Komunikaty PR

Fashion Week w Paryżu okiem Miss Polski 2023

2023-10-10  |  09:42
Biuro prasowe

Zakończony niedawno Paris Fashion Week, czyli najważniejsze święto miłośników mody, przyciągnął zagraniczne i polskie gwiazdy. Wśród znanych osób, które relacjonowały przebieg Paryskiego Tygodnia Mody w swoich mediach społecznościowych znalazła się tegoroczna Miss Polski - Angelika Jurkowianiec. Najpiękniejsza Polka, która dotychczas pojawiała się na Fashion Week bezpośrednio na wybiegach, tym razem miała okazję obejrzeć pokazy z perspektywy gościa. Zajrzała też na backstage pokazu gwiazdy wśród projektantów młodego pokolenia, Kevina Germaniera.


Pochodząca z Namysłowa Angelika Jurkowianiec to tegoroczna Miss Polski. Studiuje na Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera, gdzie niedługo będzie bronić pracy magisterskiej z analityki medycznej. Ukończyła też szkołę muzyczną, a od dziecka pasjonuje się jeździectwem. Od kilku lat zajmuje się z kolei modelingiem.

Choć koronę Miss założyła zaledwie w lipcu, tytuł ten “otworzył” jej już wiele drzwi. Niedawno Jurkowianiec została ambasadorką szwajcarskiej marki Laurastar, producenta bezpiecznych dla tkanin urządzeń parowych do prasowania suchą parą, która zaprosiła ją na Paryski Tydzień Mody.

Inspiracje prosto z Tygodnia Mody

Miss Polski to także ikona w kontekście mody. Nic więc dziwnego, że kobiety noszące ten tytuł chcą być na bieżąco z trendami i regularnie pojawiają się na wydarzeniach branżowych. Na paryskim Fashion Weeku, gdzie domy mody prezentowały swoje kolekcje na sezon wiosna-lato 2024, Angelika Jurkowianiec miała okazję czerpać inspiracje z pokazów najbardziej znanych projektantów. Jakie są jej spostrzeżenia i obserwacje prosto z wybiegów? Co podobało jej się najbardziej?

– W tym roku podczas Paryskiego Tygodnia Mody pojawiło się dużo projektów minimalistycznych i jednokolorowych, sukienki maxi i midi. Można było je zobaczyć na pokazie Diora czy Saint Laurent – oba podbiły moje serce. Bardzo spodobały mi się burgundowe akcenty na pokazie Gucci, szczególne wrażenie robi np. połączenie odcieni szarości w stylizacjach z kontrastującymi burgundowymi dodatkami. Na pewno „przemycę” te trendy do swojej szafy, bo zdecydowanie wpasowują się one w moją estetykę – komentuje Miss Polski.

Spotkanie z Kevinem Germanierem

Miss w swoich mediach społecznościowych na bieżąco dzieliła się swoimi wrażeniami z pobytu w Paryżu. W ramach wyjazdu ambasadorka Laurastar miała szansę zajrzeć na backstage projektanta, Kevina Germaniera. To utalentowany projektant młodego pokolenia, który ubiera na czerwony dywan takie gwiazdy, jak Kristen Stewart, Taylor Swift czy Björk.

– W nowej kolekcji Germaniera nie brakuje ciekawych i odważnych form, kolorów czy faktur. Pióra, metaliczne odcienie złota i srebra, aplikacje z cekinów i charakterystycznych dla tego projektanta koralików zdecydowanie pobudzają wyobraźnię i kreatywność – komentuje pokaz projektanta Angelika Jurkowianiec.

Kevin Germanier w swojej pracy stosuje zasadę zero waste, zgodnie z którą stara się niczego nie marnować. Wykorzystuje m.in. końcówki materiałów czy odrzucone przez innych kryształki. Odpowiedzialne podejście do mody popiera również polska Miss:

– Coraz więcej domów mody zdaje sobie sprawę z konieczności wprowadzenia bardziej zrównoważonych metod produkcji i bardzo cieszy mnie ten kierunek. To niezwykle ważne, aby poza warstwą estetyczną i inspirowaniem ludzi, branża fashion ograniczała także swój negatywny wpływ na środowisko – komentuje Jurkowianiec.

Kiedyś chodziła po wybiegu, dziś czerpie inspiracje jako ambasadorka

Jak się okazuje, nie był to pierwszy Fashion Week w życiu Miss Polski, ale pierwszy, w którym uczestniczyła jako gość. Pracując od wielu lat jako modelka, miała już wcześniej okazję chodzić na wybiegach podczas Tygodni Mody.

– Bardzo się cieszę, że mogłam “rozszerzyć” to doświadczenie. Wiem, jak wygląda to za kulisami i ile pracy, nie tylko projektantów, ale całego zespołu, konieczne jest, aby wszystko poszło zgodnie z planem. Wszyscy – od makijażystów i fryzjerów przez modelki aż po oświetleniowców – muszą pracować “jak w zegarku”. Wymaga to dużej koncentracji i dobrej organizacji. Pokaz ze strony widza wywarł na mnie niesamowite wrażenie, ponieważ tym razem mogłam przyjąć inną perspektywę i zobaczyć efekt końcowy, czyli całe show. Moim zdaniem nie da się porównać obu tych perspektyw, obie strony przynoszą inne emocje i odczucia – dzieli się swoimi przeżyciami modelka.

W ramach współpracy Kevina Germianiera z Laurastar, ambasadorzy marki z różnych krajów, poza wizytą na backstage pokazu, mieli też możliwość osobistego spotkania i rozmowy z projektantem. Angelika Jurkowianiec pojawiła się tam jako jedyna osoba z Polski.

– Jako widzowie pokazów mody poznajemy projektantów przez ich prace i kolekcje. To jednak oczywiście nie to samo, co poznać kogoś osobiście. Dlatego bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w spotkaniu po pokazie, kiedy stres już nieco opadł. Kevin Germanier, co widać po jego projektach, jest osobą bardzo charyzmatyczną, z niezwykłą pasją. Wierzy w wyznawane przez siebie wartości, konsekwentnie dąży do celu. Wywarł na mnie ogromne wrażenie i bardzo kibicuję jego karierze – ocenia spotkanie Miss Polski.


O Laurastar

Przez ostatnie 40 lat marka Laurastar nieprzerwanie dążyła do innowacji, opracowując produkty oparte na wykorzystaniu pary. Doświadczenie szwajcarskiej grupy w tej dziedzinie obejmuje szeroki zakres – od prasowania i pielęgnacji tkanin po higieniczne systemy parowe mające na celu ochronę użytkowników i ich bliskich. Siedziba firmy znajduje się w Szwajcarii, a wraz ze spółkami zależnymi w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii i na Węgrzech zatrudnia około 250 pracowników. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.laurastar.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy Zapytaliśmy Gardias, Cichopek, Herbuś i innych, skąd czerpią satysfakcję! Biuro prasowe
2024-07-15 | 14:00

Zapytaliśmy Gardias, Cichopek, Herbuś i innych, skąd czerpią satysfakcję!

Czym jest satysfakcja we wnętrzach? Jak ją znaleźć? Gdzie szukać pomysłów, by stworzyć przestrzeń, która nie tylko zachwyca, ale również koi i dodaje energii?
Gwiazdy Co numerologia mówi nam o brytyjskiej rodzinie królewskiej?
2024-07-08 | 01:00

Co numerologia mówi nam o brytyjskiej rodzinie królewskiej?

Brytyjska rodzina królewska od lat wywołuje skrajne emocje – i to nie tylko wśród Brytyjczyków. Cały świat przeżywał śmierć księżnej Diany, celebrował śluby
Gwiazdy BRAK ZDJĘCIA
2024-07-03 | 11:00

Kamila Urzędowska współpracuje z projektantką Izabelą Łapińską

Wcielającą się w postać Jagny w ,,Chłopach” Kamilę Urzędowską doceniają widzowie oraz branża filmowa w Polsce i za granicą. Podczas 74. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.