Komunikaty PR

Zimowa przygoda z ekonomią.

2022-09-16  |  15:00
Biuro prasowe

Gry i zabawy ekonomiczne, wizyta w banku i u lokalnego przedsiębiorcy, a także konkursy z atrakcyjnymi nagrodami – na uczniów i nauczycieli szkół podstawowych z obszarów wiejskich i miast do 20 tysięcy mieszkańców czeka tydzień przygody z ekonomią. Nabór szkół trwa od 19 września do 13 października br.

 

O projekcie

„Ferie z ekonomią” to projekt edukacji ekonomicznej adresowany do uczniów 6. i 7. klas szkół podstawowych z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną i finansową.  Podczas jednego tygodnia ferii zimowych, uczniowie, uczestnicząc w grach i zabawach ekonomicznych zdobywają wiedzę m.in. z zakresu postaw przedsiębiorczych, bankowości, sposobów planowania i zarządzania budżetem domowym oraz poznania roli pieniądza w gospodarce narodowej. Zajęcia w czasie ferii prowadzone są przez nauczyciela przedmiotu WOS, który otrzymuje odpowiednie przeszkolenie oraz autorskie scenariusze zajęć. Dodatkowo w ramach projektu przewidziane są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

 

Co daje udział w projekcie?

Udział w projekcie daje bardzo dużo korzyści: uczniowie zdobywają cenną i przydatną wiedzę ekonomiczną oraz kompetencje kluczowe, a także w ciekawy i angażujący sposób spędzają ferie zimowe. Dzięki licznym konkursom mogą wygrać atrakcyjne nagrody.

Nauczyciele natomiast poszerzają swoją wiedzę z aktywnych metod nauczania oraz z zakresu m.in. trendów na rynku pracy, finansów, bankowości i przedsiębiorczości. Dla nauczycieli przewidziane jest dodatkowe wynagrodzenie za prowadzenie zajęć.

 

 

Kto może zgłosić się do projektu?

Do udziału w projekcie zapraszamy szkoły podstawowe z całej Polski, które są zlokalizowane na terenach wiejskich i w miastach do 20 tys. mieszkańców. Projekt skierowany jest zarówno do szkół publicznych, jak i niepublicznych. Projektem objętych zostanie 50 szkół, które nie brały udziału w poprzednich edycjach projektu FZE (w 3 i 4 edycji) oraz zadeklarują udział nie mniej niż 10 i nie więcej niż 18 uczniów.

Zgłoszenia do projektu dokonuje szkoła poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie projektu: www.feriezekonomia.pl. Wypełniony formularz wraz z informacją o nauczycielu, należy wysłać w wersji zeskanowanej na adres mailowy fze@efrwp.com.pl. Nabór szkół do projektu prowadzony jest od 19 września do 12 października 2022 roku.

 

 

- Zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji „Ferii z ekonomią” te szkoły, które do tej pory nie uczestniczyły w jego 3 i 4 edycji. Udział w projekcie to nowe doświadczenie – dla nauczycieli to okazja do poznania aktywnych metod nauczania, dla uczniów z kolei możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu ekonomii, finansów i bankowości. Zimowa przygoda z ekonomią to ciekawy pomysł dla młodych osób na efektywne spędzenie części przerwy zimowej od nauki, a tym samym możliwość zdobycia wiedzy ekonomicznej – niezbędnej w każdej dziedzinie czekającego ich dorosłego życia. To także okazja na wzmocnienie kompetencji kluczowych, dzięki którym łatwiej będzie im sprostać wyzwaniom i trudnościom w gwałtownie zmieniającym się świecie mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

 

Projekt „Ferie z ekonomią” to efekt wieloletnich doświadczeń Fundacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży i kontynuacja projektu pierwotnego „Na własne konto”, prowadzonego w latach 2011-2017. Stanowił on uzupełnienie i poszerzenie podstawy programowej przedmiotu wiedza o społeczeństwie w gimnazjum. Wzięło w nim udział ponad 11 tysięcy uczniów z gimnazjów położonych na terenach wiejskich w całej Polsce. Projekt „Ferie z ekonomią” został zainicjonowany w 2017 roku i został dostosowany do nowej podstawy programowej oraz grupy uczestników, jakimi byli uczniowie klas 6-8 szkół podstawowych. W czterech edycjach projektu „Ferie z ekonomią” wzięło udział ponad 3,5 tysiąca uczniów. Materiały dydaktyczne zostały przygotowane przez ekspertów i wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Więcej na stronie www.feriezekonomia.pl

 

***

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.