Zaczytane place zabaw w warszawskich galeriach handlowych
Zaczytane place zabaw zapraszają warszawskich, małych czytelników
Instytut Książki promuje od kilku lat ideę wspólnego, rodzinnego czytania. Tym razem proponuje nowy pomysł na rozbudzenie w dzieciach miłości do książek – serię spotkań z książką w krainie wyobraźni, która odbędzie się w lubianych i tłumnie odwiedzanych przez całe rodziny przestrzeniach Sal Zabaw Fikołki. Już 14 października w centrum handlowym Westfield Mokotów będzie miało miejsce pierwsze wydarzenie z cyklu „Zaczytane place zabaw”. Dwa kolejne zostały zaplanowane na 21 października (Westfield Arkadia) i 18 listopada (CH Wola Park). Tej jesieni nikt nie będzie się nudził!
O wartości czytania nikogo nie trzeba przekonywać, ale nie zaszkodzi przypomnieć, że czytanie dzieciom od najmłodszych lat odgrywa fundamentalną rolę w rozwijaniu ich zainteresowań i pobudzaniu wyobraźni. Wspólna lektura książek i rozmawianie o bohaterach opowieści wzbogaca nie tylko słownictwo, ale także uwrażliwia i uczy rozpoznawania emocji. Ponadto, dzieci regularnie czytające mają dużo większą szansę na lepsze wyniki w nauce. Jednym słowem, korzyści płynące z kontaktu z książką są nie do przecenienia, a przyjemność jeszcze większa!
W ramach szóstej już edycji kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, realizowanej przez Instytut Książki i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, popularne sale zabaw zamienią się w przepełnione magią zakątki, gdzie królować będzie książka czytana przez aktorów. Dzieci będą miały okazję poznać historię napisaną przez uwielbianą autorkę, panią Justynę Bednarek, która stworzyła m.in. kultową opowieść o ciekawych świata skarpetkach. Teraz pisarka przedstawi młodym czytelnikom swoje najnowsze dzieło zatytułowane „Wnuczka antykwariusza”, które wzbogaciła wspaniałymi ilustracjami pani Emilii Dziubak. Nie zabraknie także lubianych przez dzieci animacji w stylu Fikołków, które będą nawiązywały do prezentowanej książki. Będzie rozmowa, kolorowanki i dużo dobrej zabawy.
Egzemplarze książki „Wnuczka antykwariusza” zostaną przekazane w listopadzie i grudniu do szkół podstawowych w całej Polsce w ramach Wyprawki Czytelniczej dla Pierwszoklasisty, która stanowi trzeci etap kampanii „Mała książka – wielki człowiek”. Do tej pory dzięki tej inicjatywie w ręce najmłodszych czytelników i ich rodziców trafiło 5 milionów książek.
Wydarzenia są bezpłatne, jednak liczba miejsc dla chętnych jest ograniczona. W każdym dwugodzinnym spotkaniu może wziąć udział 60 dzieci. Zachęcamy do śledzenia mediów społecznościowych Instytutu Książki oraz Sal Zabaw Fikołki. Poniżej przedstawiamy szczegółowe kalendarium:
14 października (sobota) – Westfield Mokotów
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
21 października (sobota) – Westfield Arkadia
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
18 listopada (sobota) – CH Wola Park
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
Więcej informacji:
- na Facebooku Mała książka - wielki człowiek | Kraków | Facebook
- na Instagramie Mała książka - wielki człowiek (@malaksiazkawielkiczlowiek)
- na stronie kampanii: http://wielki-czlowiek.pl
Kampania „Mała książka – wielki człowiek” jest realizowana ze środków Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.