Platige Image podczas 46.Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
Pitching komiksowy „Zbliżenia na grafikę i design” to jedno z wydarzeń odbywających się w ramach trwającego 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Wydawcy i autorzy zaprezentowali przedstawicielom branży filmowej wybrane powieści graficzne wydane w Polsce w ostatnich latach. Partnerem spotkania był Platige Image - studio animacji, produkcji i efektów specjalnych, które planuje realizację filmów i seriali pod własną marką.
Komiksy, które zostały omówione były dobrane specjalnie pod kątem ich podatności na przeniesienie na ekran oraz różnorodności formalnej i tematycznej. Prezentacja objęła przykłady komiksu obyczajowego, komiksu kryminalnego czy komiksu grozy, z uwzględnieniem tytułów adresowanych zarówno do dorosłego, jak i młodego odbiorcy, wydawanych w Polsce i za granicą. Uczestnicy mieli okazję obejrzeć, między innymi, prezentacje komiksów: „Yorgi” – Dariusza Rzontkowskiego (wyd. Kultura Gniewu), „Wartości Rodzinne” Michała Śledzińskiego, czy „Stolp” i „Rita” Daniela Odija, Wojciecha Stefanieca (wyd. Timof i cisi wspólnicy).
Wielu autorów – scenarzystów i rysowników – mówiło wprost, iż od dawna liczą, że ich powieści graficzne staną się wkrótce kanwą dla filmów lub seriali. Kilkoro z pośród nich zaznaczało też, że pierwotny materiał mógłby stanowić za podstawę zarówno filmu animowanego, jak i aktorskiego.
Komiksy i powieści graficzne często stanowią inspirację dla filmów fabularnych i seriali na świecie – choć w Polsce nie jest to częsta praktyka. Być może bierze się to stąd, że rysunkowa formuła niektórym wciąż kojarzy się z medium dla młodych odbiorców. Tymczasem w naszym kraju powstaje bardzo dużo interesujących powieści graficznych przeznaczonych dla dorosłych, o czym najlepiej świadczy dzisiejszy pitching. – powiedział Tomasz Wróbel
W finałowej części wydarzenia Platige Image, jako partner wydarzenia zaprezentował swoje ostatnie produkcje. Była to także okazja do przedstawienia strategii studia na lata 2021-2025, która zakłada realizację własnych filmów i seriali. Zespół współpracuje z grupą zarówno uznanych autorów, jak
i obiecujących debiutantów nad rozwojem kilku różnorodnych projektów. To m.in pełnometrażowy film akcji w reżyserii Kordiana Kądzieli, będący adaptacją zbioru opowiadań Igora Jarka pt. „Halny”, serial science-fiction autorstwa piosenkarki Julii Marcell, serialowa czarna komedia oparta o oryginalny pomysł popularnej blogerki i pisarki Janiny Bąk, znanej jako Janina Daily, oraz debiut Magdaleny Załęckiej – osadzona w latach 90. komedia familijna. Równolegle prowadzone są prace nad pełnometrażowym filmem animowanym dla całej rodziny, na podstawie scenariusza Julity Olszewskiej.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.