Klątwa – pierwsza polska komedia Viaplay w reżyserii Tomasza Koneckiego
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Viaplay rozpoczyna zdjęcia do pierwszej polskiej komedii Viaplay Originals. „Klątwa” to ciepła, zabawna i przewrotna historia opowiadająca o sile kobiet, siostrzanej miłości i rodzinnych więzów. O tym, jak ważny jest sposób w jaki patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość i to co nam się przytrafia. Film powstaje na podstawie scenariusza Julity Olszewskiej („W spirali”, „Alicja i żabka”). Za reżyserię odpowiada Tomasz Konecki, twórca ponadczasowych hitów – „Lejdis”, „Testosteron” czy „Ciało”. Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez Klaudiusza Frydrycha, Krzysztofa Raka oraz Ingę Kruk.
Serwis streamingowy Viaplay coraz mocniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku. Pierwszą z zapowiedzianych produkcji fabularnych są „Morderczynie” inspirowane bestsellerem autorstwa Katarzyny Bondy, platforma jest także koproducentem filmu „Kos”, a już wkrótce polscy widzowie będą mogli obejrzeć drugi sezon „Fortu Boyard Polska”, programu z gatunku non-scripted, w którym uczestniczą gwiazdy świata rozrywki i sportu.
„Klątwa” jest komedią opowiadającą o losach Moni i Nastki - sióstr, których droga przez życie usiana jest wieloma przeszkodami. Główne bohaterki mają niesamowitego pecha – gdy tylko wydaje się, że wszystko ułoży się po ich myśli, zdarza się coś, co całkowicie rujnuje ich plany. Zmęczone kolejnymi przeciwnościami udają się w jedyne miejsce, które obie uznają za bezpieczne – do domu rodzinnego. Podczas wieczornej degustacji babcinych nalewek dziewczyny poznają sekret - to nie pech je prześladuje, ale klątwa nałożona na ich rodzinę kilkaset lat wcześniej przez samego papieża.
„Komedii opowiadających o perypetiach rodzinnych powstało już bardzo wiele. Tę, wyróżnia jednak tajemnicza historia rodzinna, która motywuje wszystkie zachowania naszych bohaterek. To w JEJ cieniu rodzi się świetny humor sytuacyjny jak i dialogowy. To ONA pcha nasze bohaterki do karkołomnych czynów i wpływa na przemianę ich postaci. Myślę, że ten świetny pomysł czyni z tego filmu atrakcyjną pozycję dla wszystkich miłośników komedii.” – dodaje Tomasz Konecki, reżyser filmu „Klątwa”.
„Każdy z nas boryka się z mniejszym lub większym pechem, czasami wszystko zależy od narracji. Chcemy, żeby naszym bohaterkom skończył się „pech” - są fajne, potrafią kochać, są dobrymi ludźmi, ale zafiksowały się na tym jak im źle i że są prześladowane. Film odpowiada na pytanie czy pech istnieje? Jeśli istnieje, to czy da się go kontrolować? Oraz czy pech może być usprawiedliwieniem naszych marnych decyzji?” - mówi o projekcie Julita Olszewska, autorka scenariusza.
W rolach głównych występują aktorki młodego pokolenia – Agnieszka Więdłocha („Planeta Singli”, „Czas Honoru”) oraz Vanessa Aleksander („Sala samobójców. Hejter”, „Rojst”). W pozostałych rolach widzowie zobaczą: Danutę Stenkę („Nigdy w życiu”, „Sala samobójców. Hejter”, „Katyń”), Annę Nehrebecką („Kruk”, „Król”, „Chce się żyć”), Iwonę Bielską („Wesele”, „Kler”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”), a także Rafała Rutkowskiego („Lejdis”, „Planeta Singli”, „Listy do M 2”), Piotra Trojana („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Rojst”) oraz Philippe Tłokińskiego („Kurier”).
„Klątwa jest pierwszą polską komedią Viaplay Originals. Wspaniale, że udało się nam pozyskać fantastyczna obsadę i doświadczonych twórców” – podkreśla Małgorzata Jurczak, producent wykonawczy ze strony Viaplay
Producentem filmu jest Wonder Films – dom produkcyjny stworzony przez trójkę dobrze znanych w branży producentów Klaudiusza Frydrycha („Psy 3. W imię zasad.”, „Jack Strong”), Krzysztofa Raka („Bogowie”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej) oraz Ingę Kruk („Twarz”, „W imię...”). Wonder Films odpowiada za takie produkcje kinowe jak: „Psy 3. W imię zasad.”, Każdy wie lepiej”, „Zołza” oraz „Powrót” - serial premium wyprodukowany na zlecenie Canal +. Producentką wykonawczą ze strony Viaplay Group jest Małgorzata Jurczak.
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.