Komunikaty PR

E.T. ORAZ SMOKI NA ŚWIĘTA OD ARTE.TV

2022-12-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Jesiotr
XXX

XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX

Grudzień to miesiąc pełen magii, w którym często wracamy do lat dzieciństwa, kiedy wierzyliśmy, że prezenty przynosi Św. Mikołaj, marzenia się spełniają i wszystko jest możliwe – nawet wizyta przybysza z obcej planety albo latanie na smoku. Dla wszystkich widzów, którzy mają ochotę przenieść się w inny, fantastyczny wymiar, bezpłatna platforma VOD ARTE.tv przygotowała dwie propozycje: film „Jak E.T. podbił kina i serca” oraz serię „Smoki”, której narratorem jest John Howe, twórca słynnego Smauga z trylogii „Hobbit” Petera Jacksona.

Kultowy film Stevena Spilberga „E.T.” powstał 40 lat temu. Jego produkcja była owiana tajemnicą – reżyser do samego końca zwodził dziennikarzy, zakazał wejścia na plan mediom, a osoby zaangażowane w projekt miały restrykcyjne kontakty zabraniające ujawniania jakichkolwiek informacji. Pokaz filmu na festiwalu w Cannes był zaskoczeniem, ale został przyjęty niezwykle entuzjastycznie, także przez krytyków. Rex Reed, słynący z kąśliwych recenzji, napisał: Spilberg pokazał wszystkim Godardom, Antonionim i Fassbinderom, którzy zdążyli znudzić wszystkich do stanu katatonii, jak robi się kino. Spilberg, pomimo tego, że odniósł już spore sukcesy jako twórca filmów „Szczęki”, „Bliskie spotkania trzeciego stopnia” czy „Poszukiwacze zaginionej Arki”, miał problem z realizacją produkcji o charakterze familijnym. Wytwórnia Columbia nie wierzyła w sukces filmu opowiadającego o przyjaźni małego chłopca z kosmitą i finalnie odsprzedała swoje prawa do Universala. Tymczasem „E.T.” odniósł niebywały sukces – jego produkcja kosztowała około 11 milionów dolarów, a zarobił w dystrybucji miliard dolarów. Drugie tyle wyniosły zyski ze sprzedaży produktów na licencji. Jednak „E.T.” to nie tylko hit kasowy, ale najbardziej osobiste dzieło Spielberga, w którym wraca do lat swojego dzieciństwa, uczuć i wspomnień z domu rodzinnego. Wzruszająca historia przyjaźni między E.T. a dziesięcioletnim Elliottem podbiła serca ludzi na całym świecie. W 2022 roku kultowy film science fiction skończył 40 lat - to okazja, by rzucić nowe światło na dzieło i przyczyny jego sukcesu. Dokument „Jak E.T. podbił kina i serca” można zobaczyć bezpłatnie w ARTE.tv pod linkiem: Jak E.T. podbił kina i serca - Obejrzyj cały dokument | ARTE do 15 stycznia 2023 r.

Składająca się z 4 odcinków seria „Smoki”, której narratorem jest John Howe, twórca słynnego Smauga z trylogii „Hobbit” Petera Jacksona, zaprasza widzów ARTE.tv do przeżycia smoczej przygody. Pierwszy odcinek zabiera nas w podróż do San Diego, Bolonii i Berlina, aby lepiej poznać historię straszliwego, ale fascynującego Smauga. Kolejny opowiada o walce ze smokami w imię religii i św. Klemensie, który uratował ludność Metz ze szponów strasznego smoka Graoully'ego. Następny zaś, prezentuje sposób, w jak smoki są odbierane w różnych kulturach. O ile legendy z europejskiego kręgu kulturowego przedstawiały smoki jako zagrożenie i ucieleśnienie zła, to w Azji często były postrzegane jako niezwyciężone emanacje bogów. W ostatniej części ilustrator John Howe i gawędziarz Nicolas Mezzalira wyruszają w podróż po śladach smoków. W tym odcinku badają znaczenie smoków w germańskiej wyobraźni. Spopularyzowana przez muzykę Wagnera nordycka legenda o Zygfrydzie zabijającym smoka Fafnira stała się jednym z mitów założycielskich narodu niemieckiego. Mit ten został, przejęty przez nazistowską propagandę, aby uczynić z niej symbol wyższości aryjskiej. Seria „Smoki” dostępna jest jeszcze do 2 stycznia 2023 roku na stronie: Smoki - Kultura | ARTE po polsku

Źródło: dokument „Jak E.T. podbił kina i serca” oraz podcast SpoilerMaster

 

Kontakt dla mediów: Aleksandra Kulik, tel.: 506 029 442, e-mail: a.kulik@agencjafaceit.pl

O ARTE.tv

ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.

Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.

Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.

Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl

Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: XXX
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski! Biuro prasowe
2024-10-16 | 01:00

Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!

Popularna marka L.O.L. Surprise™ należąca do firmy MGA Entertainment ogłosiła światową premierę filmu The Skate Dance Movie, która miała miejsce 3 października na
Film ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
2024-10-15 | 14:00

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024   Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.