Platige Image prezentuje możliwości technologii motion capture
W spocie promującym, najnowocześniejsze w tej części Europy, studio motion capture pokazano kulisy pracy z kaskaderami i specjalistami realizującymi materiały, na potrzeby filmów, seriali, gier komputerowych oraz reklam. W niespełna dwuminutowym spocie zobaczymy, jak pod bacznym „okiem” kilkudziesięciu kamer, pracują kaskaderzy i aktorzy. Ich występy są przenoszone na obraz cyfrowy przy pomocy zaawansowanych programów komputerowych.
Otwarte na początku 2023 r. studio jest elementem realizacji strategii Platige Image na lata 2021-2025. Dzięki tej inwestycji spółka będzie mogła tworzyć nie tylko kolejne realizacje na potrzeby, takich gigantów, jak Acitvision, Ubisoft, Sony czy SEGA, ale także realizować większe i jeszcze bardziej zaawansowane produkcje.
Warszawskie studio Mocap wyróżnia się konkurencyjnymi wymiarami (20m x 13m x 8m). Dzięki takiej kubaturze można w nim realizować sceny z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture. Studio wyposażone jest m.in. w 62 kamery OptiTrack PrimeX, system 4 wirtualnych kamer z informacją zwrotną w czasie rzeczywistym, z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm. Nad realizowanymi w Platige Mocap Studio projektami czuwa kilkunastoosobowy zespół doświadczonych reżyserów, supervisorów, TD i animatorów.
– Studio o tak dużych gabarytach, wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt oraz oprogramowanie, umożliwi nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie. Od lat stale zwiększamy naszą obecność na rynkach międzynarodowych i posiadanie odpowiedniego do skali naszych działań zaplecza technologicznego jest niezbędne – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora, ale też poruszającego się rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Technika rozwijana od lat 70-tych, na dużym ekranie zagościła na dobre dopiero w latach 90-tych (Park Jurajski, Terminator, Star Wars). Od tego czasu technologia przeszła znaczną ewolucję. Dziś motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem animacji. Najlepszym i najbardziej rozpoznawalnym przykładem jest, zrealizowana niespełna dekadę temu, trylogia Hobbit z niezapomnianymi kreacjami Golluma (Andy Serkis) czy smoka Smauga (Benedict Cumberbatch) w filmach Petera Jacksona, czy Na’vi z Avatara.
– Choć nowe studio działa zaledwie od kilku miesięcy, mamy już za sobą pierwsze udane realizacje. Obecnie pracujemy nad kolejnymi, w tym – dzięki zastosowaniu, tak zwanych remote sessions – dla klientów z całego świata, bez potrzeby ich osobistego udziału. Dzięki umożliwieniu zdalnego wglądu w postęp prac niemal w czasie rzeczywistym, zapewnieniu dostępu do plików roboczych oraz zdjęć możemy realizować zlecenie z każdego zakątka świata – mówi Krzysztof Krok, Managing Director w Platige Image.
Jak wygląda Platige Mocap Studio i jak wygląda kręcenie scen z udziałem aktorów można zobaczyć w filmie opublikowanym na kanale PlatigeImage w serwisie YouTube.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.