Komunikaty PR

Jak ‘Święty Mikołaj’ stał się mordercą? ‘Santa Claus The Serial Killer’

2022-12-21  |  08:00

Dzielnica ‘The Village’ w Toronto to enklawa społeczności LGBT+, miejsce pełne tętniących życiem kawiarni i klubów. Jednak w 2010 roku zaczęło dochodzić tam do zagadkowych zaginięć mężczyzn identyfikujących się jako homoseksualiści i biseksualiści. Nikt nie spodziewał się, że makabrycznych zbrodni dokonał nie kto inny, jak Bruce McArthur pracujący jako ogrodnik, oraz dorywczo jako… Święty Mikołaj w centrum handlowym. Serial dokumentalny ‘Santa Claus The Serial Killer’, w którym zbrodnie mężczyzny są rozkładane na czynniki pierwsze, będzie dostępny wyłącznie na platformie Viaplay już od 22 grudnia!

Nie taki święty…

Thomas Donald Bruce McArthur pochodził z pobożnej rodziny, w dzieciństwie udzielał się również w przykościelnym chórze. Duży wpływ na jego późniejsze poczynania miał surowy ojciec, który drwił z chłopca, a nawet wyzywał go od homoseksualistów, co mogło wpłynąć na problemy Bruce’a z samoakceptacją. W dorosłym życiu podejmował się różnych prac, miał żonę i dzieci. Był bardzo aktywnym członkiem społeczności kościelnej. Jednak w wyniku serii nieprzychylnych zdarzeń w 1997 roku para zdecydowała się na rozstanie, a McArthur zamieszkał w Toronto. Nikt nie zdawał sobie sprawy, że za ciepłym wizerunkiem mężczyzny w średnim wieku może kryć się mistrz manipulacji i seryjny morderca, który przez niemal dekadę uwodził i mordował mężczyzn.

Profile ofiar

McArthur miał jasne kryteria doboru swoich ofiar – preferował głównie imigrantów o azjatyckiej lub bliskowschodniej urodzie. Większość z nich ukrywała swoje preferencje seksualne przed rodzinami i przyjaciółmi, w związku z tym nikt nie wiedział, gdzie tak naprawdę spędzają wieczory, oraz z kim byli umówieni. Poszukiwania romansu w ‘The Village’ doprowadziły w ciągu siedmiu lat do śmierci co najmniej ośmiu mężczyzn. Przez długi czas zabójca był nieuchwytny, jednak, gdy dwa dni po hucznym marszu ‘Toronto Pride’ w 2017 roku po raz pierwszy zdecydował się na nieco inny profil ofiary - zaczął zostawiać pierwsze ślady. Tym razem padło na zdeklarowanego homoseksualistę, który nie musiał się przed nikim ukrywać. Jednak informacje na temat mordercy nadal nie były wystarczające, nie było też wiadomo co robił z ciałami zaginionych.

Śledztwo

W 2012 roku uruchomiono grupę zadaniową, zwaną ‘Project Houston’, która zajmowała się zaginięciem jednej z ofiar. Morderca był nawet w tej sprawie przesłuchiwany, jednak nie znaleziono żadnych dowodów łączących tajemnicze zaginięcia i MacArthura. Ta sprawa pokazuje jak uprzedzenia kulturowe i liczne uchybienia mogą wpłynąć na powodzenie śledztwa. Jednak po wspomnianym marszu i zaginięciu białego, zadeklarowanego homoseksualisty sprawa weszła na nowy tor. Właśnie wtedy utworzono grupę śledczą ‘Project Prism’. Zadbano również o bezpieczeństwo osób korzystających z aplikacji randkowych, które mogły od tego momentu udostępniać informacje organom ścigania. Wymagało to oczywiście zgody użytkowników. Uruchomiono również specjalną infolinię.

Zbrodnia i kara

W styczniu 2019 roku McArthur przyznał się do ośmiu morderstw. Został skazany na dożywocie bez możliwości zwolnienia warunkowego przez co najmniej 25 lat. Nie zdradził jednak co zmotywowało go do popełnienia tych zbrodni i co sprawiło, że stał się mordercą w tak późnym wieku. W serialu dokumentalnym ‘Santa Claus The Serial Killer’ brytyjski dziennikarz Mobeen Azhar przyjeżdża do Kanady by dowiedzieć się jak ‘Święty Mikołaj’ został zabójcą. Widzowie poznają ponure rytuały McArthura oraz dowiedzą się, dlaczego sprawa była swojego czasu wiązana z aktami kanibalizmu. W dokumencie znajdują się również rozmowy ze świadkami, a także detektywem prowadzącym dochodzenie w sprawie tajemniczych zaginięć.

Trzyodcinkowy serial dokumentalny ‘Santa Claus The Serial Killer’ będzie dostępny od 22 grudnia wyłącznie za pośrednictwem platformy streamingowej Viaplay.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski! Biuro prasowe
2024-10-16 | 01:00

Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!

Popularna marka L.O.L. Surprise™ należąca do firmy MGA Entertainment ogłosiła światową premierę filmu The Skate Dance Movie, która miała miejsce 3 października na
Film ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
2024-10-15 | 14:00

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024   Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.