Zgłoś szkołę do darmowego programu EkoMisja - został tylko miesiąc
Już tylko miesiąc został na zgłoszenie się do trzeciej edycji bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja – Nie marnuję”, organizowanego wspólnie przez Lidl Polska oraz Federację Polskich Banków Żywności. Akcja kontynuowana jest od 2018 roku. Jej celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów szkół podstawowych. Aby zgłosić szkołę do programu, należy wypełnić formularz dostępny na stronie programu.
Każdego roku marnowane jest prawie 930 mln ton żywności – wynika z badania Capgemini „Food Waste Report 2022”. Odpady żywnościowe odpowiadają za ok. 8-10 proc. światowej emisji gazów cieplarnianych, przyczyniając się do nieodwracalnych zmian klimatu, które dotkną w szczególności przyszłe pokolenia.
W 2018 roku Lidl Polska wraz z Polską Federacją Banków Żywności rozpoczął akcję „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której doświadczeni metodycy oraz eksperci organizacji przygotowują wyjątkowe materiały edukacyjne z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności – dla dzieci z klas 1-4 oraz 5-8. Celem projektu jest kreatywna edukacja młodego pokolenia oraz kształtowanie dobrych nawyków wśród uczniów. Inspirujące materiały, które posłużą do przeprowadzenia tegorocznej edycji programu, zostały dostosowane do potrzeb różnych grup wiekowych i dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i globalnego ocieplenia. Oddawane są one do dyspozycji nauczycieli , aby mogły wzbudzić w uczniach refleksję nad stanem naszej planety i przekazać im istotne informacje, m.in. jak zmieniać nawyki i działać dla dobra środowiska.
- Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. Wiele zależy tutaj od dobrych nawyków konsumentów. Dlatego powstała „EkoMisja”. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami dzieci mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Wiedza, która ratuje planetę
Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku, każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji), audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku, a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim. Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami.
- Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich i Banków Żywności.
Zgłoszenia do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja” przyjmowane są do końca września poprzez formularz na stronie https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.