Animacja od Platige Image z prestiżową nagrodą
Animacja „Lil' Ruby” została nagrodzona podczas Chicago International Children’s Film Festival. Realizacja, w formie krótkometrażowego filmu, przygotowana przez Platige Image, największe polskie studio produkcyjne i postprodukcyjne, wspólnie z amerykańską agencją The Martin Agency, zdobyła pierwszą nagrodę za najlepszy krótkometrażowy film animowany.
Nagrodzona animacja jest częścią większej inicjatywy - Now Upon a Time, która kładzie nacisk na nowoczesne podejście do klasycznych bajek, uwzględniając silne postacie kobiece i bardziej aktualne relacje, które są dostosowane do obecnych czasów.
Film „Lil' Ruby” powstał na zlecenie The Martin Agency. Rola Platige nie ograniczała się tylko do realizacji technicznej, ale obejmowała również reżyserie i art directing. Ze strony Platige Image za projekt odpowiadali: Bartek Kik – reżyser, Hanna Drewek – producent, Marek Gajowski – CG Supervisor, Tomasz Karelus – Art Director oraz Aurelien Simon – producent wykonawczy.
Już na samym początku prac zespół Platige dostrzegł ogromny potencjał tej produkcji i – łącząc w unikalny sposób animację 3D z 2D – podniósł zarówno jej technologiczny, jak i artystyczny wymiar. Uzyskane dzięki temu zabiegowi bogactwo detali oraz głębia animacji pozwoliło na wierne odzwierciedlenie wyrazistego charakteru głównej postaci, dzięki czemu finalnie powstała stylizowana produkcja o unikatowym charakterze wizualnym.
Trwająca 9 minut animacja w całości została stworzona wyłącznie przy użyciu Unreal Engine 5 i było to pierwsze wykorzystanie tego silnika na tak wielką skalę w Platige. – Projekt od początku był dla nas dużym wyzwaniem. W momencie rozpoczęcia prac, nie istniały bowiem narzędzia, które pozwalały nam na szybkie i sprawne wykonanie tej produkcji. Dużo innowacji tworzyliśmy "na żywo" w odpowiedzi na bieżące wyzwania – mówi Marek Gajowski, CG Supervisor w Platige Image.
Stworzenie unikalnego zestawu narzędzi i rozwiązań technologicznych było niezbędne, aby połączyć klasyczny proces animacji CGI z Unreal. Takie podejście zaowocowało nowymi narzędziami i technologiami, które nie tylko przysłużyły się bieżącej produkcji, ale także wpłyną na pracę nad przyszłymi realizacjami.
Chicago International Children’s Film Festival, to ważne wydarzenie skupiające się na produkcjach skierowanych do młodej widowni. Jest jednym z najważniejszych tego rodzaju festiwali na świecie, przyciągającym filmowców, animatorów i twórców z całego świata, a także promujące kreatywność oraz wartości edukacyjne w dziedzinie sztuki filmowej.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.