Polski film „Blue Hour” zwycięzcą nagrody Blaue Blume w Berlinie!
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Polski film krótkometrażowy „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak z Warszawskiej Szkoły Filmowej, zdobył pierwsze miejsce w kategorii: Najlepszy polski film podczas rozdania nagród Blaue Blume w Berlinie. Uroczysta gala odbyła się 14 lutego w ekskluzywnej przestrzeni The Reed. Obecni byli na niej znamienici goście z branży filmowej i telewizyjnej, finaliści wszystkich kategorii konkursu, przedstawiciele mediów oraz członkowie polskiego jury, w tym Radosław Piwowarski oraz Jerzy Szebesta.
W tym roku polscy twórcy po raz pierwszy mieli okazję powalczyć o nagrodę Blaue Blume, przyznawaną najbardziej romantycznym filmom krótkometrażowym już od 13 lat. W końcowym etapie konkursu znalazło się 14 finalistów, a zwycięzcę w kategorii Najlepszy polski film wyłoniło jury w składzie: Radosław Piwowarski (reżyser i scenarzysta), Jerzy Szebesta (producent filmowy), Oktawia Staciewińska (Communications Manager Apart), Katarzyna Drogowska (Player Editorial and Content Data Governor) oraz Agnieszka Mikulska (absolwentka wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej). Dodatkowy głos mieli również internauci, którzy w głosowaniu online przyznali swoją nagrodę filmowi Marcina Niemkiewicza „InstaLove”.
Jednak to „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak spełnił wszelkie kryteria członków jury i został laureatem polskiej kategorii konursu Blaue Blume. Etiuda opowiadająca o uczuciu, rodzącym się między kelnerką, która prowadzi nudne, przygnębiające życie, pracując w barze w niewielkiej miejscowości, a kobietą, która pewnego dnia pojawia się w tym barze podbił serca jury.
- Blue Hour to piękna opowieść o zauroczeniu, które zamienia się w niespodziewaną miłość. W jury doceniliśmy wysmakowaną formę tego filmu, świetne zdjęcia i zjawiskowe kreacje aktorskie Moniki Szwajnos i Karoliny Rzepy. Jednogłośnie uznaliśmy tę delikatną historię miłości za najlepszy film, zasługujący na pokazanie szerokiej, telewizyjnej widowni – mówi Radosław Piwowarski, reżyser oraz członek jury Blaue Blume Polska.
- Wybór tylko jednego filmu spośród finałowej czternastki był bardzo trudny, gdyż poziom przesłanych krótkometrażowych historii był niezwykle wysoki. Pomysłowość naszych młodych polskich twórców oraz warsztat jaki zaprezentowali sprawia, że już teraz nie możemy się doczekać kolejnej edycji. Widzowie nadal mogą zapoznać się z filmami na Player i przekonać, jak utalentowanych filmowców mamy w naszym kraju – dodaje Krzysztof Mikulski, CEO Romance TV Polska.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród w Berlinie, którą prowadziła Valerie Niehaus, znana widzom Romance TV m. in. z serii „Następny zjazd: Szczęście”, nagrodzono także laureatów filmów niemieckich. „Long Night Stand” w reżyserii Phoebe Ammon triumfował w aż dwóch kategoriach: Najlepsza reżyseria oraz Najlepszy film. Najlepszym aktorem został Jakob Tögel za rolę w filmie „Versprich mir nichts” (Nie obiecuj mi niczego).
Blaue Blume to nagroda dla najbardziej romantycznych filmów krótkometrażowych, która przyznawana jest przez stację Romance TV już od 2011 roku. Nazwa nagrody oznacza dosłownie „niebieski kwiat”, który w Niemczech jest symbolem romantyczności i miłości. Przyznawana jest ona niemieckim filmom w kategoriach: Najlepszy film, Najlepszy reżyser i Najlepsza kreacja aktorska oraz od tego roku Najlepszy polski film.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są na platformie Player, zaś zwycięskie filmy zarówno nagrody głównej jak i głosowania widzów miały swoją premierę telewizyjną na Romance TV w 14 lutego, w Walentynki.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są tu: player.pl
Relację z wydarzenia polscy widzowie obejrzeć będą mogli w programie Co za Tydzień na antenie TVN.
Parterami polskiej edycji konkursu Blaue Blume są: Apart, Player, Meissen Porcelain, Romance TV oraz Mainstream Media AG.
Romance TV prezentuje europejskie seriale i filmy fabularne z najwyższej półki oraz filmowe adaptacje bestsellerów Rosamunde Pilcher, Ingi Lindström, Utty Danelli oraz Katie Fforde. Stacja słynie z romantycznych komedii z najlepszymi europejskimi gwiazdami oraz popularnych serii filmowych, jak „Statek Marzeń”, „Rejs ku szczęściu” czy „Hotel Marzeń”. Seriale, które stały się hitami, to m.in. „Górski lekarz”, „Górscy Ratownicy”.
Romance TV należy do Romance TV Betriebs GMBH, stanowiącej joint venture Mainstream Media AG z ZDF Enterprise GmbH. Za dystrybucję Romance TV w Polsce odpowiada Frame by Frame. Romance TV dociera już do ponad 5,5 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Kanał dostępny jest m.in. na Platformie Canal+, w Polsat Box, Orange, UPC, Vectrze, Inea, Toya oraz w innych dobrych sieciach kablowych. Ambasadorem kanału jest Daniel QCZAJ.
romance-tv.pl
facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
romance-tv.pl, facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.