Komunikaty PR

KRÓL KAROL III W ARTE.TV

2023-05-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Jesiotr
XXX

XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX

97% ludzi na świecie w roli królowej Wielkiej Brytanii pamięta jedynie Elżbietę II*, a jej pozycję ugruntowały dziesięciolecia panowania. W maju oczy całego świata były zwrócone na Londyn. Po przeszło 70 latach panowania Elżbiety II na tronie brytyjskim nastąpiła oficjalna zmiana. Książę Karol, długo postrzegany jako niewierny mąż, piętnowany za tragiczną śmierć księżnej Diany, przez lata pozostawał w cieniu. Lubił spokojne życie na wsi, długie spacery i proste rozrywki, w których towarzyszyła mu prawdziwa miłość jego życia Camilla Parker Bowles – dawniej persona non grata w Pałacu Buckingham, aktualnie nowa królowa. Z okazji koronacji księcia Karola na króla Wielkiej Brytanii platforma streamingowa ARTE.tv przygotowała dwie interesujące produkcje: dokument „Karol III. Metamorfoza monarchy” oraz reportaż „Koronacja króla Karola III”.

Sposób postrzegania króla Karola III przez opinię publiczną ukształtowały trzy kobiety, które odegrały istotną rolę w jego życiu. Jego matka, Elżbieta II, uczyniła z niego wiecznego następcę tronu. Tragicznie zmarła pierwsza żona Diana ujawniła zdrady i odczarowała wizerunek księcia z bajki. Po ślubie z Camillą poznaliśmy Karola jako idealnego męża i zagorzałego ekologa. Ale jaki jest naprawdę? Co go wyróżnia? Jego wizerunek od niewiernego męża, ceniącego rozrywki wyżej niż rodzinę ewoluował do wyważonego męża stanu i kochającego ojca. „Never complain, never explain” („Nigdy nie narzekaj, nigdy się nie tłumacz”) – czy człowiek hołdujący tej zasadzie może pokazać swoją prawdziwą twarz? Platforma VOD ARTE.tv prezentuje wnikliwy portret monarchy, którego koronacja odbyła się 6 maja. Film „Karol III. Metamorfoza monarchy” dostępny jest pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/112291-000-A/krol-karol-iii/ bez opłat.

6 maja 2023 roku, po ponad 70 latach oczekiwania Karol III zostaje koronowany na króla. Jako czterolatek, 2 czerwca 1953 roku uczestniczył w koronacji swojej matki, Elżbiety II. Ceremonia koronacyjna to rytuał z ponad 1000 letnią tradycją – święty olejek nakładany na czoło przyszłego monarchy symbolizuje namaszczenia go przez Boga. Ciężar korony jest ogromny: Wielka Brytania przeżywa kryzys gospodarczy, syn Harry wyrównuje rachunki z rodziną, a rodzina królewska - gwarant stabilności za czasów Elżbiety II - traci na popularności. Wielu Brytyjczyków zadaje sobie pytanie: czy monarchia nadal jest na czasie? Po „drugiej epoce elżbietańskiej” zaczyna się nowa era. Król Karol III musi teraz przekonać rodaków do pożyteczności domu Windsorów i przygotować monarchię na wyzwania XXI wieku. Widzowie ARTE.tv mogą zobaczyć bezpłatnie reportaż „Koronacja króla Karola III” pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/111750-016-A/re-koronacja-krola-karola-iii/. 

 

*Informację podała India Hicks, kuzynka króla w filmie „Karol III. Metamorfoza monarchy”.

 

O ARTE.tv

ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.

Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.

Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.

Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl

Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: XXX
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.