Czerwcowe spotkanie filmowe z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
W sobotę 25 czerwca w sali konferencyjnej w Muzeum Żydów Polskich POLIN odbędzie się trzecie spotkanie filmowe z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS. Tym razem Fundacja Avalon w ramach Projektu Sekson przygotowała seans filmu “Opiekun”. Po nim odbędzie się dyskusja wokół tematu asystencji osobistej.
Filmowy początek spotkania
Każde spotkanie z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS rozpoczyna się seansem filmowym. Tym razem zostanie wyemitowany film Opiekun, w reżyserii Roba Burnetta. Fabuła opowiada o pisarzu Benie, który przeszedł na emeryturę. Po wielu zawirowaniach losu zaczyna pracę jako opiekun Trevora - złośliwego nastolatka z dystrofią mięśniową. Wkrótce wyruszają we wspólną podróż, podczas której poznają nowych ludzi i nawiązują ze sobą więź. Film wyświetlany będzie z polskim lektorem i polskimi napisami, aby był dostępny dla osób z różnymi niepełnosprawnościami.
Porozmawiajmy o asystencji osobistej
Po seansie organizatorzy zapraszają na ciekawą dyskusję. Podczas spotkania zabiorą głos zaproszeni goście.
“Oprócz seansu filmowego organizujemy dyskusje wokół ważnych tematów. Temat asystencji osobiste. Temat asystencji osobistej pojawił się w badaniach “Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową” przeprowadzonych przez Projekt Sekson. Wśród badanych tylko 12% korzysta z usług asystencji osobistej. Uważam, że w życiu osoby z niepełnosprawnością taka pomoc jest nieoceniona, dlatego podczas trzeciego spotkania filmowego chcemy poruszyć ten temat” - Żaneta Krysiak, kierowniczka Projektu Sekson
Podczas panelu dyskusyjnego będzie można usłyszeć Martę Kotas – terapeutkę pedagogiczną, która od 14 lat pracuje z dziećmi, a od ośmiu głównie z tymi ze spektrum autyzmu. Towarzyszyć jej będzie Aleksandra Sanecka – studentka pedagogiki specjalnej, która pracuje jako asystentka osoby z niepełnosprawnością. Dyskusję moderować będzie Bogumiła Siedlecka-Goślicka - działaczka na rzecz osób z niepełnosprawnością, członkini Zespołu Eksperckiego Projektu Sekson, influencerka znana jako Anioł na Resorach.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.