Polski film „Blue Hour” zwycięzcą nagrody Blaue Blume w Berlinie!
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Polski film krótkometrażowy „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak z Warszawskiej Szkoły Filmowej, zdobył pierwsze miejsce w kategorii: Najlepszy polski film podczas rozdania nagród Blaue Blume w Berlinie. Uroczysta gala odbyła się 14 lutego w ekskluzywnej przestrzeni The Reed. Obecni byli na niej znamienici goście z branży filmowej i telewizyjnej, finaliści wszystkich kategorii konkursu, przedstawiciele mediów oraz członkowie polskiego jury, w tym Radosław Piwowarski oraz Jerzy Szebesta.
W tym roku polscy twórcy po raz pierwszy mieli okazję powalczyć o nagrodę Blaue Blume, przyznawaną najbardziej romantycznym filmom krótkometrażowym już od 13 lat. W końcowym etapie konkursu znalazło się 14 finalistów, a zwycięzcę w kategorii Najlepszy polski film wyłoniło jury w składzie: Radosław Piwowarski (reżyser i scenarzysta), Jerzy Szebesta (producent filmowy), Oktawia Staciewińska (Communications Manager Apart), Katarzyna Drogowska (Player Editorial and Content Data Governor) oraz Agnieszka Mikulska (absolwentka wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej). Dodatkowy głos mieli również internauci, którzy w głosowaniu online przyznali swoją nagrodę filmowi Marcina Niemkiewicza „InstaLove”.
Jednak to „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak spełnił wszelkie kryteria członków jury i został laureatem polskiej kategorii konursu Blaue Blume. Etiuda opowiadająca o uczuciu, rodzącym się między kelnerką, która prowadzi nudne, przygnębiające życie, pracując w barze w niewielkiej miejscowości, a kobietą, która pewnego dnia pojawia się w tym barze podbił serca jury.
- Blue Hour to piękna opowieść o zauroczeniu, które zamienia się w niespodziewaną miłość. W jury doceniliśmy wysmakowaną formę tego filmu, świetne zdjęcia i zjawiskowe kreacje aktorskie Moniki Szwajnos i Karoliny Rzepy. Jednogłośnie uznaliśmy tę delikatną historię miłości za najlepszy film, zasługujący na pokazanie szerokiej, telewizyjnej widowni – mówi Radosław Piwowarski, reżyser oraz członek jury Blaue Blume Polska.
- Wybór tylko jednego filmu spośród finałowej czternastki był bardzo trudny, gdyż poziom przesłanych krótkometrażowych historii był niezwykle wysoki. Pomysłowość naszych młodych polskich twórców oraz warsztat jaki zaprezentowali sprawia, że już teraz nie możemy się doczekać kolejnej edycji. Widzowie nadal mogą zapoznać się z filmami na Player i przekonać, jak utalentowanych filmowców mamy w naszym kraju – dodaje Krzysztof Mikulski, CEO Romance TV Polska.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród w Berlinie, którą prowadziła Valerie Niehaus, znana widzom Romance TV m. in. z serii „Następny zjazd: Szczęście”, nagrodzono także laureatów filmów niemieckich. „Long Night Stand” w reżyserii Phoebe Ammon triumfował w aż dwóch kategoriach: Najlepsza reżyseria oraz Najlepszy film. Najlepszym aktorem został Jakob Tögel za rolę w filmie „Versprich mir nichts” (Nie obiecuj mi niczego).
Blaue Blume to nagroda dla najbardziej romantycznych filmów krótkometrażowych, która przyznawana jest przez stację Romance TV już od 2011 roku. Nazwa nagrody oznacza dosłownie „niebieski kwiat”, który w Niemczech jest symbolem romantyczności i miłości. Przyznawana jest ona niemieckim filmom w kategoriach: Najlepszy film, Najlepszy reżyser i Najlepsza kreacja aktorska oraz od tego roku Najlepszy polski film.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są na platformie Player, zaś zwycięskie filmy zarówno nagrody głównej jak i głosowania widzów miały swoją premierę telewizyjną na Romance TV w 14 lutego, w Walentynki.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są tu: player.pl
Relację z wydarzenia polscy widzowie obejrzeć będą mogli w programie Co za Tydzień na antenie TVN.
Parterami polskiej edycji konkursu Blaue Blume są: Apart, Player, Meissen Porcelain, Romance TV oraz Mainstream Media AG.
Romance TV prezentuje europejskie seriale i filmy fabularne z najwyższej półki oraz filmowe adaptacje bestsellerów Rosamunde Pilcher, Ingi Lindström, Utty Danelli oraz Katie Fforde. Stacja słynie z romantycznych komedii z najlepszymi europejskimi gwiazdami oraz popularnych serii filmowych, jak „Statek Marzeń”, „Rejs ku szczęściu” czy „Hotel Marzeń”. Seriale, które stały się hitami, to m.in. „Górski lekarz”, „Górscy Ratownicy”.
Romance TV należy do Romance TV Betriebs GMBH, stanowiącej joint venture Mainstream Media AG z ZDF Enterprise GmbH. Za dystrybucję Romance TV w Polsce odpowiada Frame by Frame. Romance TV dociera już do ponad 5,5 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Kanał dostępny jest m.in. na Platformie Canal+, w Polsat Box, Orange, UPC, Vectrze, Inea, Toya oraz w innych dobrych sieciach kablowych. Ambasadorem kanału jest Daniel QCZAJ.
romance-tv.pl
facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
romance-tv.pl, facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.