Komunikaty PR

Zgłoś szkołę do darmowego programu EkoMisja - został tylko miesiąc

2022-08-30  |  05:00

Już tylko miesiąc został na zgłoszenie się do trzeciej edycji bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja – Nie marnuję”, organizowanego wspólnie przez Lidl Polska oraz Federację Polskich Banków Żywności. Akcja kontynuowana jest od 2018 roku. Jej celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów szkół podstawowych. Aby zgłosić szkołę do programu, należy wypełnić formularz dostępny na stronie programu.

Każdego roku marnowane jest prawie 930 mln ton żywności – wynika z badania Capgemini „Food Waste Report 2022”. Odpady żywnościowe odpowiadają za ok. 8-10 proc. światowej emisji gazów cieplarnianych, przyczyniając się do nieodwracalnych zmian klimatu, które dotkną w szczególności przyszłe pokolenia.

W 2018 roku Lidl Polska wraz z Polską Federacją Banków Żywności rozpoczął akcję „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której doświadczeni metodycy oraz eksperci organizacji przygotowują wyjątkowe materiały edukacyjne z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności – dla dzieci z klas 1-4 oraz 5-8. Celem projektu jest kreatywna edukacja młodego pokolenia oraz kształtowanie dobrych nawyków wśród uczniów. Inspirujące materiały, które posłużą do przeprowadzenia tegorocznej edycji programu, zostały dostosowane do potrzeb różnych grup wiekowych i dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i globalnego ocieplenia. Oddawane są one do dyspozycji nauczycieli , aby mogły wzbudzić w uczniach refleksję nad stanem naszej planety i przekazać im istotne informacje, m.in. jak zmieniać nawyki i działać dla dobra środowiska.

- Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. Wiele zależy tutaj od dobrych nawyków konsumentów. Dlatego powstała „EkoMisja”. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami dzieci mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.


Wiedza, która ratuje planetę

Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku, każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji), audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku, a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim. Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami.

- Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich i Banków Żywności.


Zgłoszenia do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja” przyjmowane są do końca września poprzez formularz na stronie https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.