Zajączek wielkanocny zawitał do świetlicy Caritas w Otwocku
Podopieczni Świetlicy Profilaktyczno-Opiekuńczej Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w Otwocku otrzymali przedświąteczne upominki. Za niespodzianką, w której zajączek przyniósł prezenty dla dzieci i młodzieży, stoi lokalne przedsiębiorstwo – Amest Otwock Sp. z o.o.
Tradycja prezentów od zajączka nie jest jeszcze rozpowszechniona w całym kraju. Jednak są regiony, w których Święta Wielkanocne nie odbędą się jeśli nie przyjdzie on z upominkiem do dzieci. Oczywiście zwyczaj ten ma na celu umilenie okresu świątecznego przede wszystkim najmłodszym i właśnie z tego powodu słodkości trafiły do 30 dzieci ze Świetlicy Profilaktyczno-Opiekuńczej Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w Otwocku. Firma Amest Otwock Sp. z o.o. przekazała paczki na ręce kierownik placówki, Magdaleny Urbaniak, z zachowaniem obecnie obowiązujących obostrzeń sanitarnych związanych z pandemią COVID-19. Jeszcze przed świętami trafią one do podopiecznych świetlicy.
– Bardzo dziękujemy za miłe gesty zaprzyjaźnionej z nami firmy Amest Otwock, zwłaszcza w czasie pandemii. Zwyczaj zajączka z pewnością spodoba się naszym podopiecznym, którzy będą mogli osłodzić sobie Święta Wielkanocne – mówi Magdalena Urbaniak, kierownik Świetlicy Profilaktyczno-Opiekuńczej Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w Otwocku.
Przekazanie świątecznych paczek to nie pierwsza akcja, w której Amest Otwock pamięta o lokalnej społeczności. Podczas pandemii firma aktywnie angażuje się w dzieła pomocowe Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, przeznaczając w trakcie ostatniego roku fundusze m.in. na doposażenie jadłodajni dla bezdomnych i ubogich na stołecznej Pradze oraz paczki żywnościowe i sanitarne dla seniorów i potrzebujących w powiecie otwockim. Przedsiębiorstwo jest również jednym z pomysłodawców akcji „Komputer dla ucznia”. Dzięki tej inicjatywie m.in. do otwockich dzieci trafiło kilkanaście komputerów z oprogramowaniem. Sprzęt umożliwia im uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych oraz utrzymywanie kontaktu ze szkołą, nauczycielami i grupą rówieśniczą.
– Pamięć o naszych przyjaciołach z Caritasu, zwłaszcza w tak trudnym czasie pandemii COVID-19, daje nam wielką radość. Kierujemy się przesłaniem, jakie płynie z papieskiej encykliki „Fratelli Tutti” i odpowiadamy na wyzwania dzisiejszego świata. Braterstwo, do którego nawołuje papież Franciszek, oraz troska, zwłaszcza o najmłodszych, będących naszą przyszłością, to dla nas priorytet. Cieszymy się, że możemy wspólnie tworzyć społeczność Otwocka i sprawiać, że na twarzach dzieci pojawia się uśmiech – podkreśla Felice Scoccimarro, prezes Amest Otwock Sp. z o.o. i członek Międzynarodowej Papieskiej Akademii Mariologicznej.
Amest Otwock szczególną wagę przykłada również do działań edukacyjnych, a także na rzecz ochrony środowiska. W 2020 r. przeprowadzona została akcja #SprzątamyOtwock. W ramach tej inicjatywy uprzątnięto fragment lasu w Świdrze i część terenów zielonych w pobliżu ul. Batorego i ul. Karczewskiej. Aktywny udział w przedsięwzięciu wzięli m.in. podopieczni Świetlicy Profilaktyczno-Opiekuńczej Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w Otwocku.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.