Platige Image prezentuje możliwości technologii motion capture
W spocie promującym, najnowocześniejsze w tej części Europy, studio motion capture pokazano kulisy pracy z kaskaderami i specjalistami realizującymi materiały, na potrzeby filmów, seriali, gier komputerowych oraz reklam. W niespełna dwuminutowym spocie zobaczymy, jak pod bacznym „okiem” kilkudziesięciu kamer, pracują kaskaderzy i aktorzy. Ich występy są przenoszone na obraz cyfrowy przy pomocy zaawansowanych programów komputerowych.
Otwarte na początku 2023 r. studio jest elementem realizacji strategii Platige Image na lata 2021-2025. Dzięki tej inwestycji spółka będzie mogła tworzyć nie tylko kolejne realizacje na potrzeby, takich gigantów, jak Acitvision, Ubisoft, Sony czy SEGA, ale także realizować większe i jeszcze bardziej zaawansowane produkcje.
Warszawskie studio Mocap wyróżnia się konkurencyjnymi wymiarami (20m x 13m x 8m). Dzięki takiej kubaturze można w nim realizować sceny z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture. Studio wyposażone jest m.in. w 62 kamery OptiTrack PrimeX, system 4 wirtualnych kamer z informacją zwrotną w czasie rzeczywistym, z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm. Nad realizowanymi w Platige Mocap Studio projektami czuwa kilkunastoosobowy zespół doświadczonych reżyserów, supervisorów, TD i animatorów.
– Studio o tak dużych gabarytach, wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt oraz oprogramowanie, umożliwi nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie. Od lat stale zwiększamy naszą obecność na rynkach międzynarodowych i posiadanie odpowiedniego do skali naszych działań zaplecza technologicznego jest niezbędne – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora, ale też poruszającego się rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Technika rozwijana od lat 70-tych, na dużym ekranie zagościła na dobre dopiero w latach 90-tych (Park Jurajski, Terminator, Star Wars). Od tego czasu technologia przeszła znaczną ewolucję. Dziś motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem animacji. Najlepszym i najbardziej rozpoznawalnym przykładem jest, zrealizowana niespełna dekadę temu, trylogia Hobbit z niezapomnianymi kreacjami Golluma (Andy Serkis) czy smoka Smauga (Benedict Cumberbatch) w filmach Petera Jacksona, czy Na’vi z Avatara.
– Choć nowe studio działa zaledwie od kilku miesięcy, mamy już za sobą pierwsze udane realizacje. Obecnie pracujemy nad kolejnymi, w tym – dzięki zastosowaniu, tak zwanych remote sessions – dla klientów z całego świata, bez potrzeby ich osobistego udziału. Dzięki umożliwieniu zdalnego wglądu w postęp prac niemal w czasie rzeczywistym, zapewnieniu dostępu do plików roboczych oraz zdjęć możemy realizować zlecenie z każdego zakątka świata – mówi Krzysztof Krok, Managing Director w Platige Image.
Jak wygląda Platige Mocap Studio i jak wygląda kręcenie scen z udziałem aktorów można zobaczyć w filmie opublikowanym na kanale PlatigeImage w serwisie YouTube.
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.