Komunikaty PR

Klątwa – pierwsza polska komedia Viaplay w reżyserii Tomasza Koneckiego

2022-09-02  |  07:00

Viaplay rozpoczyna zdjęcia do pierwszej polskiej komedii Viaplay Originals. „Klątwa” to ciepła, zabawna i przewrotna historia opowiadająca o sile kobiet, siostrzanej miłości i rodzinnych więzów. O tym, jak ważny jest sposób w jaki patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość i to co nam się przytrafia. Film powstaje na podstawie scenariusza Julity Olszewskiej („W spirali”, „Alicja i żabka”). Za reżyserię odpowiada Tomasz Konecki, twórca ponadczasowych hitów – „Lejdis”, „Testosteron” czy „Ciało”. Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez Klaudiusza Frydrycha, Krzysztofa Raka oraz Ingę Kruk.

Serwis streamingowy Viaplay coraz mocniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku. Pierwszą z zapowiedzianych produkcji fabularnych są „Morderczynie” inspirowane bestsellerem autorstwa Katarzyny Bondy, platforma jest także koproducentem filmu „Kos”, a już wkrótce polscy widzowie będą mogli obejrzeć drugi sezon „Fortu Boyard Polska”, programu z gatunku non-scripted, w którym uczestniczą gwiazdy świata rozrywki i sportu.  

„Klątwa” jest komedią opowiadającą o losach Moni i Nastki - sióstr, których droga przez życie usiana jest wieloma przeszkodami. Główne bohaterki mają niesamowitego pecha – gdy tylko wydaje się, że wszystko ułoży się po ich myśli, zdarza się coś, co całkowicie rujnuje ich plany. Zmęczone kolejnymi przeciwnościami udają się w jedyne miejsce, które obie uznają za bezpieczne – do domu rodzinnego. Podczas wieczornej degustacji babcinych nalewek dziewczyny poznają sekret - to nie pech je prześladuje, ale klątwa nałożona na ich rodzinę kilkaset lat wcześniej przez samego papieża.

 

„Komedii opowiadających o perypetiach rodzinnych powstało już bardzo wiele. Tę, wyróżnia jednak tajemnicza historia rodzinna, która motywuje wszystkie zachowania naszych bohaterek. To w JEJ cieniu rodzi się świetny humor sytuacyjny jak i dialogowy. To ONA pcha nasze bohaterki do karkołomnych czynów i wpływa na przemianę ich postaci. Myślę, że ten świetny pomysł czyni z tego filmu atrakcyjną pozycję dla wszystkich miłośników komedii.” – dodaje Tomasz Konecki, reżyser filmu „Klątwa”.

 

„Każdy z nas boryka się z mniejszym lub większym pechem, czasami wszystko zależy od narracji. Chcemy, żeby naszym bohaterkom skończył się „pech” - są fajne, potrafią kochać, są dobrymi ludźmi, ale zafiksowały się na tym jak im źle i że są prześladowane. Film odpowiada na pytanie czy pech istnieje? Jeśli istnieje, to czy da się go kontrolować? Oraz czy pech może być usprawiedliwieniem naszych marnych decyzji?” - mówi o projekcie Julita Olszewska, autorka scenariusza.

 

W rolach głównych występują aktorki młodego pokolenia – Agnieszka Więdłocha („Planeta Singli”, „Czas Honoru”) oraz Vanessa Aleksander („Sala samobójców. Hejter”, „Rojst”). W pozostałych rolach widzowie zobaczą: Danutę Stenkę („Nigdy w życiu”, „Sala samobójców. Hejter”, „Katyń”), Annę Nehrebecką („Kruk”, „Król”, „Chce się żyć”), Iwonę Bielską („Wesele”, „Kler”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”), a także Rafała Rutkowskiego („Lejdis”, „Planeta Singli”, „Listy do M 2”), Piotra Trojana („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Rojst”) oraz Philippe Tłokińskiego („Kurier”).

„Klątwa jest pierwszą polską komedią Viaplay Originals. Wspaniale, że udało się nam pozyskać fantastyczna obsadę i doświadczonych twórców” – podkreśla Małgorzata Jurczak, producent wykonawczy ze strony Viaplay

 

Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez trójkę dobrze znanych w branży producentów Klaudiusza Frydrycha („Psy 3.  W imię zasad.”, „Jack Strong”), Krzysztofa Raka („Bogowie”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej) oraz Ingę Kruk („Twarz”, „W imię...”). Wonder Films odpowiada za takie produkcje kinowe jak: „Psy 3. W imię zasad.”, Każdy wie lepiej”, „Zołza” oraz „Powrót” - serial premium wyprodukowany na zlecenie Canal +. Producentką wykonawczą ze strony Viaplay Group jest Małgorzata Jurczak.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski! Biuro prasowe
2024-10-16 | 01:00

Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!

Popularna marka L.O.L. Surprise™ należąca do firmy MGA Entertainment ogłosiła światową premierę filmu The Skate Dance Movie, która miała miejsce 3 października na
Film ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
2024-10-15 | 14:00

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024   Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.