Czerwcowe spotkanie filmowe z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
W sobotę 25 czerwca w sali konferencyjnej w Muzeum Żydów Polskich POLIN odbędzie się trzecie spotkanie filmowe z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS. Tym razem Fundacja Avalon w ramach Projektu Sekson przygotowała seans filmu “Opiekun”. Po nim odbędzie się dyskusja wokół tematu asystencji osobistej.
Filmowy początek spotkania
Każde spotkanie z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS rozpoczyna się seansem filmowym. Tym razem zostanie wyemitowany film Opiekun, w reżyserii Roba Burnetta. Fabuła opowiada o pisarzu Benie, który przeszedł na emeryturę. Po wielu zawirowaniach losu zaczyna pracę jako opiekun Trevora - złośliwego nastolatka z dystrofią mięśniową. Wkrótce wyruszają we wspólną podróż, podczas której poznają nowych ludzi i nawiązują ze sobą więź. Film wyświetlany będzie z polskim lektorem i polskimi napisami, aby był dostępny dla osób z różnymi niepełnosprawnościami.
Porozmawiajmy o asystencji osobistej
Po seansie organizatorzy zapraszają na ciekawą dyskusję. Podczas spotkania zabiorą głos zaproszeni goście.
“Oprócz seansu filmowego organizujemy dyskusje wokół ważnych tematów. Temat asystencji osobiste. Temat asystencji osobistej pojawił się w badaniach “Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową” przeprowadzonych przez Projekt Sekson. Wśród badanych tylko 12% korzysta z usług asystencji osobistej. Uważam, że w życiu osoby z niepełnosprawnością taka pomoc jest nieoceniona, dlatego podczas trzeciego spotkania filmowego chcemy poruszyć ten temat” - Żaneta Krysiak, kierowniczka Projektu Sekson
Podczas panelu dyskusyjnego będzie można usłyszeć Martę Kotas – terapeutkę pedagogiczną, która od 14 lat pracuje z dziećmi, a od ośmiu głównie z tymi ze spektrum autyzmu. Towarzyszyć jej będzie Aleksandra Sanecka – studentka pedagogiki specjalnej, która pracuje jako asystentka osoby z niepełnosprawnością. Dyskusję moderować będzie Bogumiła Siedlecka-Goślicka - działaczka na rzecz osób z niepełnosprawnością, członkini Zespołu Eksperckiego Projektu Sekson, influencerka znana jako Anioł na Resorach.
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.