"Teksańska masakra piłą mechaniczną" ulubionym horrorem Polaków

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Z okazji nadchodzącego Halloween SentiOne przeanalizował wypowiedzi polskich internautów pod kątem ich ulubionych horrorów. W pierwszej trójce pod względem liczby wypowiedzi znalazły się Teksańska masakra piłą mechaniczną, Pogromcy duchów. Dziedzictwo oraz Czarny telefon. W kontekście konkretnych platform streamingowych najwięcej wypowiedzi o tego typu produkcjach dotyczy Amazon Prime oraz Disney+.
Już w poniedziałek przypada coraz chętniej obchodzone w Polsce Halloween. Oprócz przebierania się i zapalania dyniowych lampionów popularnym sposobem spędzania czasu w ten dzień jest oglądanie horrorów. Z tej okazji SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przygotowała ranking horrorów oraz filmów o duchach i potworach cieszących się największą popularnością wśród polskich internautów - zarówno ogółem, jak i na konkretnych platformach streamingowych. Przeanalizowane dane dotyczą danych z ostatniego roku, czyli okresu od 24 października 2021 r. do 24 października 2022 r.
Pod względem liczby wzmianek niekwestionowanym zwycięzcą jest Teksańska masakra piłą mechaniczną, wspominana w polskim Internecie w ciągu ostatniego roku ponad 61,5 tys. razy. To seria horrorów licząca już 9 filmów, z których pierwszy miał premierę w 1974 r., a ostatni w lutym tego roku. Na drugim miejscu z ponad 46 tys. wzmianek znalazło się kolejne podejście do klasycznej serii z lat 80. - Pogromcy duchów. Dziedzictwo, film, który miał premierę w listopadzie ubiegłego roku. Trzecie miejsce z blisko 42 tys. wzmianek również zajmuje stosunkowo nowy film - Czarny telefon, którego światowa premiera miała miejsce we wrześniu 2021 r., polska natomiast w czerwcu 2022 r.
Na dalszych miejscach znalazły się: Koszmar z ulicy Wiązów (niemal 26 tys. wzmianek), Blair Witch Project (23,8 tys. wzmianek), Milczenie owiec (23,7 tys. wzmianek), Omen (22 tys. wzmianek), Powrót laleczki Chucky (18,5 tys. wzmianek), Ostatniej nocy w Soho (17,3 tys. wzmianek) oraz Halloween (11,5 tys. wzmianek).
„Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną” to jedyny film z wymienionej dziesiątki, na temat którego większość wzmianek - aż 64 proc. - pochodzi z Facebooka - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Najnowsi „Pogromcy duchów” oraz „Milczenie owiec” najczęściej były omawiane na portalach internetowych, za to w przypadku sześciu pozostałych produkcji ok. 40 proc. wypowiedzi na temat każdej z nich pochodzi z Twittera. Chociaż w rozmowach o horrorach w polskim Internecie dominują mężczyźni, to od kobiet pochodzi zazwyczaj ¼ - ⅓ wypowiedzi.
Na Amazon Prime oglądamy seriale, na Disney+ klasykę
Które tytuły są najczęściej omawiane w kontekście oferty konkretnych platform streamingowych? Najwięcej wypowiedzi na temat szeroko pojętych horrorów pojawia się w kontekście Amazon Prime i Disney+. Na pierwszej z wymienionych królują seriale - Pamiętniki wampirów (30,6 tys. wzmianek), daleko za nimi Carnival Row (5 tys. wzmianek) i Supernatural (2,2 tys. wzmianek). Widzowie Disney+ wybierają klasykę - Omen (22,2 tys. wzmianek), Obcy 8. pasażer “Nostromo” (10,1 tys. wzmianek) oraz Obcy - decydujące starcie (4,2 tys. wzmianek).
W kontekście HBO Max największą popularnością cieszą się filmy o czarach i demonach - Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii (2,3 tys. wzmianek), Zakonnica (1,8 tys. wzmianek) i Annabelle (610 wzmianek). Odbiorcy Netflixa upodobali sobie tematykę opętań i zombie - najczęściej wymieniany jest Egzorcysta (5,6 tys. wzmianek), za nim znalazły się Resident Evil (4,5 tys. wzmianek) oraz Obecność (3 tys. wzmianek).

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Piosenkarka zaznacza, że Sławomir od jakiegoś czasu na 19 marca przygotowuje muzyczny prezent dla fanów. Tym razem będzie to singiel „Helena”. To już także ostatnia prosta przed premierą płyty „Cudowronek”, która ukaże się już niebawem. Jak podkreśla Kajra, znajdzie się na niej 16 utworów w starym, dobrym stylu jej męża, gwiazdy rock polo.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Żywienie
Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.