Papaya Young Creators zaprasza twórców opowieści.
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
Masz 20-35 lat, myślisz o sobie jak o narratorze czy narratorce i chcesz zaprezentować światu ciekawy pomysł na audio opowieść? Kategoria Audio Stories w konkursie Papaya Young Creators szuka właśnie Ciebie.
Papaya Young Creators to największy w naszym regionie świata program mentoringowy połączony z konkursem dla młodych talentów, w którym mogą oni zaproponować kreatywne pomysły na przedstawione zadania. Żeby wziąć w nim udział wystarczy zgłosić swój pomysł na reklamę, teledysk, audioserial lub nagrać materiał na TikTok. Po raz pierwszy jest w niej pięć tak bardzo różnych, autorskich i zróżnicowanych kategorii konkursowych, bogaty program pracy z mentorami i pół miliona złotych w budżecie nagród dla laureatów.
W tym roku organizatorzy udowadniają, że kreatywność nie musi obejmować jedynie ekspresji wizualnej. Całkowitą nowością jest kategoria Audio Stories, która powstała we współpracy z Audioteką. W tej kategorii wyjątkowo liczy się dobra historia i sposób, w jaki będzie opowiedziana. To niezwykła formuła wyrazu, ponieważ całość twórczej ekspresji, fabuła i narracja, oparte są o głos. Stworzenie tu atrakcyjnej kreacji to oferta przede wszystkich dla twórców i twórczyń zainteresowanych storytelingiem i pisaniem scenariuszy. Osób, które wierzą w siłę słowa a dźwięk uważają za potężne narzędzie pracy z wyobraźnią.
- Coś, co odróżnia scenariusz filmowy od scenariusza do audio serialu, to fakt że tak naprawdę naszym obostrzeniem jest brak obostrzeń. Nawet najbardziej szalony pomysł, który w filmie może nie wyjść ze względów budżetowych, u nas jak najbardziej się przyjmie. – mówi Aleksandra Dąbrowska, Head of Production w Audiotece, współprzewodnicząca kategorii.
Organizatorzy zachęcają uczestników, by ci pozwolili im usłyszeć swoją wyobraźnię. Kluczem do sukcesu jest zaplanowanie dla widzów prawdziwej audialnej podróży. Na początek należy stworzyć opis konceptu audio opowieści w postaci eksplikacji. Ważne, aby były to pomysły i formy, które da się podzielić na odcinki o długość 25-60 minut.
- W kategorii Audio Stories twórcy mają pełną dowolność gatunkową. To może być audio serial sci-fi, reportaż, komedia, historia osadzona w dawnych czasach. Za pomocą dźwięku można pewne rzeczy budować w sposób wymagający mniejszych środków. Nie ma potrzeby budowania ogromnych scenografii, tworzenia zaawansowanych kostiumów. Za pomocą dźwięku możemy przenieść się w przeszłość, jak i przyszłość. - Jonasz Tołopiło redaktor naczelny Papaya.Rocks, współrzewodniczący kategorii
W przypadku dostania się do finału na uczestników czeka napisanie scenariusza pierwszego odcinka i treatmentu całego serialu. Na tym etapie może liczyć na wsparcie mentorów i grupy jurorskiej, która przeprowadzi uczestników i uczestniczki przez ten proces.
Autorzy i autorki najciekawszych pomysłów zostaną ogłoszeni 14 kwietnia. W trakcie gali rozdania nagród Jury wyłoni najlepszy pomysł, który zostanie uhonorowany Nagrodą za Najlepszy pomysł w kategorii Audio Stories by Audioteka x Papaya.Rocks w wysokości 10 000 PLN brutto.
Wszystko o kategorii, jak w regulaminowym terminie do 28 lutego opracować zgłoszenie z opisem konceptu i wszelkie dodatkowe wskazówki dostępne są na stronie www.papayayoungcreators.com. Prosimy o Twój głos!

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.