Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca antologii. Współautorami wspomnianego przez niego „listu” są artyści ze studia Platige Image, którzy zrealizowali odcinek z fabułą osadzoną w uniwersum gry „Crossfire”.
„Secret Level” to nowy serial animowany dla dorosłych stworzony przez Tima Millera dla Amazon Prime Video. Antologia została wyprodukowana przez Blur Studio wraz z Amazon MGM Studios. Rolę producenta wykonawczego i reżysera nadzorującego pełnił Dave Wilson, który do współpracy przy tworzeniu 15-odcinkowej serii zaprosił gwiazdy takie jak Arnold Schwarzenegger, Keanu Reeves, Kevin Hart i Claudia Doumit oraz najlepsze studia animacji z całego świata. W tym gronie nie mogło zabraknąć Platige Image, które od ponad dwóch dekad słynie z animacji krótkometrażowych, cinematików do najpopularniejszych gier oraz nagradzanych produkcji reklamowych.
– Uczestnictwo w projekcie takim jak Secret Level, to dowód przynależności do elitarnego klubu najlepszych studiów na świecie. Bardzo się cieszę, że podczas tej realizacji mogliśmy kolejny raz korzystać z Platige Motion Capture Studio, które powstało z myślą właśnie o takich produkcjach, ale równie dobrze sprawdza się w pracy nad cinematikami i tworzeniu contentu in game'owego – komentuje Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
– Produkcja krótkometrażowych filmów animowanych jest w DNA Platige Image. Dzięki doświadczeniu i talentowi naszych artystów staliśmy się jednym z czołowych producentów cinematików na świecie „Secret Level” jest dla nas projektem idealnym. Zarówno pod względem wyborów artystycznych, jak i celów biznesowych, a sama współpraca z Blur Studio była, jak poprzednio - nadzwyczajna. Pracowaliśmy nad odcinkiem Crossfire ze świadomością, że jesteśmy częścią czegoś niezwykłego – komentuje Artur Zicz, producent wykonawczy filmu.
Platige Image współpracowało już z Timem Millerem i Blur Studio przy okazji tworzenia stylizowanej animacji „Fish Night”, będącej częścią „Love, Death & Robots” – animowanej antologii platformy Netflix. Tym razem w ramach „Secret Level” studio przygotowało w pełni animowany komputerowo ale realistyczny film, którego reżyserem – podobnie jak w przypadku „Fish Night” – został Damian Nenow, członek Amerykańskiej Akademii Filmowej i laureat m.in. Europejskiej Nagrody Filmowej za film „Jeszcze dzień życia”. Aby powstał tak skomplikowany film, każdy etap jego realizacji musi być perfekcyjnie zaplanowany.
– Nasze wcześniejsze doświadczenia z Blur Studio sprawiły, że otrzymaliśmy pełne zaufanie, by na podstawie scenariusza stworzyć ponad 15-minutowy, pełen akcji odcinek. Przygotowaliśmy bardzo szczegółowy plan działań, który na kolejnych etapach „wystarczyło” dopracowywać. Powstało ponad tysiąc szkiców, ale nigdy nie stworzyliśmy tradycyjnego storyboardu – wyjaśnia Damian Nenow, reżyser. – Zaprojektowaliśmy, zbudowaliśmy i wyrenderowaliśmy całe miasto, w którym dzieje się akcja. Stworzyliśmy również stuntvizy, dzięki którym wiedzieliśmy, czy choreografia walk kaskaderskich pasuje do filmu. Gdy wszystko było gotowe, mogliśmy ruszyć z pracami nad mocapem – dodaje.
– Plan zdjęciowy był podzielony na dwie lokalizacje – kaskaderskie sesje mocap były nagrywane w naszym Motion Capture Studio, natomiast performance capture i sceny dialogowe z aktorami, których podobizny zostały wykorzystane w filmie, zrealizowano w Los Angeles – wyjaśnia Marina Borokhova, producentka w Platige Image.
Pierwsza część antologii „Secret Level”, składająca się z 8 odcinków, miała premierę 10 grudnia. Twórcy z Platige Image zapowiadają, że wkrótce przedstawią więcej materiałów wideo przybliżających proces realizacji odcinka „Crossfire”, a Blur Studio i Amazon MGM Studios już zapowiedziały kontynuację cyklu.
– Przy każdej realizacji staramy się dawać od siebie coraz więcej. Tworząc odcinek „Secret Level”, przygotowaliśmy to, z czego Platige Image słynie od lat, czyli realistyczne elementy graficzne, ale również wykorzystaliśmy nowe narzędzia, takie jak MetaHuman Animator i skalibrowaliśmy je do naszych potrzeb. Dzięki temu stworzyliśmy realistyczną animację twarzy, pochodzącą z performance capture, czyli w całości nagraną na planie. Więcej szczegółów dotyczących naszej pracy nad „Crossfire” będzie można zobaczyć na materiałach wideo, które wkrótce opublikujemy – komentuje Hubert Zegardło, VFX Supervisor w Platige Image.
Film stworzony przez Platige Image został zrealizowany w Polsce ze wsparciem finansowym na podstawie ustawy o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej, przyznawanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
BO TOPOR SIĘ NIE STARZEJE. „JOKO” IZABELI PLUCIŃSKIEJ PODBIJA ŚWIAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Jakub Rzeźniczak: Z szacunku dla żony odmówiłem udziału w „Tańcu z gwiazdami”. Do programu „Mówię Wam” nie pójdę ze względu na prowadzącego
Nie tylko producenci TVN-u chcieli widzieć w swoim formacie Jakuba Rzeźniczaka. Walczył o niego również Polsat, proponując mu udział w nowej edycji „Tańca z gwiazdami”. Były piłkarz nie wystąpi jednak na parkiecie, bo jak podkreśla, w tym momencie nie czułby się komfortowo w tym programie. Nie chce bowiem prowokować dwuznacznych sytuacji i dostarczać swojej żonie powodów do niepokoju czy zazdrości.
Konsument
Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
Produkcja zwierzęca nie zniknie, ale będzie musiała zostać ograniczona – oceniają eksperci rynku żywności i podkreślają, że przemawiają za tym zarówno względy zdrowotne, jak i środowiskowe. Obecnie przeciętny Polak zjada ok. 75 kg mięsa rocznie, a wskazywana przez dietetyków zdrowa granica to ok. 20–25 kg.
Podróże
Radosław Majdan: W ferie jedziemy z chłopcami w góry. Nie umiem jeździć na nartach i nie ciągnie mnie na stok
W przerwie między nagraniami do różnych projektów telewizyjnych i internetowych były piłkarz, a obecnie komentator sportowy wybiera się na odpoczynek. W planach są dwa kierunki: najpierw zagraniczny kurort narciarski, a później jakieś egzotyczne miejsce. Radosław Majdan zaznacza jednak, że sam nie potrafi jeździć na nartach, bo jako zawodowy sportowiec miał zapisane w kontrakcie, że nie może ryzykować na stoku. Ten wyjazd organizuje jednak z myślą o synach i ma nadzieję, że najmłodszy Heniu też szybko połknie bakcyla jak jego bracia.