9 Edycja Papaya Young Creators
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
Papaya Young Creators.
Nowa nazwa i formuła 9. edycji najbardziej prestiżowego projektu dla młodych kreatywnych twórców w naszej części Europy.
“Unlock Your Potential” to motyw przewodni 9. edycji programu Papaya Young Creators, który przez ostatnie lata znany był szerokiej publiczności jako konkurs Papaya Young Directors. Tegoroczna odsłona projektu ma na celu wykazać, że w bogatym świecie contentu kreatywność ma wiele imion, a różnorodny potencjał jest twórczy i drzemie w każdym z nas.
“Zmiana nazwy jest tak naprawdę zwieńczeniem kierunku, w jakim program ewoluował już od dawna. Z roku na rok przyciągaliśmy nie tylko kandydatów i kandydatki na reżyserów i reżyserki, ale też osoby tworzące w ramach innych specjalizacji. Dzięki nowej nazwie podkreślamy potrzebę pracy zespołowej, inkluzywnego podejścia do tego, co każdy z twórców i twórczyń wnosi do projektu. Chcemy pokazać, że kreatywność i tworzenie contentu wymaga nie tylko umiejętnej reżyserii — na film składa się talent wszystkich osób, które uczestniczą w procesie.” - mówi Eja Trzcińska, Head of Papaya Young Creators.
Papaya Young Creators to także kompleksowa platforma edukacji, której osią pozostaje konkurs. Aby do niego się zgłosić należy opisać pomysł na film, będący odpowiedzią na zadanie kreatywne przygotowane przez partnerów konkursu. Oprócz środków finansowych i technicznego wsparcia w realizacji filmów, uczestnicy i uczestniczki zostaną również zaopatrzeni w teoretyczną oraz praktyczną wiedzę w zakresie standardów kreacji i produkcji. Będą mieli także możliwość skorzystania z indywidualnego programu mentoringowego pod okiem doświadczonych profesjonalistów i artystów - twórców.
Papaya Young Creators jest inicjatywą Papaya Films, największego domu produkcyjnego w Polsce. Adresaci programu to wszystkie osoby, które mają pomysły, uważają się za kreatywne i wiążą swoje pasje bądź karierę zawodową z szeroko pojętym sektorem tworzenia contentu i produkcji form audiowizualnych. Obecna edycja 2022 w szczególności jest zatem skierowana tak jak poprzednio do młodych talentów zainteresowanych reżyserią, ale też innymi obszarami pracy twórczej, takimi jak na przykład scenografia, montaż, filmowanie, czy kostiumy i postprodukcja.
Do momentu startu programu 31 stycznia br. poznamy jego dalsze szczegóły, w tym kategorie konkursowe, partnerów, artystów oraz skład jury konkursu. Najbardziej aktualne informacje o projekcie są zawsze na stronie www.papayayoungcreators.com.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.