Platige Image pokazuje jak powstał najnowszy spot Żubra
Kultowy cykl reklam piwa Żubr doczekał się kolejnej odsłony. „Żubr Popłoch” miał premierę na początku kwietnia. Teraz, odpowiadające za postprodukcję studio Platige Image, przedstawiło krótki film ukazujący kulisy powstania spotu zrealizowanego dla Kompanii Piwowarskiej.
Platige Image tworzy animacje graficzne do „Żubra” - bez wątpienia najpopularniejszej polskiej serii reklam - od samego jej początku, czyli od 20 lat. Przygotowanie wiosennej odsłony było jednak wyjątkowo wymagające. Wszystkie uciekające z zagrody zwierzęta trzeba było wygenerować komputerowo.
– Mało kto zdaje sobie sprawę, ile pracy trzeba włożyć w ożywienie kilkunastu stworzeń. Wyzwaniem była też duża dynamika akcji. Wszystko to sprawiło, że prace nad 30-sekundowym spotem trwały 6 miesięcy, a finalny materiał liczony był w dziesiątkach terabajtów – mówi Katarzyna Kopczyńska, producentka spotu.
– Unikalna w tym projekcie, była także potrzeba zestawienia w jednym kadrze zwierząt, o tak różnych wielkościach, jak maleńka mucha, wiewiórka, świnia i tytułowy żubr. Aby tę różnorodność oddać wiarygodnie, trzeba było się do tego zadania przygotować już na etapie układania kadrów. Na szczęście, dzięki długoletniej współpracy z Kompanią Piwowarską i Agencją PZL, proces ten przebiegł niezwykle sprawnie – mówi Piotr Ołtarzewski, VFX Supervisor.
Koncepcję spotu „Żubr Popłoch” stworzyła agencja PZL, produkcją zajął się Moon Films, a udźwiękowieniem Juice.Sound. Postprodukcję wykonało studio Platige Image.
– To był wyjątkowy projekt. Jego trudność polegała na tym, że w bardzo krótkich scenach trzeba było, w sposób czytelny i zrozumiały dla odbiorcy, pokazać nie tylko zachowanie zwierząt, ale ich interakcję pomiędzy sobą. Stworzenie naturalnego, ale jednocześnie nie za szybkiego ich ruchu, przy zachowaniu płynności obrazu wymagało od animatorów dużego wyczucia. I to się udało – mówi Iwo Zaniewski, reżyser i dyrektor artystyczny agencji PZL.
– Projekt nie był łatwy, bo wymagał nie tylko wielu prób animacyjnych, ale też dogrywania poszczególnych reakcji i interakcji. Jednak dzięki zaangażowaniu pracującego przy nim zespołu oraz długoletniemu doświadczeniu we współpracy Platige i PZL powstał bardzo ciekawy plastycznie i animacyjnie film – dodaje Dominik Turek, Associate Creative Director w PZL.
Przygotowany przez Platige Image VFX breakdown można obejrzeć na kanale YouTube: PlatigeImage

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.