Film Anny Maliszewskiej wybrany do Konkursu Głównego 47. FPFF
Niedawno zakończyły się prace nad pełnometrażowym debiutem filmowym Anny Maliszewskiej pt. „Tata”, a obraz już został wybrany do Konkursu Głównego 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Za scenariusz odpowiadają: Anna Maliszewska i Przemysław Chruścielewski, a za oprawę muzyczną firma Sirens. Producentem filmu jest Marcin Wierzchosławski z MetroFilms. Premiera zaplanowana jest na jesień 2022.
W rolach głównych zobaczymy Eryka Lubosa (znanego m.in. ze Sztuki Kochania, Drogówki i Underdog) oraz dwie młode aktorki: Klaudię Kurak i Polinę Gromovą. Anna Maliszewska, która jest absolwentką dziennikarstwa na UW, przez wiele lat była dziennikarką w telewizjach muzycznych. Zajmowała się też realizacją teledysków, będąc zarówno autorką scenariuszy, jak i reżyserem i scenografem. Pracowała m.in. z Myslovitz, Kayah, Piaskiem, czy Reni Jusis. Otrzymała dwukrotnie Fryderyka za wideoklipy dla Sistars oraz Nosowskiej, a także Grand Prix na Yach Film Festival za teledysk Reni Jusis "Ostatni Raz”. Realizowała również obrazy dokumentalne. Film „Tata” jest jej pełnometrażowym debiutem filmowym.
„Tata” to ciepła i wzruszająca historia ojca, który na co dzień jest kierowcą TIR-a. Za kierownicą spędza długie godziny, a gdy wyjeżdża w trasę, jego córką opiekuje się sąsiadka. Los sprawia, że musi zabrać dziewczynkę w kolejną podróż, a ponieważ dziecko jest nierozłączne ze swoją najlepszą przyjaciółką – mężczyzna zabiera obie dziewczynki. Czy przymusowa podróż z dziećmi spowoduje, że główny bohater dojrzeje i przestanie uciekać przed swoimi demonami? Czy zrozumie, co jest w życiu najważniejsze? O tym przekonamy się już jesienią, bo wtedy obraz trafi do szerszej dystrybucji dzięki Warner Bros. Entertainment Polska.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.