Platige Image pokazuje jak powstał najnowszy spot Żubra
Kultowy cykl reklam piwa Żubr doczekał się kolejnej odsłony. „Żubr Popłoch” miał premierę na początku kwietnia. Teraz, odpowiadające za postprodukcję studio Platige Image, przedstawiło krótki film ukazujący kulisy powstania spotu zrealizowanego dla Kompanii Piwowarskiej.
Platige Image tworzy animacje graficzne do „Żubra” - bez wątpienia najpopularniejszej polskiej serii reklam - od samego jej początku, czyli od 20 lat. Przygotowanie wiosennej odsłony było jednak wyjątkowo wymagające. Wszystkie uciekające z zagrody zwierzęta trzeba było wygenerować komputerowo.
– Mało kto zdaje sobie sprawę, ile pracy trzeba włożyć w ożywienie kilkunastu stworzeń. Wyzwaniem była też duża dynamika akcji. Wszystko to sprawiło, że prace nad 30-sekundowym spotem trwały 6 miesięcy, a finalny materiał liczony był w dziesiątkach terabajtów – mówi Katarzyna Kopczyńska, producentka spotu.
– Unikalna w tym projekcie, była także potrzeba zestawienia w jednym kadrze zwierząt, o tak różnych wielkościach, jak maleńka mucha, wiewiórka, świnia i tytułowy żubr. Aby tę różnorodność oddać wiarygodnie, trzeba było się do tego zadania przygotować już na etapie układania kadrów. Na szczęście, dzięki długoletniej współpracy z Kompanią Piwowarską i Agencją PZL, proces ten przebiegł niezwykle sprawnie – mówi Piotr Ołtarzewski, VFX Supervisor.
Koncepcję spotu „Żubr Popłoch” stworzyła agencja PZL, produkcją zajął się Moon Films, a udźwiękowieniem Juice.Sound. Postprodukcję wykonało studio Platige Image.
– To był wyjątkowy projekt. Jego trudność polegała na tym, że w bardzo krótkich scenach trzeba było, w sposób czytelny i zrozumiały dla odbiorcy, pokazać nie tylko zachowanie zwierząt, ale ich interakcję pomiędzy sobą. Stworzenie naturalnego, ale jednocześnie nie za szybkiego ich ruchu, przy zachowaniu płynności obrazu wymagało od animatorów dużego wyczucia. I to się udało – mówi Iwo Zaniewski, reżyser i dyrektor artystyczny agencji PZL.
– Projekt nie był łatwy, bo wymagał nie tylko wielu prób animacyjnych, ale też dogrywania poszczególnych reakcji i interakcji. Jednak dzięki zaangażowaniu pracującego przy nim zespołu oraz długoletniemu doświadczeniu we współpracy Platige i PZL powstał bardzo ciekawy plastycznie i animacyjnie film – dodaje Dominik Turek, Associate Creative Director w PZL.
Przygotowany przez Platige Image VFX breakdown można obejrzeć na kanale YouTube: PlatigeImage

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.