Polski film „Blue Hour” zwycięzcą nagrody Blaue Blume w Berlinie!
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Polski film krótkometrażowy „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak z Warszawskiej Szkoły Filmowej, zdobył pierwsze miejsce w kategorii: Najlepszy polski film podczas rozdania nagród Blaue Blume w Berlinie. Uroczysta gala odbyła się 14 lutego w ekskluzywnej przestrzeni The Reed. Obecni byli na niej znamienici goście z branży filmowej i telewizyjnej, finaliści wszystkich kategorii konkursu, przedstawiciele mediów oraz członkowie polskiego jury, w tym Radosław Piwowarski oraz Jerzy Szebesta.
W tym roku polscy twórcy po raz pierwszy mieli okazję powalczyć o nagrodę Blaue Blume, przyznawaną najbardziej romantycznym filmom krótkometrażowym już od 13 lat. W końcowym etapie konkursu znalazło się 14 finalistów, a zwycięzcę w kategorii Najlepszy polski film wyłoniło jury w składzie: Radosław Piwowarski (reżyser i scenarzysta), Jerzy Szebesta (producent filmowy), Oktawia Staciewińska (Communications Manager Apart), Katarzyna Drogowska (Player Editorial and Content Data Governor) oraz Agnieszka Mikulska (absolwentka wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej). Dodatkowy głos mieli również internauci, którzy w głosowaniu online przyznali swoją nagrodę filmowi Marcina Niemkiewicza „InstaLove”.
Jednak to „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak spełnił wszelkie kryteria członków jury i został laureatem polskiej kategorii konursu Blaue Blume. Etiuda opowiadająca o uczuciu, rodzącym się między kelnerką, która prowadzi nudne, przygnębiające życie, pracując w barze w niewielkiej miejscowości, a kobietą, która pewnego dnia pojawia się w tym barze podbił serca jury.
- Blue Hour to piękna opowieść o zauroczeniu, które zamienia się w niespodziewaną miłość. W jury doceniliśmy wysmakowaną formę tego filmu, świetne zdjęcia i zjawiskowe kreacje aktorskie Moniki Szwajnos i Karoliny Rzepy. Jednogłośnie uznaliśmy tę delikatną historię miłości za najlepszy film, zasługujący na pokazanie szerokiej, telewizyjnej widowni – mówi Radosław Piwowarski, reżyser oraz członek jury Blaue Blume Polska.
- Wybór tylko jednego filmu spośród finałowej czternastki był bardzo trudny, gdyż poziom przesłanych krótkometrażowych historii był niezwykle wysoki. Pomysłowość naszych młodych polskich twórców oraz warsztat jaki zaprezentowali sprawia, że już teraz nie możemy się doczekać kolejnej edycji. Widzowie nadal mogą zapoznać się z filmami na Player i przekonać, jak utalentowanych filmowców mamy w naszym kraju – dodaje Krzysztof Mikulski, CEO Romance TV Polska.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród w Berlinie, którą prowadziła Valerie Niehaus, znana widzom Romance TV m. in. z serii „Następny zjazd: Szczęście”, nagrodzono także laureatów filmów niemieckich. „Long Night Stand” w reżyserii Phoebe Ammon triumfował w aż dwóch kategoriach: Najlepsza reżyseria oraz Najlepszy film. Najlepszym aktorem został Jakob Tögel za rolę w filmie „Versprich mir nichts” (Nie obiecuj mi niczego).
Blaue Blume to nagroda dla najbardziej romantycznych filmów krótkometrażowych, która przyznawana jest przez stację Romance TV już od 2011 roku. Nazwa nagrody oznacza dosłownie „niebieski kwiat”, który w Niemczech jest symbolem romantyczności i miłości. Przyznawana jest ona niemieckim filmom w kategoriach: Najlepszy film, Najlepszy reżyser i Najlepsza kreacja aktorska oraz od tego roku Najlepszy polski film.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są na platformie Player, zaś zwycięskie filmy zarówno nagrody głównej jak i głosowania widzów miały swoją premierę telewizyjną na Romance TV w 14 lutego, w Walentynki.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są tu: player.pl
Relację z wydarzenia polscy widzowie obejrzeć będą mogli w programie Co za Tydzień na antenie TVN.
Parterami polskiej edycji konkursu Blaue Blume są: Apart, Player, Meissen Porcelain, Romance TV oraz Mainstream Media AG.
Romance TV prezentuje europejskie seriale i filmy fabularne z najwyższej półki oraz filmowe adaptacje bestsellerów Rosamunde Pilcher, Ingi Lindström, Utty Danelli oraz Katie Fforde. Stacja słynie z romantycznych komedii z najlepszymi europejskimi gwiazdami oraz popularnych serii filmowych, jak „Statek Marzeń”, „Rejs ku szczęściu” czy „Hotel Marzeń”. Seriale, które stały się hitami, to m.in. „Górski lekarz”, „Górscy Ratownicy”.
Romance TV należy do Romance TV Betriebs GMBH, stanowiącej joint venture Mainstream Media AG z ZDF Enterprise GmbH. Za dystrybucję Romance TV w Polsce odpowiada Frame by Frame. Romance TV dociera już do ponad 5,5 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Kanał dostępny jest m.in. na Platformie Canal+, w Polsat Box, Orange, UPC, Vectrze, Inea, Toya oraz w innych dobrych sieciach kablowych. Ambasadorem kanału jest Daniel QCZAJ.
romance-tv.pl
facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
romance-tv.pl, facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.