Kolacja na Grenlandii? Ekskluzywna restauracja Michelin w dokumencie Viaplay!
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Od czasu uzyskania pierwszej gwiazdki Michelin, restauracja KOKS stała się prestiżowym miejscem dla miłośników sztuki kulinarnej z całego świata. Dziś może poszczycić się już dwiema gwiazdkami, w związku z czym... przenosi się na Grenlandię! A dokładniej do najstarszej wioski Ilimanaq zamieszkiwanej na co dzień przez około 50 osób. Jedyną możliwością dotarcia do tego miejsca jest podróż łodzią przez Ocean Arktyczny. Jak się okazuje, w świecie perfekcyjnie dopieszczonych dań i wykwintnych smaków, również zdarzają się przeszkody, które zespół restauracji KOKS będzie rozwiązywał na oczach widzów! Zobacz, jak przygotowuje się fine dining na kole podbiegunowym. Film dokumentalny ‘The Most Remote Restaurant in the World’ będzie dostępny wyłącznie na platformie streamingowej Viaplay już od dziś!
Arktyczna przygoda
Poul Andrias Ziska, szef kuchni restauracji KOKS, lubi mówić o sobie, że jest optymistą. Dlatego decyduje się na podjęcie niekonwencjonalnej decyzji i zmianę lokalizacji swojej z sukcesem prowadzonej restauracji z Wysp Owczych aż na Grenlandię. Przenosiny na największą wyspę świata pozornie zakrawają na szaleństwo, jednak ta zmiana umożliwia ekipie KOKS dostęp do najświeższych arktycznych surowców, które trudno pozyskać gdziekolwiek indziej, a znakomicie działają na zmysły klientów i mogą przyciągnąć smakoszy z całego świata. Szef kuchni Poul Andrias Ziska łączy sztukę kulinarną na najwyższym poziomie ze zrównoważonym charakterem potraw charakterystycznych dla kuchni Północnego Atlantyku. Problem w tym, że przenosiny na Grenlandię generują masę kłopotów, o których szef kuchni nie miał zielonego pojęcia. Prowadzenie restauracji światowej renomy na Grenlandii to prawdziwy skok na głęboką wodę!
’Otwarcie restauracji w jednym z najbardziej odległych miejsc na świecie, które tak wielu ludzi chciałoby odwiedzić, to szalona przygoda i wyjątkowa lekcja. Mam nadzieję, że nasz film dokumentalny przybliży widzom sposób, w jaki poznaliśmy lokalną kulturę kulinarną i włączyliśmy ją do naszego odmienionego menu. Niewiele osób miało okazję odwiedzenia restauracji KOKS na Grenlandii, ale dzięki tej produkcji widzowie zyskają unikalną możliwość obserwowania naszej przygody z bliska.’ - podkreśla Poul Andrias Ziska, szef kuchni w restauracji KOKS.
Niespodziewane problemy
Przenosząc restaurację na Grenlandię Poul i jego ekipa nie mieli pojęcia z jakimi problemami będą się musieli zmierzyć. Nieostrożnie przybywają przy na Grenlandię zaledwie 11 dni przed planowanym otwarciem restauracji. Kłopoty sprawia dostęp do elektryczności i wody, a zdobycie wszystkich surowców do 22-daniowego menu okazuje się znacznie bardziej skomplikowanym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. Nawet w miejscu tak bogatym w różnorodne gatunki ryb, może wystąpić problem z ich pozyskiwaniem. Trudności piętrzą się, a zespół zaczyna tracić wiarę w powodzenie ich nieszablonowego planu. Czy ich misja się powiedzie?
Szaleństwo czy metoda?
Ekipa Viaplay towarzyszyła pracownikom restauracji KOKS od samego początku, obserwując powstanie wyjątkowych potraw od momentu ich złowienia w zimnych wodach Oceanu Arktycznego aż do podania na stół. Widzowie dowiedzą się, jak szefowie kuchni prowadzili dialog z lokalną, niekoniecznie im przychylną społecznością, przekonają się co zainspirowało ich do stworzenia unikalnego menu i w jaki sposób szef kuchni je skomponował. W filmie dokumentalnym zostali uwiecznieni również pierwsi goście, którzy w poszukiwaniu wyjątkowych smaków dosłownie przebyli tysiąc i więcej kilometrów. Dokument ‘The Most Remote Restaurant in the World’ to zabawna i szczera opowieść o urzeczywistnieniu szalonego konceptu, którego szanse na powodzenie były bardzo niewielkie. To też historia o sile pokonywania przeciwności losu na samym krańcu świata.
Produkcja
Film ’The Most Remote Restaurant in the World’ jest dziełem reżysera Ole Junckera (‘Mormors bordel’, ‘Den anden Dirch’). Za produkcję odpowiada Mette Heide z ramienia Plus Pictures przy wsparciu Public Service Pool. Producentami wykonawczymi z ramienia Viaplay Group są Nicole Horanyi (‘Prawo Kimberley Motley’, ‘Naked’) i Sine Skibsholt (‘Niech żyje miłość’, ‘Kim byliśmy’).
Film dokumentalny ’The Most Remote Restaurant in the World’ będzie dostępny wyłącznie na platformie streamingowej Viaplay już od dziś!

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.