Fundacja Globalworth wspiera wystawę i film „Kartka z Powstania"
Globalworth
Twarda 18
00-105 Warszawa
michal.nitychoruk|globalworth.pl| |michal.nitychoruk|globalworth.pl
+48 886 201 362
https://www.globalworth.com/
Dzięki wsparciu Fundacji Globalworth od 11 sierpnia w warszawskiej Hali Koszyki można oglądać niezwykłą wystawę i pokazy filmu w technologii VR „Kartka z Powstania”, zorganizowane przez Studio VRheroes i Fundację Arte et Marte. Wstęp na nie jest bezpłatny od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 - 15:00.
Punktem wyjścia do wystawy jest film "Kartka z Powstania - Virtual Reality Exhibition", będący pierwszym w Polsce fabularyzowanym widowiskiem historycznym zrealizowanym w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR).
Film przenosi nas do Warszawy w sierpniu 1944 roku, skąd śledzimy historię jednego z powstańców warszawskich, kapitana Władysława Sieroszewskiego "Sabały", któremu życie uratował… list od córki. Dzięki doświadczeniu wirtualnej rzeczywistości, widzowie będą mieć wrażenie namacalnego odbioru głębi i odległości oraz dźwięku ambisonicznego (360 st.), które potęgują realizm i efekt uczestniczenia w wydarzeniu oglądanym na ekranie. Widz podąża za akcją, doświadczając bycia częścią walki o wolność razem z powstańcami warszawskimi.
„Kartka z Powstania – Virtual Reality Exhibition” sięga nie tylko po nowoczesne metody narracji, jak technologia VR, jej częścią będzie też instalacja artystyczna składająca się z kilkuset karteczek skierowanych w stronę nieba. Symbolizują one niewypowiedziane życzenia i marzenia, które zniknęły wraz z powstańcami.
"Wystawa "Kartka z Powstania - Wirtualna Rzeczywistość" odegra ważną rolę w edukacji i popularyzowaniu wiedzy o dziedzictwie historycznym Warszawy, szczególnie teraz, kiedy wiele instytucji kieruje się w stronę cyfryzacji. Szkoły i nauczyciele mogą wykorzystać wystawę jako część szerokiego wachlarza możliwości edukacyjnych, pozwalających zaangażować się w najbardziej zaawansowane technologicznie doświadczenia tu i teraz. Dzięki środkom przekazanym przez Fundację Globalworth możliwe stało się bezpłatne udostępnienie wystawy zwiedzającym w określonym czasie i uczestnictwa w tym wyjątkowym pokazie." - mówi Georgiana Iliescu, Dyrektor Fundacji Globalworth.
"Dzięki „Kartce z Powstania” nie musimy już wyobrażać sobie, co byśmy zrobili, gdybyśmy żyli w tamtych czasach. Czujemy naszą fizyczną obecność w tym czasie i miejscu, co - przy odpowiedniej wrażliwości - pozwala nam odczuć, jakich wyborów moglibyśmy dokonać. Oglądając scenę walki partyzanckiej, czy mamy ochotę ukryć się czy dołączyć do bitwy? Widząc Warszawę zniszczoną przez wojnę, czy czujemy smutek czy gniew? Dzięki temu, że VR może oszukać ludzki mózg pod względem obecności w danym miejscu, możemy zbliżyć się nieco do odpowiedzi na te pytania." - mówi Tomasz Dobosz, reżyser filmu „Kartka z Powstania”
Wystawa będzie otwarta i dostępna dla zwiedzających od 1 sierpnia 2021 do 31 lipca 2022 w Hali Koszyki w Warszawie, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-15:00 bezpłatnie, bez zapisów. Pokazy są przeznaczone dla widzów powyżej 12 roku życia. W przypadku grup powyżej 10 osób należy zgłosić chęć uczestnictwa przez adres mailowy: grupy@arteetmarte.org.
Podczas pokazów zachowane są wszystkie środki bezpieczeństwa związane z COVID-19 (dezynfekcja urządzeń, maski ochronne)

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.