Mroczny komediodramat 'Below' już na Viaplay
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
‘Below’ to mroczny komediodramat z Marią Austgulen (‘Made in Oslo’) w roli głównej. Najnowsza oryginalna produkcja Viaplay przedstawia życie młodej kobiety, która w wyniku nieszczęśliwego wypadku samochodowego musi przystosować się do nowej rzeczywistości. Za scenariusz odpowiada Tina Rygh (autorka scenariuszy do takich tytułów jak ‘Sigurd Can't Get Laid’ oraz ‘Basic Bitch’), która debiutuje w roli twórcy sześcioodcinkowego serialu. Reżyserią zajęła się Siri Seljeseth (Zdobywczyni Złotego Ekranu w plebiscycie Young and Promising). Nowa produkcja będzie miała swoją premierę jesienią wyłącznie na platformie Viaplay.
W drodze powrotnej z wieczornego spotkania z przyjaciółmi Fanny (Maria Austgulen) bierze udział w wypadku samochodowym, w którym ginie jej najlepszy przyjaciel Kurt, a sama zostaje sparaliżowana od pasa w dół. Kobieta jest zmuszona do zamieszkania ze swoją siostrą, której unikała od czasów dzieciństwa. Cały czas tęskni za powrotem do swojego mieszkania na czwartym piętrze i dawnego stylu życia.
„Chciałam stworzyć opowieść o ludziach znajdujących się w kryzysie – to dobry punkt wyjścia do przedstawienia bolesnych, intymnych i wstydliwych wątków. Fanny nie pasuje do obrazu osoby, która skupia się na swoich problemach. W pewnym sensie odrzuca sytuację, w której się znalazła, jednocześnie nie mogąc się z niej uwolnić. Cieszę się, że Viaplay dostrzegło potencjał tej historii.” – podkreśla scenarzystka ‘Below’, Tina Rygh.
„Jest to mocna i nieszablonowa opowieść, która na każdym kroku stawia przed widzem pewnego rodzaju wyzwanie. Serial podejmuje ważne tematy z perspektywy bardzo złożonej postaci, jaką jest Fanny. Im bardziej odpychająca stara się być, tym bardziej do siebie przyciąga. ‘Below’ ma potencjał, by stać się hitem na wielu międzynarodowych rynkach.’ – zaznacza Filippa Wallestam, Viaplay Group Chief Content Officer.
Produkcją serialu ‘Below’ (oryginalna nazwa ‘Nede’) zajęli się Bård Fjulsrud i Aurora Bjørnhaug z Monster Scripted. Producentem wykonawczym ze strony Viaplay Group jest Tanya Nanette Badendyck. Za międzynarodową dystrybucję odpowiada zespół Viaplay Content Sales.
Kolejnymi norweskimi produkcjami oryginalnymi Viaplay będą: serial dramatyczny ‘The Fortress’, dramat kryminalny ‘Fenris’, trzeci sezon serialu ‘Pørni’ oraz film opowiadający o II Wojnie Światowej – ‘Gold Run’, który będzie pierwszą pełnometrażową norweską produkcją Viaplay. W 2022 roku Grupa Viaplay zaprezentuje widzom co najmniej 70 oryginalnych produkcji.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.