Komunikaty PR

Klątwa – pierwsza polska komedia Viaplay w reżyserii Tomasza Koneckiego

2022-09-02  |  07:00

Viaplay rozpoczyna zdjęcia do pierwszej polskiej komedii Viaplay Originals. „Klątwa” to ciepła, zabawna i przewrotna historia opowiadająca o sile kobiet, siostrzanej miłości i rodzinnych więzów. O tym, jak ważny jest sposób w jaki patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość i to co nam się przytrafia. Film powstaje na podstawie scenariusza Julity Olszewskiej („W spirali”, „Alicja i żabka”). Za reżyserię odpowiada Tomasz Konecki, twórca ponadczasowych hitów – „Lejdis”, „Testosteron” czy „Ciało”. Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez Klaudiusza Frydrycha, Krzysztofa Raka oraz Ingę Kruk.

Serwis streamingowy Viaplay coraz mocniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku. Pierwszą z zapowiedzianych produkcji fabularnych są „Morderczynie” inspirowane bestsellerem autorstwa Katarzyny Bondy, platforma jest także koproducentem filmu „Kos”, a już wkrótce polscy widzowie będą mogli obejrzeć drugi sezon „Fortu Boyard Polska”, programu z gatunku non-scripted, w którym uczestniczą gwiazdy świata rozrywki i sportu.  

„Klątwa” jest komedią opowiadającą o losach Moni i Nastki - sióstr, których droga przez życie usiana jest wieloma przeszkodami. Główne bohaterki mają niesamowitego pecha – gdy tylko wydaje się, że wszystko ułoży się po ich myśli, zdarza się coś, co całkowicie rujnuje ich plany. Zmęczone kolejnymi przeciwnościami udają się w jedyne miejsce, które obie uznają za bezpieczne – do domu rodzinnego. Podczas wieczornej degustacji babcinych nalewek dziewczyny poznają sekret - to nie pech je prześladuje, ale klątwa nałożona na ich rodzinę kilkaset lat wcześniej przez samego papieża.

 

„Komedii opowiadających o perypetiach rodzinnych powstało już bardzo wiele. Tę, wyróżnia jednak tajemnicza historia rodzinna, która motywuje wszystkie zachowania naszych bohaterek. To w JEJ cieniu rodzi się świetny humor sytuacyjny jak i dialogowy. To ONA pcha nasze bohaterki do karkołomnych czynów i wpływa na przemianę ich postaci. Myślę, że ten świetny pomysł czyni z tego filmu atrakcyjną pozycję dla wszystkich miłośników komedii.” – dodaje Tomasz Konecki, reżyser filmu „Klątwa”.

 

„Każdy z nas boryka się z mniejszym lub większym pechem, czasami wszystko zależy od narracji. Chcemy, żeby naszym bohaterkom skończył się „pech” - są fajne, potrafią kochać, są dobrymi ludźmi, ale zafiksowały się na tym jak im źle i że są prześladowane. Film odpowiada na pytanie czy pech istnieje? Jeśli istnieje, to czy da się go kontrolować? Oraz czy pech może być usprawiedliwieniem naszych marnych decyzji?” - mówi o projekcie Julita Olszewska, autorka scenariusza.

 

W rolach głównych występują aktorki młodego pokolenia – Agnieszka Więdłocha („Planeta Singli”, „Czas Honoru”) oraz Vanessa Aleksander („Sala samobójców. Hejter”, „Rojst”). W pozostałych rolach widzowie zobaczą: Danutę Stenkę („Nigdy w życiu”, „Sala samobójców. Hejter”, „Katyń”), Annę Nehrebecką („Kruk”, „Król”, „Chce się żyć”), Iwonę Bielską („Wesele”, „Kler”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”), a także Rafała Rutkowskiego („Lejdis”, „Planeta Singli”, „Listy do M 2”), Piotra Trojana („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Rojst”) oraz Philippe Tłokińskiego („Kurier”).

„Klątwa jest pierwszą polską komedią Viaplay Originals. Wspaniale, że udało się nam pozyskać fantastyczna obsadę i doświadczonych twórców” – podkreśla Małgorzata Jurczak, producent wykonawczy ze strony Viaplay

 

Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez trójkę dobrze znanych w branży producentów Klaudiusza Frydrycha („Psy 3.  W imię zasad.”, „Jack Strong”), Krzysztofa Raka („Bogowie”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej) oraz Ingę Kruk („Twarz”, „W imię...”). Wonder Films odpowiada za takie produkcje kinowe jak: „Psy 3. W imię zasad.”, Każdy wie lepiej”, „Zołza” oraz „Powrót” - serial premium wyprodukowany na zlecenie Canal +. Producentką wykonawczą ze strony Viaplay Group jest Małgorzata Jurczak.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Transport

Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.