Fanowski film na 25-lecie Platige Image
Jubileusz to doskonała okazja do wspominania i podsumowań. Dlatego, jeśli chcecie dowiedzieć się, jak wyglądały początki Platige Image, jaka anegdota wiąże się z powstaniem nazwy studia lub to, co pracownicy mówią o Platige to obejrzycie film przygotowany z okazji 25-lecia działalności firmy Platige Image. Firmy tworzonej przez 300 artystów i ekspertów, specjalizującej się w grafice komputerowej, animacji 3D i cyfrowych efektach wizualnych dla filmu, rozrywki, edukacji, reklamy i gier komputerowych.
CEO Platige Image Karol Żbikowski:
„W Platige zawsze była i będzie przestrzeń na to, żeby rozwijać własne projekty i zainteresowania. W nasze DNA wpisana jest niezależność i możliwość realizacji własnych pasji i marzeń”.
Reżyser, scenarzysta i producent kreatywny w Platige Image Tomek Bagiński:
„W Platige zawsze udawało się wychodzić poza szablon. Rzeczy z pozoru niemożliwe okazywały się możliwie. Projekty, które nie miały potencjału komercyjnego przynosiły zyski. I tak krok po kroku przez 25 lat (śmiech)”.
Założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Platige Image Jarosław Sawko:
„Często pytają mnie: jak się robi taką firmę? I choć nie mam gotowej recepty na sukces to wiem co trzeba. Trzeba iść. Zrobić krok do przodu. Na początek mały, potem trochę większy, a potem znów mniejszy. Ważne, żeby iść. Wszystko jedno, w którą stronę. Raz do przodu, a potem nawet w bok. Ale iść”.
Piotr Sikora założyciel Platige Image, wiceprzewodniczący rady nadzorczej:
„W 1994 miałem taką wizję, żeby stworzyć największe studio animacji w Polsce, które będzie miało kilkaset osób. I to się spełniło. I to jest niesamowite!”
Film można obejrzeć na kanale PlatigeImage w serwisie YouTube.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.