Mroczny komediodramat 'Below' już na Viaplay
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
‘Below’ to mroczny komediodramat z Marią Austgulen (‘Made in Oslo’) w roli głównej. Najnowsza oryginalna produkcja Viaplay przedstawia życie młodej kobiety, która w wyniku nieszczęśliwego wypadku samochodowego musi przystosować się do nowej rzeczywistości. Za scenariusz odpowiada Tina Rygh (autorka scenariuszy do takich tytułów jak ‘Sigurd Can't Get Laid’ oraz ‘Basic Bitch’), która debiutuje w roli twórcy sześcioodcinkowego serialu. Reżyserią zajęła się Siri Seljeseth (Zdobywczyni Złotego Ekranu w plebiscycie Young and Promising). Nowa produkcja będzie miała swoją premierę jesienią wyłącznie na platformie Viaplay.
W drodze powrotnej z wieczornego spotkania z przyjaciółmi Fanny (Maria Austgulen) bierze udział w wypadku samochodowym, w którym ginie jej najlepszy przyjaciel Kurt, a sama zostaje sparaliżowana od pasa w dół. Kobieta jest zmuszona do zamieszkania ze swoją siostrą, której unikała od czasów dzieciństwa. Cały czas tęskni za powrotem do swojego mieszkania na czwartym piętrze i dawnego stylu życia.
„Chciałam stworzyć opowieść o ludziach znajdujących się w kryzysie – to dobry punkt wyjścia do przedstawienia bolesnych, intymnych i wstydliwych wątków. Fanny nie pasuje do obrazu osoby, która skupia się na swoich problemach. W pewnym sensie odrzuca sytuację, w której się znalazła, jednocześnie nie mogąc się z niej uwolnić. Cieszę się, że Viaplay dostrzegło potencjał tej historii.” – podkreśla scenarzystka ‘Below’, Tina Rygh.
„Jest to mocna i nieszablonowa opowieść, która na każdym kroku stawia przed widzem pewnego rodzaju wyzwanie. Serial podejmuje ważne tematy z perspektywy bardzo złożonej postaci, jaką jest Fanny. Im bardziej odpychająca stara się być, tym bardziej do siebie przyciąga. ‘Below’ ma potencjał, by stać się hitem na wielu międzynarodowych rynkach.’ – zaznacza Filippa Wallestam, Viaplay Group Chief Content Officer.
Produkcją serialu ‘Below’ (oryginalna nazwa ‘Nede’) zajęli się Bård Fjulsrud i Aurora Bjørnhaug z Monster Scripted. Producentem wykonawczym ze strony Viaplay Group jest Tanya Nanette Badendyck. Za międzynarodową dystrybucję odpowiada zespół Viaplay Content Sales.
Kolejnymi norweskimi produkcjami oryginalnymi Viaplay będą: serial dramatyczny ‘The Fortress’, dramat kryminalny ‘Fenris’, trzeci sezon serialu ‘Pørni’ oraz film opowiadający o II Wojnie Światowej – ‘Gold Run’, który będzie pierwszą pełnometrażową norweską produkcją Viaplay. W 2022 roku Grupa Viaplay zaprezentuje widzom co najmniej 70 oryginalnych produkcji.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.