Komunikaty PR

Klątwa – pierwsza polska komedia Viaplay w reżyserii Tomasza Koneckiego

2022-09-02  |  07:00

Viaplay rozpoczyna zdjęcia do pierwszej polskiej komedii Viaplay Originals. „Klątwa” to ciepła, zabawna i przewrotna historia opowiadająca o sile kobiet, siostrzanej miłości i rodzinnych więzów. O tym, jak ważny jest sposób w jaki patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość i to co nam się przytrafia. Film powstaje na podstawie scenariusza Julity Olszewskiej („W spirali”, „Alicja i żabka”). Za reżyserię odpowiada Tomasz Konecki, twórca ponadczasowych hitów – „Lejdis”, „Testosteron” czy „Ciało”. Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez Klaudiusza Frydrycha, Krzysztofa Raka oraz Ingę Kruk.

Serwis streamingowy Viaplay coraz mocniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku. Pierwszą z zapowiedzianych produkcji fabularnych są „Morderczynie” inspirowane bestsellerem autorstwa Katarzyny Bondy, platforma jest także koproducentem filmu „Kos”, a już wkrótce polscy widzowie będą mogli obejrzeć drugi sezon „Fortu Boyard Polska”, programu z gatunku non-scripted, w którym uczestniczą gwiazdy świata rozrywki i sportu.  

„Klątwa” jest komedią opowiadającą o losach Moni i Nastki - sióstr, których droga przez życie usiana jest wieloma przeszkodami. Główne bohaterki mają niesamowitego pecha – gdy tylko wydaje się, że wszystko ułoży się po ich myśli, zdarza się coś, co całkowicie rujnuje ich plany. Zmęczone kolejnymi przeciwnościami udają się w jedyne miejsce, które obie uznają za bezpieczne – do domu rodzinnego. Podczas wieczornej degustacji babcinych nalewek dziewczyny poznają sekret - to nie pech je prześladuje, ale klątwa nałożona na ich rodzinę kilkaset lat wcześniej przez samego papieża.

 

„Komedii opowiadających o perypetiach rodzinnych powstało już bardzo wiele. Tę, wyróżnia jednak tajemnicza historia rodzinna, która motywuje wszystkie zachowania naszych bohaterek. To w JEJ cieniu rodzi się świetny humor sytuacyjny jak i dialogowy. To ONA pcha nasze bohaterki do karkołomnych czynów i wpływa na przemianę ich postaci. Myślę, że ten świetny pomysł czyni z tego filmu atrakcyjną pozycję dla wszystkich miłośników komedii.” – dodaje Tomasz Konecki, reżyser filmu „Klątwa”.

 

„Każdy z nas boryka się z mniejszym lub większym pechem, czasami wszystko zależy od narracji. Chcemy, żeby naszym bohaterkom skończył się „pech” - są fajne, potrafią kochać, są dobrymi ludźmi, ale zafiksowały się na tym jak im źle i że są prześladowane. Film odpowiada na pytanie czy pech istnieje? Jeśli istnieje, to czy da się go kontrolować? Oraz czy pech może być usprawiedliwieniem naszych marnych decyzji?” - mówi o projekcie Julita Olszewska, autorka scenariusza.

 

W rolach głównych występują aktorki młodego pokolenia – Agnieszka Więdłocha („Planeta Singli”, „Czas Honoru”) oraz Vanessa Aleksander („Sala samobójców. Hejter”, „Rojst”). W pozostałych rolach widzowie zobaczą: Danutę Stenkę („Nigdy w życiu”, „Sala samobójców. Hejter”, „Katyń”), Annę Nehrebecką („Kruk”, „Król”, „Chce się żyć”), Iwonę Bielską („Wesele”, „Kler”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”), a także Rafała Rutkowskiego („Lejdis”, „Planeta Singli”, „Listy do M 2”), Piotra Trojana („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Rojst”) oraz Philippe Tłokińskiego („Kurier”).

„Klątwa jest pierwszą polską komedią Viaplay Originals. Wspaniale, że udało się nam pozyskać fantastyczna obsadę i doświadczonych twórców” – podkreśla Małgorzata Jurczak, producent wykonawczy ze strony Viaplay

 

Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez trójkę dobrze znanych w branży producentów Klaudiusza Frydrycha („Psy 3.  W imię zasad.”, „Jack Strong”), Krzysztofa Raka („Bogowie”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej) oraz Ingę Kruk („Twarz”, „W imię...”). Wonder Films odpowiada za takie produkcje kinowe jak: „Psy 3. W imię zasad.”, Każdy wie lepiej”, „Zołza” oraz „Powrót” - serial premium wyprodukowany na zlecenie Canal +. Producentką wykonawczą ze strony Viaplay Group jest Małgorzata Jurczak.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.