"Teksańska masakra piłą mechaniczną" ulubionym horrorem Polaków
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Z okazji nadchodzącego Halloween SentiOne przeanalizował wypowiedzi polskich internautów pod kątem ich ulubionych horrorów. W pierwszej trójce pod względem liczby wypowiedzi znalazły się Teksańska masakra piłą mechaniczną, Pogromcy duchów. Dziedzictwo oraz Czarny telefon. W kontekście konkretnych platform streamingowych najwięcej wypowiedzi o tego typu produkcjach dotyczy Amazon Prime oraz Disney+.
Już w poniedziałek przypada coraz chętniej obchodzone w Polsce Halloween. Oprócz przebierania się i zapalania dyniowych lampionów popularnym sposobem spędzania czasu w ten dzień jest oglądanie horrorów. Z tej okazji SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przygotowała ranking horrorów oraz filmów o duchach i potworach cieszących się największą popularnością wśród polskich internautów - zarówno ogółem, jak i na konkretnych platformach streamingowych. Przeanalizowane dane dotyczą danych z ostatniego roku, czyli okresu od 24 października 2021 r. do 24 października 2022 r.
Pod względem liczby wzmianek niekwestionowanym zwycięzcą jest Teksańska masakra piłą mechaniczną, wspominana w polskim Internecie w ciągu ostatniego roku ponad 61,5 tys. razy. To seria horrorów licząca już 9 filmów, z których pierwszy miał premierę w 1974 r., a ostatni w lutym tego roku. Na drugim miejscu z ponad 46 tys. wzmianek znalazło się kolejne podejście do klasycznej serii z lat 80. - Pogromcy duchów. Dziedzictwo, film, który miał premierę w listopadzie ubiegłego roku. Trzecie miejsce z blisko 42 tys. wzmianek również zajmuje stosunkowo nowy film - Czarny telefon, którego światowa premiera miała miejsce we wrześniu 2021 r., polska natomiast w czerwcu 2022 r.
Na dalszych miejscach znalazły się: Koszmar z ulicy Wiązów (niemal 26 tys. wzmianek), Blair Witch Project (23,8 tys. wzmianek), Milczenie owiec (23,7 tys. wzmianek), Omen (22 tys. wzmianek), Powrót laleczki Chucky (18,5 tys. wzmianek), Ostatniej nocy w Soho (17,3 tys. wzmianek) oraz Halloween (11,5 tys. wzmianek).
„Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną” to jedyny film z wymienionej dziesiątki, na temat którego większość wzmianek - aż 64 proc. - pochodzi z Facebooka - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Najnowsi „Pogromcy duchów” oraz „Milczenie owiec” najczęściej były omawiane na portalach internetowych, za to w przypadku sześciu pozostałych produkcji ok. 40 proc. wypowiedzi na temat każdej z nich pochodzi z Twittera. Chociaż w rozmowach o horrorach w polskim Internecie dominują mężczyźni, to od kobiet pochodzi zazwyczaj ¼ - ⅓ wypowiedzi.
Na Amazon Prime oglądamy seriale, na Disney+ klasykę
Które tytuły są najczęściej omawiane w kontekście oferty konkretnych platform streamingowych? Najwięcej wypowiedzi na temat szeroko pojętych horrorów pojawia się w kontekście Amazon Prime i Disney+. Na pierwszej z wymienionych królują seriale - Pamiętniki wampirów (30,6 tys. wzmianek), daleko za nimi Carnival Row (5 tys. wzmianek) i Supernatural (2,2 tys. wzmianek). Widzowie Disney+ wybierają klasykę - Omen (22,2 tys. wzmianek), Obcy 8. pasażer “Nostromo” (10,1 tys. wzmianek) oraz Obcy - decydujące starcie (4,2 tys. wzmianek).
W kontekście HBO Max największą popularnością cieszą się filmy o czarach i demonach - Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii (2,3 tys. wzmianek), Zakonnica (1,8 tys. wzmianek) i Annabelle (610 wzmianek). Odbiorcy Netflixa upodobali sobie tematykę opętań i zombie - najczęściej wymieniany jest Egzorcysta (5,6 tys. wzmianek), za nim znalazły się Resident Evil (4,5 tys. wzmianek) oraz Obecność (3 tys. wzmianek).
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.