest także świetnym sposobem na poprawę komunikacji – zauważa to aż 89% rodziców, a 87% dostrzega w niej czas na wzmacnianie rodzinnych więzi.

 

Mimo że zarówno rodzice, jak i dzieci dostrzegają korzyści z zabawy, w praktyce często priorytetem stają się obowiązki szkolne i domowe. Aż 86% rodziców i dzieci przyznaje, że chcieliby więcej czasu poświęcać na wspólną zabawę, jednak codzienne obowiązki oraz korzystanie z urządzeń cyfrowych często stanowią przeszkodę. Dodatkowo 58% rodziców uważa, że zabawa powinna być nagrodą za osiągnięcia, a 60% z nich sądzi, że dzieci powinny skupiać się głównie na nauce i odrabianiu lekcji. Co współgra z odpowiedziami dzieci – aż 88% przyznaje, że inne obowiązki, takie jak prace domowe często utrudniają w znalezieniu czasu na wspólną zabawę.

 

Mimo wyzwań coraz więcej rodziców dostrzega wartość wspólnej zabawy. Większość z nich zauważa, jak zabawa wpływa na kreatywność dzieci (88%) i poprawia ich umiejętności komunikacyjne (89%). Pozytywne wsparcie podczas zabawy pomaga dzieciom uczyć się na błędach i postrzegać eksperymentowanie jako naturalny element rozwoju.

 

Aleksandra Belta-Iwacz psycholog dziecięcy mówi: „Badanie LEGO Play Well 2024 ujawnia dysproporcję między świadomością rodziców, a praktyką w zakresie wspólnej zabawy z dziećmi. Mimo że 83% rodziców dostrzega korzyści płynące z zabawy, to obowiązki oraz presja związana z nauką często prowadzą do zaniedbywania tego istotnego aspektu życia rodzinnego. Niemal codziennie obserwuję w gabinecie, jak łatwo dorośli zapominają, że zabawa jest naturalnym językiem dzieci. To ona pozwala dzieciom się uczyć, odpoczywać, budować relacje, a także wyrażać swoje myśli i emocje. Warto, aby rodzice świadomie wprowadzali zabawę do codziennej rutyny swojej rodziny!“

 

Dzieci doskonale rozumieją, jak istotne są wspólne chwile spędzone na zabawie z rodziną. Aż 87% najmłodszych uczestników badania podkreśla, że wspólne zabawy w gronie rodzinnym to dla nich nie tylko przyjemność, ale absolutny priorytet.

Zestawy LEGO powstały z myślą o połączeniu dwóch światów – dzieci, które pragną więcej wspólnego czasu z rodzicami, oraz rodziców, którzy chcieliby dołączyć do zabawy, ale nie zawsze wiedzą jak. Wprowadzenie zabawy do codziennego życia może być proste i przyjemne. Warto rozważyć angażujące aktywności, które łatwo wpleść w codzienną rutynę rodzinną.

30 minut wspólnej zabawy – klucz do szczęśliwszego i bardziej jakościowego życia rodzinnego.

Kreatywne zajęcia, takie jak budowanie z klocków LEGO, wspólne rysowanie czy wymyślanie śmiesznych piosenek, mogą rozbudzić wyobraźnię i wywołać mnóstwo radości. Nawet 30 minut dziennie spędzonych na zabawie może wzmocnić więzi rodzinne i zainspirować do odkrywania nowych sposobów na wspólne chwile.

W ramach inicjatywy "Pół Godziny dla Rodziny" Grupa LEGO oferuje rodzicom gotowe scenariusze zabaw, które zostały opracowane we współpracy z ekspertem z dziedziny psychologii aby zapewnić dzieciom jak najlepsze doświadczenia rozwojowe. Przykładem mogą być aktywności polegające na wspólnym budowaniu z klocków LEGO, w trakcie których rodzina rozwiązuje różne zadania i angażuje się w kreatywne działania. Takie zabawy rozwijają wyobraźnię, umiejętności komunikacyjne i zdolność współpracy. Scenariusze zawierają pomysły, które pozwolą rodzicom dostosować poziom trudności do wieku i potrzeb danego dziecka. W zabawie można więc stawiać przed swoją pociechą łatwiejsze i trudniejsze wyzwania.

Aby ułatwić rodzicom wprowadzenie tej inicjatywy w życie, LEGO wraz z psychologiem dziecięcym Aleksandrą Beltą-Iwacz stworzyło prosty scenariusz zabawy "Teatr Cieni", który będzie angażującą aktywnością dla całej rodziny.

 


[1] Badanie LEGO® Play Well Study 2024 przeprowadzone przez firmę LEGO i Edelman DXI na koniec 2023 r. w Polsce , wśród 1000 rodziców dzieci w wieku 1-12 oraz 674 dzieci w wieku 5-12.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.