REPORTAŻE NA BLACK FRIDAY OD ARTE TV
XXX
XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX
Raz w roku cały świat ogarnia szaleństwo zakupowe z okazji Black Friday. W tym dniu sprzedawcy oferują wszystko do 70% taniej, a tłumy ruszają szturmować sklepy, żeby zdobyć produkty w jak najniższej cenie. Choć mamy mnóstwo rzeczy, często zupełnie zbędnych, zalegających w szafach, to kiedy nadarza się okazja, kupujemy kolejne. Konsumpcjonizm krajów wysokorozwiniętych powoduje galopujący popyt, popyt wpływa na podaż, która znów za sprawą reklamy i marketingu nakręca konsumpcjonizm. I tak całe społeczeństwa tkwią w błędnym kole projektowania kolejnych urojonych potrzeb. Platforma streamingowa ARTE.tv zaprasza na dwa reportaże o świecie, w którym „mieć” oznacza „być”.
Tyją nam brzuchy, a chudną portfele. Produkujemy tyle śmieci w dzień, co nasze babcie w miesiąc.
I chyba zapominamy, że w trumnie nie ma kieszeni i to za czym gonimy jak szaleni dziś, przy utracie zdrowia może się okazać bezwartościowe. - Jakub B. Bączek, trener mentalny i współautor książki „Zespół stresu postpandemicznego”.
Krótki reportaż „Psycho Bugs: Konsumpcjonizm” opowiada o Amatu, która ma tyle ubrań, że wylewają jej się z szafy, a mimo to ciągle chce więcej. Kult wyglądu, atrakcyjność niskich cen i przyjemność robienia zakupów napędzają nasz konsumpcjonizm. A co, jeśli zwolnimy, zwłaszcza w obliczu rzeczywistej, ludzkiej ceny fast fashion? Produkcja jest dostępna pod linkiem: Psycho Bugs - Konsumpcjonizm - Obejrzyj cały dokument | ARTE do 17 grudnia.
Z kolei dokument reportażowy „Dokąd trafiają nasze ubrania?” zrealizowany w ramach serii „Na froncie” śledzi losy ubrań wrzucanych do pojemników na używaną odzież. Okazuje się, że tylko ułamek z nich trafia do potrzebujących. Większość jest odsprzedawana do krajów rozwijających się, gdzie zalega na wysypiskach śmieci i wpływa na degradacje tamtejszego ekosystemu. Za zachodnią fast fashion płacą mieszkańcy uboższych krajów i ich środowisko naturalne. Co zatem zrobić, by temu zapobiec? Sprawdźcie wraz z twórcami tej produkcji oglądając: Dokąd trafiają nasze ubrania? - Obejrzyj cały dokument | ARTE. Film dostępny jest do 8 stycznie 2023 roku.
Black Friday, a potem Cyber Monday, na stałe wpisał się w handlowy kalendarz, gdyż polscy klienci często korzystają z promocji. Udziela się nam poczucie ekscytacji związanej z „polowaniem” na niższe ceny, czy z samym zakupem – mówi Agnieszka Krakós, autorka książki i bloga „Prosta organizacja”. W efekcie kupujemy więcej, niż potrzebujemy, a nawet zupełnie zbędne rzeczy. Korzystając z Black Friday z głową warto kierować się kilkoma zdroworozsądkowymi zasadami:
1. Wykorzystaj tę okazję na zakup droższej rzeczy, której cenę znasz (jeśli nie masz pewności, sprawdź historię zmian)
2. Zrób listę planowanych zakupów i trzymaj się jej
3. Zrezygnuj z niechcianych newsletterów
4. Pomyśl o innych atrakcjach, które możesz zrobić zamiar zakupów.
Kontakt dla mediów: Aleksandra Kulik, tel.: 506 029 442, e-mail: a.kulik@agencjafaceit.pl
O ARTE.tv
ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.
Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.
Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.
Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl
Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.