Polacy najbardziej lubią filmowe klasyki. "Titanic" ulubionym filmem o miłości
Z okazji zbliżających się Walentynek SentiOne przeanalizował wypowiedzi polskich Internautów z ostatnich trzech lat pod kątem najczęściej wymienianych filmów o miłości. Niekwestionowanym zwycięzcą jest Titanic, kolejne miejsca zajęły Śniadanie u Tiffany’ego i Dirty Dancing. Tylko cztery filmy w tym zestawieniu zostały nakręcone po 2000 r., a najnowszy pochodzi z 2005 r.
Już w najbliższy wtorek przypadają Walentynki, które planuje świętować ze swoją drugą połówką niemal ¾ Polaków*. Spośród wielu możliwości celebrowania dnia zakochanych część osób zapewne zdecyduje się na wieczór w domu i oglądanie romantycznego filmu. By pomóc w wyborze SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przygotowała ranking filmów o miłości, cieszących się największą popularnością wśród polskich internautów. Przeanalizowane dane dotyczą okresu od 3 lutego 2020 do 3 lutego 2023 i wynika z nich, że najwięcej mówi się o ikonicznych klasykach, a filmy z ostatnich lat jak na razie nie zakorzeniły się jeszcze w świadomości Polaków.
Ten ranking bardzo dobrze pokazuje, jak marki mogą korzystać z dzieł kultury w swojej strategii marketingowej. Niektóre z wymienionych filmów osiągają ogromne zasięgi na poziomie 150-300 mln wyświetleń, budzą pozytywne emocje i trafiają do szerokiego grona odbiorców - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Najczęściej wymienianym filmem o miłości jest Titanic, hit z 1997 r. w reżyserii Jamesa Camerona, który jako pierwszy film w historii zarobił ponad miliard dolarów. Polscy internauci w ciągu ostatnich trzech lat wspominali o nim ponad 153,2 tys. razy, a wzmianki osiągnęły 305 mln wyświetleń zasięgu. Najpopularniejsza wypowiedź na jego temat - post na facebookowym profilu serwisu IMDb z okazji 24. rocznicy premiery - zebrał aż 8 tys. reakcji i niemal 650 komentarzy oraz ponad 5 tys. udostępnień.
Drugie miejsce z blisko 85,6 tys. wzmianek i 280 mln wyświetleniami zasięgu zajął klasyk z 1961 r. z jedną z najbardziej kojarzonych ról Audrey Hepburn - Śniadanie u Tiffany’ego. Na trzecim natomiast znalazło się Dirty Dancing z 1987 r., które pojawiło się w niemal 63 tys. wypowiedzi i zyskało 188 mln wyświetleń zasięgu. Najpopularniejsza wzmianka to fragment filmu ze słynną sceną tańca z facebookowego profilu polskiego Netflixa. Chociaż sam post został opublikowany pod koniec 2020 r., to nadal co jakiś czas pojawiają się pod nim komentarze zachwyconych fanów.
Kolejnym często wymienianym przez polskich internautów filmem ze słynnym wątkiem miłosnym - prawie 45 tys. wzmianek i 76 mln wyświetleń zasięgu - jest Przeminęło z wiatrem, nakręcona w 1939 r. ekranizacja bestsellerowej powieści Margaret Mitchell z Vivien Leigh i Clarkiem Gablem w rolach głównych. Piąte miejsce zajmuje Pretty Woman, komedia romantyczna z 1990 r. z Julią Roberts i Richardem Gerem - ponad 37,5 tys. wzmianek i 60 mln wyświetleń zasięgu. Co ciekawe, najbardziej popularna wzmianka o tym filmie, która zdobyła niemal 2 tys. reakcji, pochodzi z… facebookowego profilu National Geographic. Post dotyczył samochodu Lotus Esprit, który pojawił się m.in. w tym właśnie filmie.
Na szóstej pozycji znalazł się brytyjski film z gwiazdorską obsadą To właśnie miłość z 2003 r., który dla wielu osób stał się bożonarodzeniowym klasykiem. Był wymieniany 33 tys. razy i osiągnął zasięg 73 mln wyświetleń. Kolejna na liście produkcja, również brytyjska - Dziennik Bridget Jones z 2001 r. - zebrała 24 tys. wzmianek i zasięg na poziomie aż 182 mln wyświetleń. Ósme miejsce zajmuje Pamiętnik, melodramat z 2004 r. (12,1 tys. wzmianek i aż 124 mln wyświetleń zasięgu), a dziewiąte ekranizacja najsłynniejszej chyba książki Jane Austen - Duma i uprzedzenie z 2005 r., z Keirą Knightley i Matthew Macfadyenem (11,4 tys. wzmianek i 10 mln wyświetleń zasięgu). Dziesiątkę zamyka kolejny klasyk starego Hollywood - Casablanca z 1942 r. z Humphreyem Bogartem i Ingrid Bergman.
„Duma i uprzedzenie” największą liczbę wzmianek zawdzięcza blogerce Pauli Jagodzińskiej, która nawiązała do filmu na swoim Intagramie, zbierając tym niemal 16,5 tys. polubień. Z kolei najpopularniejszy post o filmie „Pamiętnik”, polubiony przez ponad 5,6 tys. osób, pochodzi z instagramowego konta marki DeeZee. Odnosząc się do znanych i lubianych filmów w swojej działalności internetowej marki czy blogerzy mogą dużo zyskać - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Dane SentiOne pokazują, że rozmowy o filmach z wątkiem miłosnym rozmawiają nie tylko kobiety. Zazwyczaj dyskusje rozkładają się mniej więcej po połowie między kobietami a mężczyznami. Spośród zebranych w rankingu filmów kobiety najczęściej rozmawiały o Dumie i uprzedzeniu oraz Dirty Dancing, a mężczyźni o Casablance i Titanicu. Zazwyczaj większość wzmianek pochodzi z Facebooka, chociaż Casablanca oraz Śniadanie u Tiffany’ego najczęściej były wspominane na Twitterze, a Dziennik Bridget Jones na portalach internetowych.
Ranking popularności romantycznych filmów według polskich internautów z ostatnich 3 lat:
-
Titanic (1997)
-
Śniadanie u Tiffany’ego (1961)
-
Dirty Dancing (1987)
-
Przeminęło z wiatrem (1939)
-
Pretty Woman (1990)
-
To właśnie miłość (2003)
-
Dziennik Bridget Jones (2001)
-
Pamiętnik (2004)
-
Duma i uprzedzenie (2005)
-
Casablanca (1942)
*https://media.innovationpr.pl/clients/2635/pr/790762/co-moze-byc-trafionym-prezentem-walentynkowym-wedlug-polakow-wyniki-badania
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.