Komunikaty PR

Euro 2024 oczami Polaków - jak kibicujemy - wyniki badania Glovo

2024-06-14  |  01:50
Biuro prasowe
Kontakt
ANETA SZERSZENIEWSKA
38 PR CONTENT COMMUNICATION

MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl

 

  • Polacy najchętniej oglądaliby mecze Euro 2024  w towarzystwie Kuby Błaszczykowskiego i Wojtka Szczęsnego (obu wskazało 34% Polaków). Robert Lewandowski zajął 3. miejsce (29%), a aktualny trener, Michał Probierz, dopiero 7. miejsce (6%)
  • Ponad 12% Polaków zakłada, że zagramy klasyczną strategią “Laga do przodu”. Jednak aż 41% wierzy, że pokażemy nowoczesny football.
  • 47% respondentów uważa, że Polska drużyna nie wyjdzie z grupy na Euro 2024.
  • Tylko 30% Polaków zakłada scenariusz, w którym wychodzimy z grupy lub nawet dochodzimy do kolejnych etapów rozgrywek. Co 10. Polak uważa, że dojdziemy do ćwierćfinałów lub wyżej. 
  • Najchętniej zamawianym daniem podczas oglądania meczów jest pizza, co deklaruje 44% badanych

 

Piłka nożna wzbudza ogromne emocje na całym świecie, a kibicowanie drużynie narodowej czy ulubionemu klubowi to dla wielu z nas sposób na wyrażanie patriotyzmu i wspólnoty. Jak to sportowe wydarzenie będą celebrować Polacy? Gdzie i z kim będą oglądać mecze? Jak oceniają szansę naszej reprezentacji? Jaką strategią zagramy? Na te i inne pytania odpowiedzi przynoszą wyniki badania przeprowadzonego przez Glovo „Jak polscy kibice szykują się na rozgrywki Euro 2024?” [1]

 

Wojciech Szczęsny i Kuba Błaszczykowski - z nimi najchętniej obejrzelibyśmy Euro 2024

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej już za rogiem - Polacy rozegrają swój pierwszy mecz 16 czerwca z Holandią. Z badania przeprowadzonego przez Glovo wynika, że aż 77% Polaków będzie wiernie śledzić to wydarzenie - niemal połowa (42%) badanych będzie oglądać mecze reprezentacji na Euro 2024 w domu z rodziną, a 22% z przyjaciółmi. Strefy kibica wybierze 4% badanych. Z kolei 23%  w ogóle nie zamierza oglądać meczów.

Którego z piłkarzy Polacy najchętniej zaprosiliby na wspólne oglądanie meczu do domu? Nie, nie Roberta Lewandowskiego, ten otrzymał tylko 29% głosów. Zwycięstwo, ex aequo, z 34% głosów, należy do Jakuba Błaszczykowskiego oraz Wojtka Szczęsnego. Tuż za podium znalazł się były trener reprezentacji - Adam Nawałka z 13% głosów. Kolejne miejsce zajęli: Sławomir Peszko - 11,5%, Piotr Zieliński - 10%. Z Michałem Probierzem – obecnym trenerem Polaków  chciałoby oglądać mecze 6% badanych, podobnie jak z Wojciechem Kowalczykiem (6%).

 

Nowoczesny football czy “Obrona Częstochowy” - jaką strategią zagramy?

Ponad 12% Polaków zakłada, że zagramy klasyczną strategią “laga do przodu” czy też “laga na Lewandowskiego”. Taka taktyka to jednak prawdopodobnie relikt przeszłości, ponieważ zdecydowana większość z nas (41%) wierzy, że pokażemy nowoczesny football. Grę z kontry zakłada 20% kibiców,  a słynną “Obronę Częstochowy) 8,6% - podobnie jak “Polską tiki-takę”. 

 

Tylko 30% Polaków wierzy, że wyjdziemy z grupy

Mecze dostarczają niezapomnianych chwil radości, napięcia i euforii. Szczególnie jak wygrywa nasza ulubiona drużyna. Niestety, Polska w Euro nie ma zbyt wiele szczęścia. Występy naszej reprezentacji w tych rozgrywkach w 2020 roku były pełne napięcia i emocji, ale pomimo silnej determinacji, Polacy nie zdołali wyjść z fazy grupowej. Jak będzie tym razem?

Wyniki badania „Jak polscy kibice szykują się na rozgrywki Euro 2024?” nie napawają optymizmem. 47% respondentów uważa, że Polska drużyna nie wyjdzie z grupy. W tym 32% jest dodatkowo zdania, że będzie to słaby turniej w wykonaniu polskich piłkarzy – deklarują tak mężczyźni oraz osoby w wieku 25-34 lat. Tylko 30% Polaków zakłada scenariusz, w którym wychodzimy z grupy lub nawet dochodzimy do kolejnych etapów rozgrywek. Co 10. Polak uważa, że dojdziemy do ćwierćfinałów lub wyżej.

Zapewne z tego powodu większość z nas (62%) nie planuje obstawiać wyników Euro 2024, nawet dla czystej rozrywki – deklarują tak zwłaszcza kobiety i osoby powyżej 50. roku życia. Odważy się na to co czwarty Polak: 11% badanych z żyłką hazardzisty obstawi wynik u bukmachera; 9% będzie uczestniczyło w obstawieniu w miejscu pracy, a 6% wśród rodziny.

 

Pizza, burgery czy kebab – co zamawiamy podczas oglądania meczów?

Podczas rozgrywek sportowych apetyt rośnie z każdą minutą gry. Co zatem jedzą Polacy podczas emocjonujących 90 minut? Co zamawiają z dowozem do domu w podbramkowych sytuacjach?

Na najwyższym miejscu podium znajduje się pizza, jak zadeklarowało 44% badanych; zaraz za nią są przekąski - chipsy, paluszki, orzeszki – 39% respondentów; a na trzecim miejscu znalazło się miejsce dla kebaba. Burgery poza podium – zamawia je 12% badanych.

 

Nawet do -50% na Glovo - oferta dla kibiców i nie tylko!

W trakcie Euro 2024 w aplikacji Glovo, dostępnej w prawie 200 miastach w Polsce, użytkownicy będą mogli skorzystać z licznych promocji - zniżek na zamówienie, czy np. „zamów 2 produkty w cenie 1”. W trakcie meczów reprezentacji Polski niektóre zniżki mogą sięgać nawet 50%! A wszystkie będą łatwo dostępne w dedykowanemu Euro 2024 bąbelkowi na stronie głównej.

 

Jeżeli brakuje Wam czasu lub energii na przygotowanie przekąsek na wspólne oglądanie meczów z rodziną czy przyjaciółmi, pamiętajcie, że dzięki aplikacji Glovo, wystarczy kilka kliknięć, aby rozkoszować się ulubionymi posiłkami prosto z Waszych ulubionych restauracji.

 

 


[1] Badanie wykonano w formie ankiety internetowej wspomaganej komputerowo (CAWI) w okresie od 6 do 9 maja 2024 r. na próbie 1000 pełnoletnich Polaków przez SW Research

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 PR CONTENT COMMUNICATION
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport STORM wjeżdża z nowościami Biuro prasowe
2024-06-21 | 15:00

STORM wjeżdża z nowościami

Polski producent rowerów STORM rozwija ofertę produktową o nowe jednoślady serii MTB. W lipcu br. do sprzedaży w punktach dystrybucji w całej Polsce trafią nowe modele Trail oraz
Sport Soudal po raz kolejny pojedzie z Tour de Pologne
2024-06-21 | 11:00

Soudal po raz kolejny pojedzie z Tour de Pologne

Już 12 sierpnia wystartuje 81. edycja najpopularniejszego wyścigu kolarskiego w Polsce - Tour de Pologne. To obok Vuelta a España, Giro Italia i Tour de France jedno z największych
Sport Robico Active – produkty dla aktywnych z natury
2024-06-21 | 01:00

Robico Active – produkty dla aktywnych z natury

Firma Robico, producent m.in. kefirów i maślanek, wprowadza na rynek nową markę. Robico Active to produkty skierowane do osób lubiących aktywnie spędzać czas, dbających o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności

Około 40 proc. uczniów, zarówno szkół podstawowych, jak i średnich, uważa, że popełnienie błędu oznacza, że nie są mądrzy – wynika z raportu „Mogę wszystko. Co na to współcześni uczniowie?” Fundacji Teach for Poland. Obawa przed byciem tak odbieranym powoduje także, że wielu z nich nie zadaje pytań, kiedy czegoś nie wiedzą. – W konsekwencji za kilkanaście lat będziemy społeczeństwem, które będzie się bało innowacji i zmian – ocenia Katarzyna Nabrdalik, prezeska Fundacji Teach for Poland. Wielu uczniów regularnie stawia sobie cele i do nich dąży, ale często kojarzą się one z ocenami. To wyniki w nauce, a nie rozwój umiejętności, są traktowane jako wyznacznik sukcesu.

Edukacja

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie

Sztuczna inteligencja otwiera nowe horyzonty dla procesu nauczania i uczenia się, rewolucjonizując sektor edukacji. Z badań wynika, że z aplikacji bazujących na AI już w tej chwili korzysta duża grupa uczniów i studentów, jak i nauczycieli, a na rynku pojawia się coraz więcej takich narzędzi. Jak szacuje Grand View Research, do 2030 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji w edukacji będzie rosła średniorocznie o blisko 37 proc., przy czym duża część tego rynku będzie zdominowana przez platformy edukacyjne. – Dzięki AI nauczanie staje się bardziej spersonalizowane i interaktywne – mówi Jeff Maggioncalda, dyrektor generalny międzynarodowej platformy edukacyjnej Coursera.

Farmacja

Trwają prace nad zmianami w programie szczepień przeciwko HPV. Na razie zaszczepiła się jedna piąta uprawnionych nastolatków

W ciągu pierwszego roku działania programu bezpłatnych szczepień przeciwko wirusowi HPV dla 12- i 13-latków zaszczepiono tylko ok. 20 proc. uprawnionych. Eksperci wskazują na wiele różnych możliwości poprawy niepokojących statystyk. Pierwszym z nich jest edukacja dzieci i dorosłych na temat roli szczepień oraz zagrożeń, jakie wiążą się z zakażeniem HPV, wirusem odpowiadającym m.in. za nowotwory szyjki macicy, odbytu, krtani czy jamy ustnej. Kolejnym pomysłem jest zwiększenie liczby placówek z dostępnymi szczepieniami o kolejne POZ-y, ale też szkoły. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało, że pracuje nad niezbędnymi zmianami.