Polacy najbardziej lubią filmowe klasyki. "Titanic" ulubionym filmem o miłości
Z okazji zbliżających się Walentynek SentiOne przeanalizował wypowiedzi polskich Internautów z ostatnich trzech lat pod kątem najczęściej wymienianych filmów o miłości. Niekwestionowanym zwycięzcą jest Titanic, kolejne miejsca zajęły Śniadanie u Tiffany’ego i Dirty Dancing. Tylko cztery filmy w tym zestawieniu zostały nakręcone po 2000 r., a najnowszy pochodzi z 2005 r.
Już w najbliższy wtorek przypadają Walentynki, które planuje świętować ze swoją drugą połówką niemal ¾ Polaków*. Spośród wielu możliwości celebrowania dnia zakochanych część osób zapewne zdecyduje się na wieczór w domu i oglądanie romantycznego filmu. By pomóc w wyborze SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przygotowała ranking filmów o miłości, cieszących się największą popularnością wśród polskich internautów. Przeanalizowane dane dotyczą okresu od 3 lutego 2020 do 3 lutego 2023 i wynika z nich, że najwięcej mówi się o ikonicznych klasykach, a filmy z ostatnich lat jak na razie nie zakorzeniły się jeszcze w świadomości Polaków.
Ten ranking bardzo dobrze pokazuje, jak marki mogą korzystać z dzieł kultury w swojej strategii marketingowej. Niektóre z wymienionych filmów osiągają ogromne zasięgi na poziomie 150-300 mln wyświetleń, budzą pozytywne emocje i trafiają do szerokiego grona odbiorców - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Najczęściej wymienianym filmem o miłości jest Titanic, hit z 1997 r. w reżyserii Jamesa Camerona, który jako pierwszy film w historii zarobił ponad miliard dolarów. Polscy internauci w ciągu ostatnich trzech lat wspominali o nim ponad 153,2 tys. razy, a wzmianki osiągnęły 305 mln wyświetleń zasięgu. Najpopularniejsza wypowiedź na jego temat - post na facebookowym profilu serwisu IMDb z okazji 24. rocznicy premiery - zebrał aż 8 tys. reakcji i niemal 650 komentarzy oraz ponad 5 tys. udostępnień.
Drugie miejsce z blisko 85,6 tys. wzmianek i 280 mln wyświetleniami zasięgu zajął klasyk z 1961 r. z jedną z najbardziej kojarzonych ról Audrey Hepburn - Śniadanie u Tiffany’ego. Na trzecim natomiast znalazło się Dirty Dancing z 1987 r., które pojawiło się w niemal 63 tys. wypowiedzi i zyskało 188 mln wyświetleń zasięgu. Najpopularniejsza wzmianka to fragment filmu ze słynną sceną tańca z facebookowego profilu polskiego Netflixa. Chociaż sam post został opublikowany pod koniec 2020 r., to nadal co jakiś czas pojawiają się pod nim komentarze zachwyconych fanów.
Kolejnym często wymienianym przez polskich internautów filmem ze słynnym wątkiem miłosnym - prawie 45 tys. wzmianek i 76 mln wyświetleń zasięgu - jest Przeminęło z wiatrem, nakręcona w 1939 r. ekranizacja bestsellerowej powieści Margaret Mitchell z Vivien Leigh i Clarkiem Gablem w rolach głównych. Piąte miejsce zajmuje Pretty Woman, komedia romantyczna z 1990 r. z Julią Roberts i Richardem Gerem - ponad 37,5 tys. wzmianek i 60 mln wyświetleń zasięgu. Co ciekawe, najbardziej popularna wzmianka o tym filmie, która zdobyła niemal 2 tys. reakcji, pochodzi z… facebookowego profilu National Geographic. Post dotyczył samochodu Lotus Esprit, który pojawił się m.in. w tym właśnie filmie.
Na szóstej pozycji znalazł się brytyjski film z gwiazdorską obsadą To właśnie miłość z 2003 r., który dla wielu osób stał się bożonarodzeniowym klasykiem. Był wymieniany 33 tys. razy i osiągnął zasięg 73 mln wyświetleń. Kolejna na liście produkcja, również brytyjska - Dziennik Bridget Jones z 2001 r. - zebrała 24 tys. wzmianek i zasięg na poziomie aż 182 mln wyświetleń. Ósme miejsce zajmuje Pamiętnik, melodramat z 2004 r. (12,1 tys. wzmianek i aż 124 mln wyświetleń zasięgu), a dziewiąte ekranizacja najsłynniejszej chyba książki Jane Austen - Duma i uprzedzenie z 2005 r., z Keirą Knightley i Matthew Macfadyenem (11,4 tys. wzmianek i 10 mln wyświetleń zasięgu). Dziesiątkę zamyka kolejny klasyk starego Hollywood - Casablanca z 1942 r. z Humphreyem Bogartem i Ingrid Bergman.
„Duma i uprzedzenie” największą liczbę wzmianek zawdzięcza blogerce Pauli Jagodzińskiej, która nawiązała do filmu na swoim Intagramie, zbierając tym niemal 16,5 tys. polubień. Z kolei najpopularniejszy post o filmie „Pamiętnik”, polubiony przez ponad 5,6 tys. osób, pochodzi z instagramowego konta marki DeeZee. Odnosząc się do znanych i lubianych filmów w swojej działalności internetowej marki czy blogerzy mogą dużo zyskać - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Dane SentiOne pokazują, że rozmowy o filmach z wątkiem miłosnym rozmawiają nie tylko kobiety. Zazwyczaj dyskusje rozkładają się mniej więcej po połowie między kobietami a mężczyznami. Spośród zebranych w rankingu filmów kobiety najczęściej rozmawiały o Dumie i uprzedzeniu oraz Dirty Dancing, a mężczyźni o Casablance i Titanicu. Zazwyczaj większość wzmianek pochodzi z Facebooka, chociaż Casablanca oraz Śniadanie u Tiffany’ego najczęściej były wspominane na Twitterze, a Dziennik Bridget Jones na portalach internetowych.
Ranking popularności romantycznych filmów według polskich internautów z ostatnich 3 lat:
-
Titanic (1997)
-
Śniadanie u Tiffany’ego (1961)
-
Dirty Dancing (1987)
-
Przeminęło z wiatrem (1939)
-
Pretty Woman (1990)
-
To właśnie miłość (2003)
-
Dziennik Bridget Jones (2001)
-
Pamiętnik (2004)
-
Duma i uprzedzenie (2005)
-
Casablanca (1942)
*https://media.innovationpr.pl/clients/2635/pr/790762/co-moze-byc-trafionym-prezentem-walentynkowym-wedlug-polakow-wyniki-badania

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.