Komunikaty PR

Goodyear na dużym ekranie

2023-07-10  |  09:55
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Tematyka motoryzacyjna spaja różne gatunki filmowe – dramat, komedię, sensację, a nawet filmy animowane. Produkcje te bawią, wzruszają lub skłaniają do myślenia. Łączy je adrenalina, wartka akcja i przygoda – wszystko to sprawia, że filmy, w których jedną z głównych ról grają samochody wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością. Widzowie kochają ryk silników i efektowne sekwencje z udziałem aut. Bez dobrych opon ekscytujące ewolucje bohaterów, jakie można zobaczyć w takich filmach jak Batman, Wyścig, czy Auta, nie byłyby możliwe. Z okazji swoich 125 urodzin Goodyear przypomina dziesięć hitów filmowych, w których produkty marki odegrały ważną rolę.

Światła. Kamera. Akcja. Opony

Korzenie Goodyear i przemysłu filmowego sięgają tych samych czasów. Firma Goodyear powstała w 1898 roku, w tym samym okresie, w którym kinematografia weszła do głównego nurtu kultury. Od tego czasu obie branże przeszły rewolucyjną zmianę.

Goodyear był zaangażowany w produkcje niektórych z największych filmowych hitów, w których ważne role grały samochody. Najciekawsze z nich to:

Batman (2022)

Batmobil to z pewnością jeden z najbardziej charakterystycznych pojazdów na świecie. Po raz pierwszy pojawił się w komiksie z serii Detective Comics w 1939 roku i do dziś jest ważnym i nośnym symbolem. 

W najnowszym filmie o Batmanie Batmobil Bruce'a Wayne'a jest wyposażony w opony Mickey Thompson, marki która od 2021 roku należy do Goodyeara. Pojazd Batmana to mocno zmodyfikowany Dodge Charger drugiej generacji, który fantastycznie prezentuje się w tej surowej i mrocznej adaptacji kinowego hitu.

Opony Mickey Thompson są popularne na scenie wyścigów wyczynowych i drag racing w Stanach Zjednoczonych. Idealnie nadają się do znikania w mgnieniu oka...

Ford kontra Ferrari (2019), znany również jako Le Mans '66

To niezwykła i oparta na faktach historia amerykańskiego wizjonera, projektanta samochodów Carrolla Shelby`ego i nieustraszonego brytyjskiego kierowcy Kena Milesa. Mężczyźni wspólnie walczyli z prawami fizyki oraz własnymi demonami, aby zbudować dla Ford Motor Company rewolucyjny samochód wyścigowy. Tym samym chcieli przełamać ówczesną dominację Enzo Ferrari podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji w 1966 roku. Shelby i Ken Miles opracowali Forda GT40 Mk II, który wreszcie okazał się samochodem zdolnym dorównać potędze Ferrari. Ford wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1966 roku,
a zwycięskie auto prowadził Chris Amon i Bruce McLaren. Miles i Denny Hulme zajęli drugie miejsce w siostrzanym Fordzie. Słynny czarny GT40 Mark II jechał na oponach Goodyear, choć rozpoczął wyścig na ogumieniu Firestone – wielkiego rywala Goodyear w tzw. wojnach opon.

Dla Goodyeara było to drugie z czternastu zwycięstw w Le Mans. Ford kontynuował swoją zwycięską passę w latach 1967, 1968 i 1969.

Jurassic World: Upadłe królestwo (2018)

Niezależnie od tego, czy chodzi o zdobywanie najbardziej pożądanych nagród w sportach motorowych, czy o ochronę praw genetycznie zmodyfikowanych dinozaurów, Goodyear zaznaczył swoją obecność w każdym zakątku filmowego świata.

W filmie „Jurassic World: Upadłe królestwo” opancerzona ciężarówka BAE MRAP 6X6, specjalnie przygotowana do ochrony przed atakiem T-Rexa, była wyposażona w ultra wytrzymałe opony terenowe (OTR) Goodyear MV/T, które doskonale sprawdzają się w błocie i piasku.

Wyścig (2013)

To kolejna opowieść o zaciekłej rywalizacji między dwoma mistrzami wszechczasów, tym razem w świecie Formuły 1. James Hunt i Niki Lauda walczyli ze sobą o miano najlepszego kierowcy w sezonie 1976 ścigając się na oponach Goodyear. W tamtym sezonie wszystkie bolidy Formuły 1, z wyjątkiem trzech, startowały na oponach Goodyeara, a marka do dziś ma najwięcej zwycięstw w wyścigach Grand Prix (368) spośród wszystkich producentów opon. 

Rywalizacja Hunta i Laudy zainspirowała Rona Howarda do stworzenia filmu „Wyścig” z 2013 roku, który prezentuje dramatyczną rozgrywkę między dwoma bohaterami w Japonii. Podobnie jak 24-godzinny wyścig Le Mans z 1966 roku, była to bitwa na wytrzymałość między dwoma największym rywalami, a o ostatecznym zwycięstwie i przyznaniu Huntowi tytułu mistrza świata zdecydował jeden punkt.

Auta (2006-2017)

To doskonała komedia animowana dla całej rodziny, ukazująca świat samochodów, które tak samo jak ludzie mają swoje marzenia i dążą do ich spełnienia. To film, który rozbudził miłość najmłodszych widzów do samochodów i sportów motorowych. 

Zygzak McQueen i wszyscy jego konkurenci jeżdżą na oponach marki „Lightyear” z charakterystycznym symbolem na ścianie bocznej, która jest wyłącznym dostawcą ogumienia dla wyścigów Piston Cup. Pierwowzorem dla opon „Lightyear” były oczywiście produkty Goodyear. Walt Disney Pictures nawiązał współpracę z amerykańskim producentem, aby film był jeszcze bardziej autentyczny nawet w kwestii opon. 

Ścigając się na Torze Południowym, czy skradając się w ciemności, aby przewracać traktory, Zygzak McQueen mógł zawsze polegać na swoich „Lightyearach”. Co ciekawie, na ekranie pojawił się również sterowiec „Lightyear”, który towarzyszył największym wyścigom w filmach Auta, łudząco przypominający prawdziwy sterowiec Goodyear, widoczny na niebie podczas najsłynniejszych rywalizacji, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans i Daytona 500.

Herbie (1968 - 2005)

Goodyear pojawił się też w innej serii filmów Disneya, tym razem z udziałem niepozornego „Garbi”, czyli Volkswagena Garbusa deluxe ragtop sedan z 1963 roku, który rozgrzał serca milionów widzów swoim mechanicznym urokiem i niezwykłymi właściwościami porozumienia się z otoczeniem. Opony Goodyeara wystąpiły wielokrotnie w tej historii, począwszy od pierwszego filmu „The Love Bug” („Kochany chrabąszcz”) aż po ostatni „Herbie Fully Loaded” („Garbi: super bryka”).

Fight Club (1999)

W tym klasycznym filmie bohaterowie zostają uwikłani w antykapitalistyczne podziemie. Cierpiący na bezsenność główny bohater - określany jako narrator - spotyka Tylera Durdena, organizującego podziemny klub, którego członkowie walczą, mając dość swojego przyziemnego życia. Wybuchowe zakończenie tej opowieści jest jednym z najbardziej pamiętnych momentów w historii kina surrealistycznego. Marka Goodyear jest mocno widoczna w scenach rozgrywających się w sklepie oponiarskim.

Powrót do przyszłości, część I i II (1985-1989)

Doc Brown, twórca kultowego wehikułu czasu DMC DeLorean, wyposażył go w opony Goodyear z indeksem prędkości przewyższający 88 mil na godzinę (142 km/h) - była to wartość niezbędna do rozpoczęcia podróży w czasie - a na ich ścianie bocznej widniał klasyczny napis „Goodyear Eagle GT”.

Sam samochód stał się klasykiem, który wykroczył poza świat Hollywood i do dziś jest niezapomnianym symbolem podróży w czasie. 

Eagle GT to model o wysokich osiągach, z bieżnikiem inspirowanym oponami Goodyeara produkowanymi na potrzeby Formuły 1. Obecnie wiele opon Goodyear o wysokich osiągach nosi nazwę Eagle. Marty i Doc musieli skądś o tym wiedzieć...

Człowiek z blizną (1983)

Przywitaj się z moim (nie tak) małym przyjacielem, Sterowcem Goodyear! Sterowiec o długości 40 metrów można było zobaczyć w debiutującym w 1983 roku remake'u klasycznego filmu „Człowiek z Blizną” z 1932 roku i powieści o tym samym tytule z 1929 roku. To właśnie na jego boku było wyświetlane słynne zdanie „Świat należy do ciebie”, które mógł odczytać główny bohater Tony Montana – był on gotów na wszystko, aby przejąć kontrolę nad lokalnym rynkiem narkotykowym.

Sterowiec Goodyear, który zadebiutował na niebie w 1910 roku, stał się kultowym statkiem powietrznym i ambasadorem marki, obecnym na największych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, od ceremonii rozdania Oscarów po rozgrywki Super Bowl. 

W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości (1969)

Na liście filmów związanych z samochodami nie mogło zabraknąć serii o Jamesie Bondzie. Występujące w nich na przestrzeni lat pojazdy są niemal tak kultowe, jak aktorzy, którzy wcielali się w postać agenta 007. 

W szóstym filmie z tej serii pt. „W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości”, pojawił się piękny Mercury Cougar XR7 z 1969 roku, prowadzony przez hrabinę Teresę „Tracy” di Vicenzo. Samochód został wyposażony w opony rajdowe Goodyear, a w filmie widać go jadącego po śniegu i lodzie w klasycznym pościgu samochodowym, w którym za Bondem podążają zabójcy nasłani przez Blofelda. Dysponując wyraźnie większą przyczepnością niż ich prześladowcy, Bond i Tracy niechcący dołączają do wyścigu rallycrossowego, ostatecznie wychodząc z opresji bez szwanku. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.