Ostatni pokaz z cyklu “MOVIE-MY NA GŁOS” z filmem "Jak Feniks"
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
W sobotę 21 stycznia o godzinie 15:00 w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN odbędzie się ostatni pokaz filmowy z cyklu “MOVIE-MY NA GŁOS”. Projekt Sekson Fundacji Avalon zorganizował już 5 różnych seansów i dyskusji z zaproszonymi gośćmi. Przed nami kończące cały cykl spotkanie. Co tym razem przygotował zespół Projektu Sekson?
Igrzyska Paraolimpijskie w filmowej odsłonie
Tym razem wspólnie obejrzymy film dokumentalny “Jak feniks”, którego twórcami są Ian Bonhôte i Peter Ettedgui. Przedstawia on historię Igrzysk Paraolimpijskich, które stały się trzecią, co do wielkości, imprezą sportową na świecie oraz zapoczątkowały globalny ruch, który zmienia sposób postrzegania niepełnosprawności i różnorodności. Pokazuje siłę potencjału, który nosi w sobie każdy człowiek.
Dyskusja na temat...
Trenowanie sportu przez osoby z niepełnosprawnościami często wiąże się także z działaniem aktywistycznym na rzecz tej społeczności. O tym będzie dyskusja po seansie filmowym. Osobami biorącymi udział w rozmowie będą: Marta Lorczyk- samorzeczniczka, aktywistka i ekspertka Projektu Sekson, członkini kolektywu “Tacy ładni-szkoda”,który zajmuje się edukacją, obalaniem stereotypów o osobach z niepełnosprawnościami, w zabawny sposób pokazując bariery z jakimi mierzy się ta grupa społeczna. Jakub Sulewski - mężczyzna z niepełnosprawnością, działający na rzecz normalizowania tematu seksualności, zaangażowany w rozpowszechnianie projektu zmiany ustawy o podniesieniu renty socjalnej oraz Urszula Sulewska, mama Kuby, wspierająca go w działaniach aktywistycznych.
“Podczas dyskusji porozmawiam z zaproszonymi osobami o ich formie aktywizmu i działaniach na rzecz osób z niepełnosprawnościami, dzięki którym udaje im się zmieniać rzeczywistość i zmniejszać wykluczenie osób z niepełnosprawnościami. Porozmawiamy o tym czy osoby z niepełnosprawnościami muszą być aktywistami, czy aktywizm jest dla nich dostępny i czy jest on szansą na równość praw i dostępu do usług społecznych”- kierowniczka Projektu Sekson Żaneta Krysiak
Zachęcamy wszystkich na to już ostatnie spotkanie z cyklu “MOVIE-MY NA GŁOS”. Zapisy znajdują się pod linkiem.
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.