Komunikaty PR

EWA CHODAKOWSKA I PURELLA SUPERFOODS WSPIERAJĄ KOBIETY Z RAKIEM PIERSI

2021-09-23  |  10:00
Biuro prasowe

EWA CHODAKOWSKA I PURELLA SUPERFOODS JUŻ PO RAZ DRUGI DOŁĄCZAJĄ DO AKCJI WSPIERAJĄCEJ PROFILAKTYKĘ RAKA PIERSI 

PRZEZNACZĄ 10% ZE SPRZEDAŻY NA POMOC DLA KOBIET

Od wielu lat, co roku, na całym świecie, październik przybiera różowe barwy. „Breast Cancer Awarensess Month” czyli tak zwany Różowy Październik to międzynarodowa akcja społeczna podnosząca świadomość profilaktyki raka piersi. W tym roku, ponownie, do akcji przyłącza się PURELLA SUPERFOODS wraz z Ewą Chodakowską. W ramach akcji #ThinkPink PURELLA przeznaczy 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona na Fundację OnkoCafe i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Tegorocznym hasłem #ThinkPink jest międzypokoleniowość. Celem akcji jest uświadamianie kobietom, że rak może pojawić się w każdym wieku, lecz badania profilaktyczne i wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna.  Akcja ruszyła 16 września i potrwa do końca października.  

Różowy Październik    
„To mnie nie dotyczy” - to jedna z najczęstszych myśli o chorobie, która skutecznie odwodzi od regularnego badania się. Co druga (50,4%) kobieta w wieku 30-39 lat jeszcze nigdy nie badała swoich piersi pod kątem ewentualnego nowotworu. Niestety, rak piersi to najczęściej występujący kobiecy nowotwór. W działania podnoszące świadomość na temat profilaktyki raka piersi włącza się także Ewa Chodakowska oraz Purella Superfoods, tworząc akcję społeczną #ThinkPink i dedykowany niej różowy baton
z naturalnych składników. 10% z jego sprzedaży zostanie przekazanych na Fundację OnkoCafe  - Razem Lepiej.

- Dla firmy Purella odpowiedzialność społeczna zawsze była jedną z ważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu, dlatego też już drugi rok z rzędu dołączamy do akcji Różowy Październik. Naszym celem jest przede wszystkim edukacja oraz sprzedaż 500 tysięcy limitowanych batonów #ThinkPink z różową wstążką, a tym samym - przekazanie 10% z ich sprzedaży na wsparcie kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi. - mówi Artur Gajewski, Marketing i R&D Director Purella.

Podczas pierwszej edycji kampanii Purella wraz z Ewą Chodakowską przekazała ponad 50 000 zł na Fundację OnkoCafe - Razem lepiej. Środki zostały przekazane na wsparcie psychoonkologiczne, tak szczególnie potrzebne w dobie pandemii COVID-19 pacjentkom z zaawansowanym rakiem piersi, doświadczającym odizolowania podczas samotnego pobytu w szpitalach.         
 

- W tym roku każde działanie wspierające pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi jest szczególnie ważne i potrzebne. Lawinowo rośnie ilość chorych na nowotwory i tym samym potrzebujących pomocy i wsparcia.  – mówi Anna Kupiecka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe. - Jesteśmy po trudnym roku pandemii, który spowodował problemy w dostępie do lekarzy, czego konsekwencją stała się niska wykrywalność nowotworów – w tym raka piersi u kobiet. Sam nowotwór natomiast nie zniknął, miał czas, żeby się rozwijać i w tej chwili do lekarzy onkologów zgłaszają się pacjentki w  zaawansowanym stadium choroby. Stąd potrzeba szczególnie intensywnych działań – na którą odpowiedzią jest kampania #ThinkPink, w którą włączamy się ponownie z wielką przyjemnością i zaangażowaniem. Środki, zebrane podczas ubiegłorocznej edycji akcji pozwoliły nam zrealizować szereg działań dla naszych pacjentek: mogliśmy je efektywnie wspierać w organizacji leczenia, zabezpieczać dla nich opiekę ekspertów: m.in. psychologów, psychoonkologów
i dietetyków, organizować warsztaty terapeutyczne i grupy wsparcia. Dokładnie tak samo efektywnie wykorzystamy środki z tegorocznej kampanii.  

Międzypokoleniowość

Motywem przewodnim akcji #ThinkPink w 2021 roku jest międzypokoleniowość. Hasło zwraca uwagę na fakt, że rak piersi dotyka kobiety w różnym wieku, dlatego też profilaktyka na każdym etapie życia jest kluczowa. To ona zwiększa szanse na wczesne wykrycie nowotworu, a co za tym idzie na jego pokonanie.

- Pomimo wielu akcji promujących profilaktykę, świadomość ludzi wciąż nie wzrasta tak łatwo. Mam 17 letnią córkę i uważam, że właśnie w tym wieku kobiety powinny już być uświadamiane. Dopiero teraz, gdy sama jestem chora, moja córka zaczęła zadawać pytania. - mówi Aneta, 44 letnia podopieczna Fundacji OnkoCafe, która zachorowała na raka piersi dwa lata temu.         
 

- Kilka dekad badań naukowych udowodniło, że przestrzeganie kilku prostych zasad może ograniczyć nasze ryzyko zachorowania na nowotwór. Jedna z tych zasad brzmi: bierz udział w regularnych badaniach przesiewowych. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet, a tylko ok. 5-10% ma charakter dziedziczny. Jedno jest pewne - nasze codzienne wybory mogą zmniejszyć, lub zwiększyć ryzyko jego wystąpienia. - pisze Dr Tomasz Gruziel z Fundacji Profilaktyka, partnera merytorycznego akcji.

Ambasadorką akcji #ThinkPink jest promotorka zdrowego stylu życia - Ewa Chodakowska, która ponownie zwróci uwagę na problem jakim jest rak piersi i na istotę jego profilaktyki. Do akcji zostały zaproszone  również znane i lubiane kobiety, przedstawicielki pokolenia 20-30+, 40+ i 50+: Patricia Kazadi, Ola Nowak, Klaudia Halejcio, Martyna Kępa, Vanessa Florczak, Wiola Wołoszyn (blogerka Matka Wariatka) i Joanna Przetakiewicz, a także podopieczne Fundacji OnkoCafe.

 

 

Od początku moich działań nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na każdej płaszczyźnie ich życia.

Motywuję i zachęcam je do aktywności fizycznej
i zdrowego stylu życia. To już druga edycja kampanii wspierającej kobiety w walce z nowotworem piersi, którą mam przyjemność wspierać. W tym roku chcemy ukierunkować akcję na integrację kobiet niezależnie od ich wieku, by dbając o siebie mogły też dbać o swoje mamy, babcie, dając tym samym przykład innym.

 - mówi Ewa Chodakowska

 

Dbając o siebie, możemy zadbać także o innych. Akcja i sprzedaż limitowanych batonów już ruszyła. Batony oraz dedykowane akcji zestawy dostępne są na stronie www.bebio.pl, stronie akcji www.purellapomaga.pl oraz w sklepach stacjonarnych naszych partnerów:  Biedronka, Auchan, Carrefour, SuperPharm, Polomarket, Leclerc, Selgros, Topaz, bebio.pl, Decathlon, Ruch, Frac, EMPIK, Frisco, Allegro, Shell.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego: już ponad 2000 wypożyczeń! Biuro prasowe
2021-10-20 | 15:59

Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego: już ponad 2000 wypożyczeń!

Trwała niepełnosprawność ruchowa czy rekonwalescencja po urazach często wiąże się z potrzebą używania specjalistycznego sprzętu do rehabilitacji. Niekiedy jednak dostęp do takiego
Zdrowie Fakty i mity o menopauzie
2021-10-20 | 12:00

Fakty i mity o menopauzie

Menopauza: temat tabu, odrzucana, zbywana milczeniem. Na jej temat pojawiło się wiele mitów, które od lat powielane są wśród kobiet czy ich najbliższych. Nie wszystkie
Zdrowie Naturalne sposoby na wzmocnienie odporności
2021-10-20 | 09:57

Naturalne sposoby na wzmocnienie odporności

Jesień jest sezonem przejściowym. To właśnie teraz w okresie przesilenia możemy być bardziej narażeni na infekcje. Dlatego warto zadbać o odporność, odpowiednio wzmacniając ją.

Więcej ważnych informacji

Gwiazdy

Doda: Nie umiałabym być żoną bogatego męża, która tylko leży i pachnie. Jako artystka muszę się spełniać i mieć nowe cele, żebym czuła się potrzebna

Wokalistka przekonuje, że wciąż szuka dla siebie nowych wyzwań zawodowych. Jest osobą niezwykle ambitną i jeśli wyznaczy sobie jakiś cel, który jest dla niej ważny, to nic nie jest w stanie powstrzymać jej przed realizacją swoich planów. Nie boi się ryzyka, lubi wchodzić na nieznane ścieżki i wierzy, że ma w sobie wyjątkową siłę, z której mogą czerpać również inni.

Seriale

Małgorzata Socha: Dzięki „BrzydUli” moja kariera ruszyła z miejsca. Na pewno to była dla mnie trampolina, bo zostałam zauważona

Aktorka przyznaje, że z dużym sentymentem powróciła na plan „BrzydUli”, bo ten serial przyniósł jej dużą popularność i okazał się dla niej przepustką do sławy. Małgorzata Socha przekonuje więc, że z prawdziwą przyjemnością ponownie wcieliła się w uwielbianą przez widzów, szaloną Violettę Kubasińską. Nowe odcinki cieszą się wśród fanów dużą popularnością, dlatego też, jej zdaniem, producenci powinni wykorzystać ten potencjał i nie mówić jeszcze ostatniego słowa.

Regionalne - Śląskie

Od 2022 roku Krajowa Sieć Kardiologiczna ma objąć kolejne regiony. To szansa na przyspieszenie diagnostyki i leczenia chorób serca

Choroby układu krążenia, a wśród nich choroby serca, są najczęstszą przyczyną zgonów Polaków – odpowiadają za 40 proc. z nich. Te statystyki są znacznie gorsze niż w bogatszych krajach UE – wskazuje raport Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – PIB. Choroby te są też najczęstszym powodem hospitalizacji, a pacjenci, którzy się z nimi zmagają, są w większym stopniu narażeni na wielochorobowość. Do kardiologów w tym roku trafia więcej pacjentów z chorobami serca, na co wpływ miały dotychczasowe fale pandemii. Lekarze upatrują szansy na poprawę sytuacji chorych w nowym programie Krajowej Sieci Kardiologicznej, której pilotaż ruszył we wrześniu na Mazowszu.