Polski film „Blue Hour” zwycięzcą nagrody Blaue Blume w Berlinie!
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Polski film krótkometrażowy „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak z Warszawskiej Szkoły Filmowej, zdobył pierwsze miejsce w kategorii: Najlepszy polski film podczas rozdania nagród Blaue Blume w Berlinie. Uroczysta gala odbyła się 14 lutego w ekskluzywnej przestrzeni The Reed. Obecni byli na niej znamienici goście z branży filmowej i telewizyjnej, finaliści wszystkich kategorii konkursu, przedstawiciele mediów oraz członkowie polskiego jury, w tym Radosław Piwowarski oraz Jerzy Szebesta.
W tym roku polscy twórcy po raz pierwszy mieli okazję powalczyć o nagrodę Blaue Blume, przyznawaną najbardziej romantycznym filmom krótkometrażowym już od 13 lat. W końcowym etapie konkursu znalazło się 14 finalistów, a zwycięzcę w kategorii Najlepszy polski film wyłoniło jury w składzie: Radosław Piwowarski (reżyser i scenarzysta), Jerzy Szebesta (producent filmowy), Oktawia Staciewińska (Communications Manager Apart), Katarzyna Drogowska (Player Editorial and Content Data Governor) oraz Agnieszka Mikulska (absolwentka wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej). Dodatkowy głos mieli również internauci, którzy w głosowaniu online przyznali swoją nagrodę filmowi Marcina Niemkiewicza „InstaLove”.
Jednak to „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak spełnił wszelkie kryteria członków jury i został laureatem polskiej kategorii konursu Blaue Blume. Etiuda opowiadająca o uczuciu, rodzącym się między kelnerką, która prowadzi nudne, przygnębiające życie, pracując w barze w niewielkiej miejscowości, a kobietą, która pewnego dnia pojawia się w tym barze podbił serca jury.
- Blue Hour to piękna opowieść o zauroczeniu, które zamienia się w niespodziewaną miłość. W jury doceniliśmy wysmakowaną formę tego filmu, świetne zdjęcia i zjawiskowe kreacje aktorskie Moniki Szwajnos i Karoliny Rzepy. Jednogłośnie uznaliśmy tę delikatną historię miłości za najlepszy film, zasługujący na pokazanie szerokiej, telewizyjnej widowni – mówi Radosław Piwowarski, reżyser oraz członek jury Blaue Blume Polska.
- Wybór tylko jednego filmu spośród finałowej czternastki był bardzo trudny, gdyż poziom przesłanych krótkometrażowych historii był niezwykle wysoki. Pomysłowość naszych młodych polskich twórców oraz warsztat jaki zaprezentowali sprawia, że już teraz nie możemy się doczekać kolejnej edycji. Widzowie nadal mogą zapoznać się z filmami na Player i przekonać, jak utalentowanych filmowców mamy w naszym kraju – dodaje Krzysztof Mikulski, CEO Romance TV Polska.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród w Berlinie, którą prowadziła Valerie Niehaus, znana widzom Romance TV m. in. z serii „Następny zjazd: Szczęście”, nagrodzono także laureatów filmów niemieckich. „Long Night Stand” w reżyserii Phoebe Ammon triumfował w aż dwóch kategoriach: Najlepsza reżyseria oraz Najlepszy film. Najlepszym aktorem został Jakob Tögel za rolę w filmie „Versprich mir nichts” (Nie obiecuj mi niczego).
Blaue Blume to nagroda dla najbardziej romantycznych filmów krótkometrażowych, która przyznawana jest przez stację Romance TV już od 2011 roku. Nazwa nagrody oznacza dosłownie „niebieski kwiat”, który w Niemczech jest symbolem romantyczności i miłości. Przyznawana jest ona niemieckim filmom w kategoriach: Najlepszy film, Najlepszy reżyser i Najlepsza kreacja aktorska oraz od tego roku Najlepszy polski film.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są na platformie Player, zaś zwycięskie filmy zarówno nagrody głównej jak i głosowania widzów miały swoją premierę telewizyjną na Romance TV w 14 lutego, w Walentynki.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są tu: player.pl
Relację z wydarzenia polscy widzowie obejrzeć będą mogli w programie Co za Tydzień na antenie TVN.
Parterami polskiej edycji konkursu Blaue Blume są: Apart, Player, Meissen Porcelain, Romance TV oraz Mainstream Media AG.
Romance TV prezentuje europejskie seriale i filmy fabularne z najwyższej półki oraz filmowe adaptacje bestsellerów Rosamunde Pilcher, Ingi Lindström, Utty Danelli oraz Katie Fforde. Stacja słynie z romantycznych komedii z najlepszymi europejskimi gwiazdami oraz popularnych serii filmowych, jak „Statek Marzeń”, „Rejs ku szczęściu” czy „Hotel Marzeń”. Seriale, które stały się hitami, to m.in. „Górski lekarz”, „Górscy Ratownicy”.
Romance TV należy do Romance TV Betriebs GMBH, stanowiącej joint venture Mainstream Media AG z ZDF Enterprise GmbH. Za dystrybucję Romance TV w Polsce odpowiada Frame by Frame. Romance TV dociera już do ponad 5,5 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Kanał dostępny jest m.in. na Platformie Canal+, w Polsat Box, Orange, UPC, Vectrze, Inea, Toya oraz w innych dobrych sieciach kablowych. Ambasadorem kanału jest Daniel QCZAJ.
romance-tv.pl
facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
romance-tv.pl, facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.