Polacy najbardziej lubią filmowe klasyki. "Titanic" ulubionym filmem o miłości
Z okazji zbliżających się Walentynek SentiOne przeanalizował wypowiedzi polskich Internautów z ostatnich trzech lat pod kątem najczęściej wymienianych filmów o miłości. Niekwestionowanym zwycięzcą jest Titanic, kolejne miejsca zajęły Śniadanie u Tiffany’ego i Dirty Dancing. Tylko cztery filmy w tym zestawieniu zostały nakręcone po 2000 r., a najnowszy pochodzi z 2005 r.
Już w najbliższy wtorek przypadają Walentynki, które planuje świętować ze swoją drugą połówką niemal ¾ Polaków*. Spośród wielu możliwości celebrowania dnia zakochanych część osób zapewne zdecyduje się na wieczór w domu i oglądanie romantycznego filmu. By pomóc w wyborze SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przygotowała ranking filmów o miłości, cieszących się największą popularnością wśród polskich internautów. Przeanalizowane dane dotyczą okresu od 3 lutego 2020 do 3 lutego 2023 i wynika z nich, że najwięcej mówi się o ikonicznych klasykach, a filmy z ostatnich lat jak na razie nie zakorzeniły się jeszcze w świadomości Polaków.
Ten ranking bardzo dobrze pokazuje, jak marki mogą korzystać z dzieł kultury w swojej strategii marketingowej. Niektóre z wymienionych filmów osiągają ogromne zasięgi na poziomie 150-300 mln wyświetleń, budzą pozytywne emocje i trafiają do szerokiego grona odbiorców - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Najczęściej wymienianym filmem o miłości jest Titanic, hit z 1997 r. w reżyserii Jamesa Camerona, który jako pierwszy film w historii zarobił ponad miliard dolarów. Polscy internauci w ciągu ostatnich trzech lat wspominali o nim ponad 153,2 tys. razy, a wzmianki osiągnęły 305 mln wyświetleń zasięgu. Najpopularniejsza wypowiedź na jego temat - post na facebookowym profilu serwisu IMDb z okazji 24. rocznicy premiery - zebrał aż 8 tys. reakcji i niemal 650 komentarzy oraz ponad 5 tys. udostępnień.
Drugie miejsce z blisko 85,6 tys. wzmianek i 280 mln wyświetleniami zasięgu zajął klasyk z 1961 r. z jedną z najbardziej kojarzonych ról Audrey Hepburn - Śniadanie u Tiffany’ego. Na trzecim natomiast znalazło się Dirty Dancing z 1987 r., które pojawiło się w niemal 63 tys. wypowiedzi i zyskało 188 mln wyświetleń zasięgu. Najpopularniejsza wzmianka to fragment filmu ze słynną sceną tańca z facebookowego profilu polskiego Netflixa. Chociaż sam post został opublikowany pod koniec 2020 r., to nadal co jakiś czas pojawiają się pod nim komentarze zachwyconych fanów.
Kolejnym często wymienianym przez polskich internautów filmem ze słynnym wątkiem miłosnym - prawie 45 tys. wzmianek i 76 mln wyświetleń zasięgu - jest Przeminęło z wiatrem, nakręcona w 1939 r. ekranizacja bestsellerowej powieści Margaret Mitchell z Vivien Leigh i Clarkiem Gablem w rolach głównych. Piąte miejsce zajmuje Pretty Woman, komedia romantyczna z 1990 r. z Julią Roberts i Richardem Gerem - ponad 37,5 tys. wzmianek i 60 mln wyświetleń zasięgu. Co ciekawe, najbardziej popularna wzmianka o tym filmie, która zdobyła niemal 2 tys. reakcji, pochodzi z… facebookowego profilu National Geographic. Post dotyczył samochodu Lotus Esprit, który pojawił się m.in. w tym właśnie filmie.
Na szóstej pozycji znalazł się brytyjski film z gwiazdorską obsadą To właśnie miłość z 2003 r., który dla wielu osób stał się bożonarodzeniowym klasykiem. Był wymieniany 33 tys. razy i osiągnął zasięg 73 mln wyświetleń. Kolejna na liście produkcja, również brytyjska - Dziennik Bridget Jones z 2001 r. - zebrała 24 tys. wzmianek i zasięg na poziomie aż 182 mln wyświetleń. Ósme miejsce zajmuje Pamiętnik, melodramat z 2004 r. (12,1 tys. wzmianek i aż 124 mln wyświetleń zasięgu), a dziewiąte ekranizacja najsłynniejszej chyba książki Jane Austen - Duma i uprzedzenie z 2005 r., z Keirą Knightley i Matthew Macfadyenem (11,4 tys. wzmianek i 10 mln wyświetleń zasięgu). Dziesiątkę zamyka kolejny klasyk starego Hollywood - Casablanca z 1942 r. z Humphreyem Bogartem i Ingrid Bergman.
„Duma i uprzedzenie” największą liczbę wzmianek zawdzięcza blogerce Pauli Jagodzińskiej, która nawiązała do filmu na swoim Intagramie, zbierając tym niemal 16,5 tys. polubień. Z kolei najpopularniejszy post o filmie „Pamiętnik”, polubiony przez ponad 5,6 tys. osób, pochodzi z instagramowego konta marki DeeZee. Odnosząc się do znanych i lubianych filmów w swojej działalności internetowej marki czy blogerzy mogą dużo zyskać - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Dane SentiOne pokazują, że rozmowy o filmach z wątkiem miłosnym rozmawiają nie tylko kobiety. Zazwyczaj dyskusje rozkładają się mniej więcej po połowie między kobietami a mężczyznami. Spośród zebranych w rankingu filmów kobiety najczęściej rozmawiały o Dumie i uprzedzeniu oraz Dirty Dancing, a mężczyźni o Casablance i Titanicu. Zazwyczaj większość wzmianek pochodzi z Facebooka, chociaż Casablanca oraz Śniadanie u Tiffany’ego najczęściej były wspominane na Twitterze, a Dziennik Bridget Jones na portalach internetowych.
Ranking popularności romantycznych filmów według polskich internautów z ostatnich 3 lat:
-
Titanic (1997)
-
Śniadanie u Tiffany’ego (1961)
-
Dirty Dancing (1987)
-
Przeminęło z wiatrem (1939)
-
Pretty Woman (1990)
-
To właśnie miłość (2003)
-
Dziennik Bridget Jones (2001)
-
Pamiętnik (2004)
-
Duma i uprzedzenie (2005)
-
Casablanca (1942)
*https://media.innovationpr.pl/clients/2635/pr/790762/co-moze-byc-trafionym-prezentem-walentynkowym-wedlug-polakow-wyniki-badania

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.