Nowy serial Viaplay porusza temat przemocy seksualnej wśród nastolatków
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Najnowsza produkcja Viaplay Originals porusza temat konsekwencji wykorzystywania seksualnego wśród nastolatków. Serial ‘Where Were You?’ został zainspirowany podcastem zatytułowanym ‘Z życia’ (oryg. ‘Det med Liv’) stworzonym przez scenarzystkę - Julie Budtz Sørensen. Historia opowiada o grupie przyjaciół, którzy pewnego dnia postanawiają zorganizować przyjęcie dla znajomych ze szkoły. Niestety zabawa kończy się tragicznym zdarzeniem, które odciska piętno na relacjach najlepszych przyjaciółek – Louise i Monice. Premiera serialu odbędzie się w niedzielę, 21 sierpnia, na platformie streamingowej Viaplay.
Louise i Monica to najlepsze przyjaciółki. Mają po 16 lat i zazwyczaj są nierozłączne, jednak tym razem jedna z nich zostaje na przyjęciu nieco dłużej i pada ofiarą gwałtu. Świat młodych dziewczyn wywraca się do góry nogami, a obciążona poczuciem winy za pozostawienie koleżanki Louise postanawia odnaleźć sprawcę na własną rękę. Wkrótce zaczyna podejrzewać, że w sprawę zaangażowany jest ich bliski przyjaciel, a rzeczy jeszcze bardziej się komplikują. Okazuje się jednak, że wszyscy członkowie grupy znajomych mają swoje tajemnice. Również Thais, przystojny outsider, w którym od dawna podkochuje się główna bohaterka. Gdy padają oskarżenia dziewczyna traci grunt pod nogami. Czy Louise zaufa najbliższej przyjaciółce?
Zapowiedź serii doskonale oddaje jej mroczny klimat – film przedstawiający produkcję ‘Where Were You?’ jest dostępny pod linkiem.
„Postać Louise jest dla mnie niezwykła. To moja pierwsza tak duża rola, więc byłam bardzo podekscytowana, jednak wcielenie się w postać, której przyjaciółka tak bardzo cierpi było dla mnie dużym wyzwaniem. To najważniejszy wątek, na którym opiera się historia Louise.” – komentuje odtwórczyni głównej roli, Filippa Navarana Coster-Waldau, prywatnie córka Nikolaja Coster-Waldau, duńskiego aktora teatralnego, filmowego i telewizyjnego, odtwórcy roli Jamiego Lannistera w serialu "Gra o tron".
Oprócz Filippy Naravany Coster-Waldau w serialu wystąpili również: Maja Ida Thiele, Jack Depaiva Pedersen, Boy Ewald, Abdullah Ayman, Hans Christian Lønstrup, Merle Filukka Høeg oraz Vilmer Trier Brøgger i Isabella Møller Hansen. Reżyserią zajął się Nils Holst-Jensen, a produkcją Nibus Film. Serial otrzymał wsparcie Public Service Puljen i Nordisk Film & TV Fond. Producentem wykonawczym ze strony Viaplay Group jest Dorte Fuglsang. Serial składa się z siedmiu 25-minutowych odcinków i pojawi się na platformie Viaplay 21 sierpnia 2022 roku.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.