Komunikaty PR

Nagroda Nobla otoczona skandalem. Produkcja Viaplay Originals

2022-01-14  |  10:00

‘The Prize of Silence’ to dokument opowiadający o skandalu związanym z wykorzystywaniem seksualnym, który przed laty wstrząsnął Akademią Szwedzką. Doprowadził on do przesunięcia przyznania Literackiej Nagrody Nobla w 2018 roku. To kolejny serial dokumentalny z kategorii Viaplay Originals wyprodukowany przez Nordic Entertainment Group (NENT Group). Nowe dzieło Joela Karsberga, twórcy ‘Surviving R. Kelly’, jest już dostępne na platformie streamingowej Viaplay.

 

W listopadzie 2017 roku Jean-Claude Arnault, osoba związana ze szwedzką sceną kulturalną oraz mąż jednej z członkiń Akademii Szwedzkiej, został oskarżony o napaść seksualną, a następnie dwukrotnie skazany za gwałt. Skandal, który był opisywany w czołowych mediach na całym świecie, spowodował falę rezygnacji w Akademii, stawiając pod znakiem zapytania dalsze losy jednej z najbardziej prestiżowych instytucji kulturalnych.

 

Nowy serial dokumentalny Viaplay zawiera pogłębione wywiady z kobietami, które padły ofiarą Arnaulta oraz z członkami Akademii Szwedzkiej i międzynarodowymi ekspertami. ‘The Prize of Silence’ porusza ważne tematy, takie jak uprzedmiotowienie i wykorzystywanie kobiet w szanowanych środowiskach oraz to jak strach potrafi powstrzymać ofiary przed zabraniem głosu.

 

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: "Konsekwencje tych tragicznych wydarzeń są widoczne do dziś i odegrały dużą rolę w kształtowaniu wizerunku Akademii Szwedzkiej na całym świecie. To bardzo ważne, by poruszać trudne tematy i słuchać ludzi, którzy tak wiele wycierpieli. Najnowszy serial Viaplay Originals po raz kolejny pokazuje naszą misję, jaką jest opowiadanie o najważniejszych wydarzeniach, które odbiły się szerokim echem na całym świecie".

 

Joel Karsberg: "Pamiętam wszystko, jakby to było wczoraj. Byliśmy w trakcie kręcenia filmu 'Surviving R. Kelly', kiedy usłyszeliśmy o tej przerażającej historii. Już wtedy wiedzieliśmy, że przesunięcie terminu wręczenia Literackiej Nagrody Nobla to coś więcej, niż mogłoby się na początku wydawać. Jestem dumny, że mogłem współpracować z NENT Group i Viaplay, dając ofiarom możliwość podzielenia się swoimi opowieściami i rzucić światło na historię wykorzystywania seksualnego oraz nadużycia władzy w elitarnych kręgach’’.

 

Czteroodcinkowy serial został wyprodukowany przez Meter Film & Television we współpracy z Bunim Murray, Creative Society, Kreativ Inc i NENT Group. Producentami wykonawczymi są Joel Karsberg, Kristoffer Graci i Magnus Coinberg, a producentami Martina Iacobaeus i Sara Newihl.

 

 

O oryginalnych produkcjach NENT Group

 

 W ciągu ostatnich miesięcy odbyły się premiery takich produkcji jak ‘Kin’; ‘Home Invasion’; ‘Dystopia’; ‘Max Anger’; ‘Thunder in My Heart’; ‘Threesome’; ‘Suedi’; ‘Close to Me’; ’Sort Of’; ‘Red Election’. Viaplay poinformował również o planowanych polskich produkcjach Viaplay Originals, takich jak: ‘Polskie Morderczynie’, ‘Czarny Pies’ i ‘Wolność Jaskółki’.

Zapowiedziane zostały również kolejne produkcje takie jak, ‘The Uninhabitable Earth’, drugi sezon serialu ‘Partisan’, trzeci sezon produkcji ‘Honor’; czwarty sezon ‘Hammarvik’, ‘The Holiday’, drugi i trzeci sezon ‘Pernille, ‘Hilma’, ‘Billy the Kid’, ‘Sisterhood’, ‘Kto Zabił Otto Muellera?’. Biografie Börje Salming, ‘Fadime’, seriale ‘Taylor’s Island’ ; ‘What about Monica’, ‘Trom’, ‘THE KINGDOM EXODUS’, ‘Made in Oslo’, ‘Estonia: The Last Wave’, ‘A Class Apart’, Drugi sezon ‘Stella Blómkvist’; drugi sezon seriali ‘Wisting’, ‘The Box’, ‘Two Sisters’, ‘Furia’, ‘The Swarm’, drugi sezon ‘The Truth Will Out’, ‘Harmonica’, ‘Perfect People’, kolejny sezon serialu ‘Face to Face’ oraz ‘Margeaux’.

NENT Group planuje także produkować dwa anglojęzyczne filmy rocznie. Firma utworzyła też brytyjską spółkę Joint Venture razem z FilmNation Entertainment oraz zainwestowała w amerykańskie studio Picturestart.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski! Biuro prasowe
2024-10-16 | 01:00

Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!

Popularna marka L.O.L. Surprise™ należąca do firmy MGA Entertainment ogłosiła światową premierę filmu The Skate Dance Movie, która miała miejsce 3 października na
Film ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
2024-10-15 | 14:00

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024   Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.