Komunikaty PR

‘Natascha Kampusch – Całe życie w więzieniu’ - nowy serial dokumentalny Viaplay

2022-02-18  |  08:00

Nowy dokument Viaplay to opowieść o Nataschy Kampusch, porwanej jako dziecko i przez osiem i pół roku więzionej przez swojego oprawcę. Produkcja podejmuje także temat reakcji społeczeństwa, która spotkała ją po odzyskaniu wolności i próbuje odpowiedzieć na pytanie, dlaczego po traumatycznych przejściach, była ona tak okrutna. Przez ostatnich piętnaście lat Natascha Kampusch zmagała się z pogardliwymi spojrzeniami i protekcjonalnymi komentarzami. Dziś 33-latka zwraca uwagę na problem obwiniania ofiar o krzywdy, które je spotkały. Premiera najnowszego serialu Viaplay Originals odbędzie się już 24 lutego.

 

Wiele osób wciąż pamięta dramatyczną historię austriackiej dziewczynki Nataschy Kampusch, która w 1998 roku została porwana w drodze do szkoły. Przez kolejnych 3096 dni jej koszmar toczył się na pięciu metrach kwadratowych ciemnej piwnicy, w której była więziona. W 2006 roku Natascha Kampusch zdołała uwolnić się z rąk swojego oprawcy, w wyniku czego ten odebrał sobie życie.

 

W produkcji Viaplay Originals ‘Natascha Kampusch – Całe życie w więzieniu’, główna bohaterka opowiada o swoim życiowym dramacie. Pomimo tego, że udało jej się wydostać z niewoli, rzadko czuje się naprawdę wolna.

 

Natascha Kampusch: ‘Wydawało mi się, że uciekam do świata, w którym zostanę zrozumiana, ale zamiast tego spotkałam się z nienawiścią i dystansem. To było okrutne zderzenie z rzeczywistością. Do dziś nie mogę spokojnie wyjść na ulicę bez obawy o krytykę w moim kierunku. Świat pozwolił wykiełkować teoriom spiskowym, które zakładają, że mogłam być odpowiedzialna za moje porwanie, co jest dla mnie bardzo bolesne. Cieszę się, że mogłam opowiedzieć swoją historię w serialu dokumentalnym Viaplay, zwracając uwagę na to, jak trudno jest ofierze zachować swoją godność. Mam nadzieję, że tym samym pomogę osobom, które będą narażone na podobne sytuacje. Chciałabym, by spotykały się z większą wyrozumiałością ze strony mediów i opinii publicznej, niż ja.’

 

Serial składa się z trzech odcinków, które oprócz historii porwania Nataschy Kampusch pokazują, jak wyglądał czas po jej powrocie do rzeczywistości, gdy musiała radzić sobie z reakcją mediów i opinii publicznej, jednocześnie walcząc o swoją tożsamość. Przez ostatnich piętnaście lat doświadczyła ogromnego gniewu i była obarczana winą za swoją tragedię – nie tylko przez społeczeństwo austriackie, ale również resztę świata. Fakt, że zdecydowała się na współpracę z Viaplay i Heartland TV w celu zwrócenia uwagi na ten ważny problem, jest dla NENT Group niezwykle znaczący.

 

Filippa Wallestam, EVP i Chief Content Officer w NENT Group: ‘Dokumenty, które podejmują trudne społeczne tematy, są ważną częścią kolekcji Viaplay. Wielu z nas zna już tragiczną historię porwania Nataschy Kampusch, ale tworząc ten dokument, skupiliśmy się również na innym ważnym aspekcie - powrotu ‘na wolność’, która okazała się kolejną pułapką. Kto potrafi opowiedzieć o tym koszmarze lepiej niż sama poszkodowana? Obarczanie ofiary winą za tragedię, która ją spotkała, jak w przypadku Nataschy Kampusch, pokazuje przerażające oblicze świata, w którym żyjemy. To ważne, by odnosić się do ofiar z szacunkiem, traktować ich wersję wydarzeń poważnie i rozpocząć dyskusję na temat braku zaufania ze strony społeczeństwa. Teorie spiskowe nie mogą jej zdominować.’

 

Premiera serialu dokumentalnego ‘Natascha Kampusch – Całe życie w więzieniu’ odbędzie się 24 lutego na platformie streamingowej Viaplay. Serial został wyprodukowany przez Heartland TV. Szefem produkcji jest Jonas Ask Hamed, producentem wykonawczym Wenche Hougaas Jensen, producentką serialu jest Anna Maria Kristensen, a dyrektorem produkcji Nicole Nielsen Horanyi. Producentem wykonawczym ze strony NENT Group jest Trine Kongegaard.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.