Zgłoś szkołę do darmowego programu EkoMisja - został tylko miesiąc
Już tylko miesiąc został na zgłoszenie się do trzeciej edycji bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja – Nie marnuję”, organizowanego wspólnie przez Lidl Polska oraz Federację Polskich Banków Żywności. Akcja kontynuowana jest od 2018 roku. Jej celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów szkół podstawowych. Aby zgłosić szkołę do programu, należy wypełnić formularz dostępny na stronie programu.
Każdego roku marnowane jest prawie 930 mln ton żywności – wynika z badania Capgemini „Food Waste Report 2022”. Odpady żywnościowe odpowiadają za ok. 8-10 proc. światowej emisji gazów cieplarnianych, przyczyniając się do nieodwracalnych zmian klimatu, które dotkną w szczególności przyszłe pokolenia.
W 2018 roku Lidl Polska wraz z Polską Federacją Banków Żywności rozpoczął akcję „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której doświadczeni metodycy oraz eksperci organizacji przygotowują wyjątkowe materiały edukacyjne z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności – dla dzieci z klas 1-4 oraz 5-8. Celem projektu jest kreatywna edukacja młodego pokolenia oraz kształtowanie dobrych nawyków wśród uczniów. Inspirujące materiały, które posłużą do przeprowadzenia tegorocznej edycji programu, zostały dostosowane do potrzeb różnych grup wiekowych i dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i globalnego ocieplenia. Oddawane są one do dyspozycji nauczycieli , aby mogły wzbudzić w uczniach refleksję nad stanem naszej planety i przekazać im istotne informacje, m.in. jak zmieniać nawyki i działać dla dobra środowiska.
- Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. Wiele zależy tutaj od dobrych nawyków konsumentów. Dlatego powstała „EkoMisja”. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami dzieci mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Wiedza, która ratuje planetę
Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku, każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji), audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku, a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim. Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami.
- Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich i Banków Żywności.
Zgłoszenia do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja” przyjmowane są do końca września poprzez formularz na stronie https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.