Komunikaty PR

EWA CHODAKOWSKA I PURELLA SUPERFOODS WSPIERAJĄ KOBIETY Z RAKIEM PIERSI

2021-09-23  |  10:00
Biuro prasowe

EWA CHODAKOWSKA I PURELLA SUPERFOODS JUŻ PO RAZ DRUGI DOŁĄCZAJĄ DO AKCJI WSPIERAJĄCEJ PROFILAKTYKĘ RAKA PIERSI 

PRZEZNACZĄ 10% ZE SPRZEDAŻY NA POMOC DLA KOBIET

Od wielu lat, co roku, na całym świecie, październik przybiera różowe barwy. „Breast Cancer Awarensess Month” czyli tak zwany Różowy Październik to międzynarodowa akcja społeczna podnosząca świadomość profilaktyki raka piersi. W tym roku, ponownie, do akcji przyłącza się PURELLA SUPERFOODS wraz z Ewą Chodakowską. W ramach akcji #ThinkPink PURELLA przeznaczy 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona na Fundację OnkoCafe i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Tegorocznym hasłem #ThinkPink jest międzypokoleniowość. Celem akcji jest uświadamianie kobietom, że rak może pojawić się w każdym wieku, lecz badania profilaktyczne i wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna.  Akcja ruszyła 16 września i potrwa do końca października.  

Różowy Październik    
„To mnie nie dotyczy” - to jedna z najczęstszych myśli o chorobie, która skutecznie odwodzi od regularnego badania się. Co druga (50,4%) kobieta w wieku 30-39 lat jeszcze nigdy nie badała swoich piersi pod kątem ewentualnego nowotworu. Niestety, rak piersi to najczęściej występujący kobiecy nowotwór. W działania podnoszące świadomość na temat profilaktyki raka piersi włącza się także Ewa Chodakowska oraz Purella Superfoods, tworząc akcję społeczną #ThinkPink i dedykowany niej różowy baton
z naturalnych składników. 10% z jego sprzedaży zostanie przekazanych na Fundację OnkoCafe  - Razem Lepiej.

- Dla firmy Purella odpowiedzialność społeczna zawsze była jedną z ważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu, dlatego też już drugi rok z rzędu dołączamy do akcji Różowy Październik. Naszym celem jest przede wszystkim edukacja oraz sprzedaż 500 tysięcy limitowanych batonów #ThinkPink z różową wstążką, a tym samym - przekazanie 10% z ich sprzedaży na wsparcie kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi. - mówi Artur Gajewski, Marketing i R&D Director Purella.

Podczas pierwszej edycji kampanii Purella wraz z Ewą Chodakowską przekazała ponad 50 000 zł na Fundację OnkoCafe - Razem lepiej. Środki zostały przekazane na wsparcie psychoonkologiczne, tak szczególnie potrzebne w dobie pandemii COVID-19 pacjentkom z zaawansowanym rakiem piersi, doświadczającym odizolowania podczas samotnego pobytu w szpitalach.         
 

- W tym roku każde działanie wspierające pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi jest szczególnie ważne i potrzebne. Lawinowo rośnie ilość chorych na nowotwory i tym samym potrzebujących pomocy i wsparcia.  – mówi Anna Kupiecka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe. - Jesteśmy po trudnym roku pandemii, który spowodował problemy w dostępie do lekarzy, czego konsekwencją stała się niska wykrywalność nowotworów – w tym raka piersi u kobiet. Sam nowotwór natomiast nie zniknął, miał czas, żeby się rozwijać i w tej chwili do lekarzy onkologów zgłaszają się pacjentki w  zaawansowanym stadium choroby. Stąd potrzeba szczególnie intensywnych działań – na którą odpowiedzią jest kampania #ThinkPink, w którą włączamy się ponownie z wielką przyjemnością i zaangażowaniem. Środki, zebrane podczas ubiegłorocznej edycji akcji pozwoliły nam zrealizować szereg działań dla naszych pacjentek: mogliśmy je efektywnie wspierać w organizacji leczenia, zabezpieczać dla nich opiekę ekspertów: m.in. psychologów, psychoonkologów
i dietetyków, organizować warsztaty terapeutyczne i grupy wsparcia. Dokładnie tak samo efektywnie wykorzystamy środki z tegorocznej kampanii.  

Międzypokoleniowość

Motywem przewodnim akcji #ThinkPink w 2021 roku jest międzypokoleniowość. Hasło zwraca uwagę na fakt, że rak piersi dotyka kobiety w różnym wieku, dlatego też profilaktyka na każdym etapie życia jest kluczowa. To ona zwiększa szanse na wczesne wykrycie nowotworu, a co za tym idzie na jego pokonanie.

- Pomimo wielu akcji promujących profilaktykę, świadomość ludzi wciąż nie wzrasta tak łatwo. Mam 17 letnią córkę i uważam, że właśnie w tym wieku kobiety powinny już być uświadamiane. Dopiero teraz, gdy sama jestem chora, moja córka zaczęła zadawać pytania. - mówi Aneta, 44 letnia podopieczna Fundacji OnkoCafe, która zachorowała na raka piersi dwa lata temu.         
 

- Kilka dekad badań naukowych udowodniło, że przestrzeganie kilku prostych zasad może ograniczyć nasze ryzyko zachorowania na nowotwór. Jedna z tych zasad brzmi: bierz udział w regularnych badaniach przesiewowych. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet, a tylko ok. 5-10% ma charakter dziedziczny. Jedno jest pewne - nasze codzienne wybory mogą zmniejszyć, lub zwiększyć ryzyko jego wystąpienia. - pisze Dr Tomasz Gruziel z Fundacji Profilaktyka, partnera merytorycznego akcji.

Ambasadorką akcji #ThinkPink jest promotorka zdrowego stylu życia - Ewa Chodakowska, która ponownie zwróci uwagę na problem jakim jest rak piersi i na istotę jego profilaktyki. Do akcji zostały zaproszone  również znane i lubiane kobiety, przedstawicielki pokolenia 20-30+, 40+ i 50+: Patricia Kazadi, Ola Nowak, Klaudia Halejcio, Martyna Kępa, Vanessa Florczak, Wiola Wołoszyn (blogerka Matka Wariatka) i Joanna Przetakiewicz, a także podopieczne Fundacji OnkoCafe.

 

 

Od początku moich działań nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na każdej płaszczyźnie ich życia.

Motywuję i zachęcam je do aktywności fizycznej
i zdrowego stylu życia. To już druga edycja kampanii wspierającej kobiety w walce z nowotworem piersi, którą mam przyjemność wspierać. W tym roku chcemy ukierunkować akcję na integrację kobiet niezależnie od ich wieku, by dbając o siebie mogły też dbać o swoje mamy, babcie, dając tym samym przykład innym.

 - mówi Ewa Chodakowska

 

Dbając o siebie, możemy zadbać także o innych. Akcja i sprzedaż limitowanych batonów już ruszyła. Batony oraz dedykowane akcji zestawy dostępne są na stronie www.bebio.pl, stronie akcji www.purellapomaga.pl oraz w sklepach stacjonarnych naszych partnerów:  Biedronka, Auchan, Carrefour, SuperPharm, Polomarket, Leclerc, Selgros, Topaz, bebio.pl, Decathlon, Ruch, Frac, EMPIK, Frisco, Allegro, Shell.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci

Rozpoczęcie wiosny to doskonała okazja, aby zachęcić najmłodszych do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Niestety, w erze technologii i coraz większej liczby zajęć dodatkowych, coraz
Zdrowie Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
2024-04-23 | 13:00

Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?

Wiosna to niełatwy czas dla naszego organizmu. Po długiej zimie, ze względu na ograniczony dostęp do światła słonecznego i utrudniony dostęp do świeżych warzyw i owoców, jesteśmy
Zdrowie Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej
2024-04-22 | 15:00

Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej

Dane Fundacji wskazują, że aż 85% studentów oraz lekarzy pracujących w szpitalach w Polsce nie byłoby w stanie samodzielnie zainicjować i poprowadzić interwencji żywieniowej3.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.