Zaczytane place zabaw w warszawskich galeriach handlowych
Zaczytane place zabaw zapraszają warszawskich, małych czytelników
Instytut Książki promuje od kilku lat ideę wspólnego, rodzinnego czytania. Tym razem proponuje nowy pomysł na rozbudzenie w dzieciach miłości do książek – serię spotkań z książką w krainie wyobraźni, która odbędzie się w lubianych i tłumnie odwiedzanych przez całe rodziny przestrzeniach Sal Zabaw Fikołki. Już 14 października w centrum handlowym Westfield Mokotów będzie miało miejsce pierwsze wydarzenie z cyklu „Zaczytane place zabaw”. Dwa kolejne zostały zaplanowane na 21 października (Westfield Arkadia) i 18 listopada (CH Wola Park). Tej jesieni nikt nie będzie się nudził!
O wartości czytania nikogo nie trzeba przekonywać, ale nie zaszkodzi przypomnieć, że czytanie dzieciom od najmłodszych lat odgrywa fundamentalną rolę w rozwijaniu ich zainteresowań i pobudzaniu wyobraźni. Wspólna lektura książek i rozmawianie o bohaterach opowieści wzbogaca nie tylko słownictwo, ale także uwrażliwia i uczy rozpoznawania emocji. Ponadto, dzieci regularnie czytające mają dużo większą szansę na lepsze wyniki w nauce. Jednym słowem, korzyści płynące z kontaktu z książką są nie do przecenienia, a przyjemność jeszcze większa!
W ramach szóstej już edycji kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, realizowanej przez Instytut Książki i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, popularne sale zabaw zamienią się w przepełnione magią zakątki, gdzie królować będzie książka czytana przez aktorów. Dzieci będą miały okazję poznać historię napisaną przez uwielbianą autorkę, panią Justynę Bednarek, która stworzyła m.in. kultową opowieść o ciekawych świata skarpetkach. Teraz pisarka przedstawi młodym czytelnikom swoje najnowsze dzieło zatytułowane „Wnuczka antykwariusza”, które wzbogaciła wspaniałymi ilustracjami pani Emilii Dziubak. Nie zabraknie także lubianych przez dzieci animacji w stylu Fikołków, które będą nawiązywały do prezentowanej książki. Będzie rozmowa, kolorowanki i dużo dobrej zabawy.
Egzemplarze książki „Wnuczka antykwariusza” zostaną przekazane w listopadzie i grudniu do szkół podstawowych w całej Polsce w ramach Wyprawki Czytelniczej dla Pierwszoklasisty, która stanowi trzeci etap kampanii „Mała książka – wielki człowiek”. Do tej pory dzięki tej inicjatywie w ręce najmłodszych czytelników i ich rodziców trafiło 5 milionów książek.
Wydarzenia są bezpłatne, jednak liczba miejsc dla chętnych jest ograniczona. W każdym dwugodzinnym spotkaniu może wziąć udział 60 dzieci. Zachęcamy do śledzenia mediów społecznościowych Instytutu Książki oraz Sal Zabaw Fikołki. Poniżej przedstawiamy szczegółowe kalendarium:
14 października (sobota) – Westfield Mokotów
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
21 października (sobota) – Westfield Arkadia
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
18 listopada (sobota) – CH Wola Park
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
Więcej informacji:
- na Facebooku Mała książka - wielki człowiek | Kraków | Facebook
- na Instagramie Mała książka - wielki człowiek (@malaksiazkawielkiczlowiek)
- na stronie kampanii: http://wielki-czlowiek.pl
Kampania „Mała książka – wielki człowiek” jest realizowana ze środków Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.