JAK CHCEMY KOCHAĆ? WALENTYNKI W ARTE.TV
XXX
XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX
Miłość to jeden z najczęściej podejmowanych tematów w muzyce, sztuce, literaturze i filmie. Uczucie to przybiera różne formy i jest interpretowane na wiele sposobów. Może być piękna, namiętna, erotyczna, bezinteresowna, nieodwzajemniona, bolesna, a nawet egoistyczna czy okrutna. W powszechnych wyobrażeniach wiąże się z bliskością, cielesnością i seksualnością, ale bywa także zimna i oschła. Jak jednak rozróżnić „prawdziwą miłość” od zwykłego pożądania? Jak nie zatracić się w wyidealizowanych wizjach związku? Czy miłość może być wolna? I czym w zasadzie jest miłość? Odpowiedzi na te pytania widzowie znajdą w przygotowanej przez bezpłatną platformę streamingową ARTE.TV serii dokumentalnej „Jak chcemy kochać?”, a także w filmach „Kochać, jak to łatwo powiedzieć” i „Dlaczego się zakochujemy”.
Składająca się z 3 odcinków seria ARTE.TV „Jak chcemy kochać?” analizuje czym jest miłość i pokazuje, że można ją rozumieć na różne sposoby. Bada również, w jaki sposób zmienia się nasze rozumienie tego uczucia wraz ze zmianami pokoleniowymi. Miłość często jest mylona z pożądaniem, atawistycznym pociągiem seksualnym, pragnieniem zaspokojenia przyjemności. Czy uczucie czystej i bezinteresownej miłości istnieje i jest w stanie przetrwać próbę czasu? Klasyczny obraz bliskości ulega niezaprzeczalnej rewolucji. Miłość w czasach popkultury jest kształtowana przez wzorzec wolności i otwartości wobec drugiego człowieka. Miłość wymaga jednak innych kryteriów i innych narzędzi, aby przeżywać ją etycznie – to słowa, które padają w dokumencie. Jakich? Czy znamy na to odpowiedź? A może nie istnieje jedna tylko odpowiedź i każdy musi stworzyć swoje własne kryteria? Pierwszy odcinek programu porusza temat związku między miłością, seksualnością, a wolnością. Główna bohaterka Gretchen opowiada o swojej historii miłosnej i zrewolucjonizowanej koncepcji związków. Jako młoda dziewczyna zakochała się w chłopaku wyznającym klasyczne podejście do miłości, które było sprzeczne z jej wizją wolności w związku. Jeśli istnieje coś takiego jak sens życia, to polega on właśnie na znalezieniu odpowiedniej dla siebie formy miłości – twierdzi Gretchen. Seria „Jak chcemy kochać?” będzie dostępna na bezpłatnej platformie streamingowej ARTE.TV już od 14 lutego.
Z okazji Walentynek ARTE.tv zaprasza także do obejrzenia dwóch dokumentów: „Kochać, jak łatwo to powiedzieć” oraz „Dlaczego się zakochujemy?”. Pierwszy obraz skupia się na problematyce różnych form miłości w świetle filozofii. Miłość przybiera różne postaci, takie jak: miłość braterska, siostrzana, fizyczna, toksyczna czy miłość do miejsca. Dyskusja toczy się m.in. wokół paradoksów miłości, tego czy istnieje miłość absolutna oraz czy miłość wymaga wzajemności, jak również ateizmu i epifanii wobec tego uczucia. Film można zobaczyć bezpłatnie pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/098794-003-A/filozofia/ do 25 stycznia 2024 roku. Drugi dokument wyjaśnia, jak nasze ciało reaguje na stan zakochania, tłumaczy też, że jedyną wspólną cechą dla każdego zakochanego człowieka są konkretne reakcje hormonalne. Materiał opisuje zjawisko miłości pod kątem naukowym, biologiczno-chemicznym – przedstawia rolę, jaką odgrywają hormony i neuroprzekaźniki podczas uniesień emocjonalnych i stanu zakochania. Materiał dostępny jest pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/104840-005-A/42-odpowiedz-na-prawie-wszystko/ do 9 grudnia 2025 roku.
Kontakt dla mediów: Aleksandra Kulik, tel.: 506 029 442, e-mail: a.kulik@agencjafaceit.pl
O ARTE.tv
ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.
Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.
Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.
Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl
Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.