Wystartowała rejestracja w programie DZIECI MAJĄ WYCHODNE - rok szkolny 2024/25
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
„Dzieci Mają Wychodne” to program Fundacji Rozwoju Dzieci skierowany do nauczycielek i nauczycieli szkół podstawowych i przedszkoli. Zachęcamy dorosłych do regularnych, raz w tygodniu, wypraw z dziećmi w świat przyrody, niezależnie od pogody. Przebywanie w naturze pomaga dzieciom odzyskać energię, radość z wzajemnych relacji i wspólnego poznawania świata.
Podstawowym celem jest włączenie do praktyki placówek (przedszkoli i szkół podstawowych) 3-godzinnych pobytów nauczycieli i dzieci w naturze, 1 raz w tygodniu, niezależnie od pogody.
Przyłączenie się programu jest bezpłatne, wymaga jedynie zgłoszenia na stronie:
https://www.frd.org.pl/dzieci-maja-wychodne/jak-sie-zglosic-do-programu-dmw/
Dlaczego Program „Dzieci Mają Wychodne” jest potrzebny?
Dzieci potrzebują kontaktu z naturą, by rozwijać się prawidłowo. Zadaniem nas dorosłych, jest nauczenie najmłodszych dostrzegania piękna i różnorodności przyrody, szacunku dla jej unikalności i wartości dla naszego życia na Ziemi.
Zróżnicowanie pór roku i zmienność przyrody są największą „atrakcją” natury. Dla dzieci i dorosłych oznacza to, że każdy spacer jest inny, nawet jeśli przemierzamy te same leśne szlaki czy parkowe alejki. Uważne obserwacje pomagają w odrywaniu tajemnic i rozwiązywaniu przyrodniczych zagadek i są najcenniejszym, bo najbardziej sugestywnym źródłem wiedzy.
Dzieci, które bawią się i uczą w naturalnym środowisku ożywiają się i relaksują jednocześnie. Są czujne, lepiej się skupiają, ich zmysły są wyostrzone, ale umysł spokojny. Te, którym trudno usiedzieć w miejscu, mogą biegać do woli, a te mniej ruchliwe mogą w spokoju obserwować świat. Kontakt z naturą łagodzi trudności rozwojowe i wzmacnia wzajemne relacje. Zajęcia w plenerze są doskonałą formą terapii zapobiegającej uzależnieniu od smartfonów i otyłości najmłodszych dzieci.
----------------------------------------------------------------
O Fundacji Rozwoju Dzieci im. J.A.Komeńskiego
Od ponad dwóch dekad zespół Fundacji Rozwoju Dzieci z Warszawy pracuje na rzecz popularyzacji dobrych praktyk w zakresie rozwoju przez edukację maluchów. Konsekwentnie promujemy, popularyzujemy i wspieramy działania podnoszące znaczenie wysokiej jakości wczesnej edukacji dla kariery życiowej dzieci. Z ekspercką wiedzą i pasją podejmujemy działania na rzecz ochrony praw dziecka, tworzenia możliwie najlepszych warunków opieki i rozwoju dla dzieci przy ścisłej współpracy z rodzicami, nauczycielami, władzami lokalnymi oraz instytucjami odpowiedzialnymi za opiekę, wychowanie i edukację. Jednym z flagowych programów Fundacji Rozwoju Dzieci jest program „Dzieci mają wychodne”, a międzynarodowe uznanie przyniósł zespołowi Fundacji program SPYNKA, skupiony na pomocy, opiece i edukacji dla najmłodszych dzieci uchodźców z Ukrainy w Polsce.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.