Komunikaty PR

Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?

2024-07-23  |  01:00

Stan psychiczny polskich dzieci i młodzieży w Polsce stale się pogarsza – według badań NFZ z 2021r. na depresję chorowało 2% dzieci w wieku 6-12 lat oraz aż 20% w grupie młodzieńczej. Wiele z nich wychowuje się w domach z wyuczoną bezradnością, przekonaniem, że nie mają mocy sprawczej, by zmienić swoją sytuację.

 

Przedsiębiorczość to nie tylko sprawne zarządzanie finansami – nauka przedsiębiorczości to przede wszystkim nauka zaradności oraz rozwiązywania problemów, umiejętności wychodzenia z trudnych sytuacji, ale też brania odpowiedzialności za swoje czyny i decyzje.

 

Jakie korzyści przynosi nauka przedsiębiorczości?

 

Wiele dzieci w obliczu problemów kompletnie zamiera, nie potrafią patrzeć perspektywicznie, nie widzą problemu jako czegoś przejściowego  – mówi Artur Orzełowski, psycholog, twórca Akademii Inwestora. Rolą dorosłych jest przekazywanie dzieciom odpowiednich narzędzi do rozwiązywania problemów. – Kiedy trenujemy jakiś sport, pocimy się i trudzimy, żeby być lepsi. Rozwiązywanie problemów również możemy traktować jako trening naszych umiejętności radzenia sobie ze stresem, czy szukania rozwiązań.

 

W nauce przedsiębiorczości spotykamy się z wieloma trudnościami i problemami, które testują nasze zdolności koncentracji, zarządzania emocjami, pewność siebie, czy umiejętność perspektywicznego myślenia. – W nauce przedsiębiorczości, szczególnie u dzieci i młodzieży, nie chodzi tylko o zysk finansowy – skupiamy się na pokazywaniu młodym ludziom, że mają siłę sprawczą, że potrafią logicznie patrzeć na postawione przed nimi problemy, że są w stanie znaleźć potrzebne im rozwiązania – tłumaczy Artur Orzełowski. – Wszystko to składa się na pewność siebie, na przejęcie odpowiedzialności za swoje życie i aktywne dążenie do celu. Przedsiębiorcze cechy i umiejętności nabyte jeszcze w dzieciństwie poszerzają perspektywy, sprawiają, że jesteśmy bardziej samodzielni, szczęśliwsi.

 

Jak skutecznie budować u dzieci zdrowe nawyki finansowe?

Według Artura Orzełowskiego, najważniejsza w nauce przedsiębiorczości jest praktyka – wykonywanie zadań, wyznaczanie i realizowanie celów. – To właśnie praktyka pozwala dzieciom zrozumieć, co dokładnie zadziało się w danym momencie oraz dlaczego się to wydarzyło. – tłumaczy ekspert. Akademia Inwestora, która już wkrótce startuje z programem nauczania przedsiębiorczości dla dzieci w wieku szkolnym, naukę urozmaici dzieciom za pomocą specjalnej aplikacji. – Nasza bezpłatna aplikacja ma pomóc dzieciom i rodzicom w wyznaczaniu zadań i nagród, pokazywać wartość pracy, ale również, że praca powinna sprawiać nam przyjemność – mówi Orzełowski. – Dzieci powinny dostrzegać wartość swoich działań i starań, a nagrody nie zawsze muszą być materialne – wiele dzieci woli dzień spędzony z rodzicami, z ich pełną uwagą, od nowej zabawki.

 

 

 

 

 

Akademia Małego Inwestora

Artur Orzełowski wraz z Akademią Inwestora pracuje nad programem nauczania przedsiębiorczości dla dzieci w klasach 4 - 8 – to autorski projekt łączący elementy psychologii i ciekawe praktyczne zadania oraz wplatający historie i rady odnoszących sukcesy przedsiębiorców. – Jedynym kryterium przyjęcia na warsztaty będzie kolejność zgłoszeń. Chcemy, by mógł się do nas zgłosić każdy chętny, bez względu na sytuację materialną, dlatego zarówno zajęcia, jak i towarzysząca im aplikacje będą całkowicie bezpłatne. – mówi Artur Orzełowski. – Zależy nam, by przez zabawę pokazać dzieciom nowe sposoby rozwiązywania problemów, czy radzenia sobie z trudnościami. Za swoje inicjatywy i zaangażowanie dzieci będą nagradzane, również finansowo, dzięki czemu chcemy rozwijać w nich poczucie, że ich praca ma wartość, że jest ważna, że przynosi efekty. – dodaje ekspert.

 

Akademia Małego Inwestora startuje jesienią. Bezpłatne zajęcia organizowane przez Akademię Inwestora będą odbywały się raz w tygodniu w Warszawie przez cały rok. Na sali przewidziane jest
30 miejsc. Czas trwania zajęć to 2 godziny tygodniowo.

Więcej informacji już wkrótce na FB: Akademia Małego Inwestora

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.