Rusza 9. edycja Papaya Young Creators
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
9. edycja najbardziej prestiżowego programu mentoringowego w naszej części Europy, znanego wcześniej jako Papaya Young Directors, połączonego z konkursem dla młodych kreatywnych osób, chcących wkroczyć w świat profesjonalnej twórczości audiowizualnej.
Papaya Young Creators to nowa nazwa oraz formuła flagowego programu promocji młodych talentów realizowanego od 2014 roku przez Papaya Films, największy dom produkcyjny w Polsce. W obecnej, historycznie najbardziej rozwiniętej edycji, młodym twórcom, pod szyldem „Unlock Your Potential”, organizator i partnerzy oferują udział w aż 5 kategoriach konkursowych.
Twój film to Twoja reklama w świecie reklamy
Branded Stories to flagowa kategoria, która od początku istnienia inicjatywy pozwala młodym twórcom na wejście do świata branży reklamowej. W ramach konkursu uczestnicy i uczestniczki zgłaszający swoje pomysły i tworzący filmy dla znanych marek, mogą puścić wodze fantazji, bo efekt ich pracy przedstawiciele firm zobaczą dopiero podczas finału konkursu razem z szeroką publicznością.
W tym roku kreatywne zadania dla uczestników przygotowały marki: Amica, AGH, DPD, Modivo, Onet, Philips One Blade, Porsche oraz Żabka. Jakie wyzwania stoją przed uczestnikami w tym roku? Wszystkie „creative startery” znajdziecie pod linkiem https://www.papayayoungcreators.com/ po zarejestrowaniu się w panelu.
Teledysk, czyli kreatywność ponad granicami
Music Stories to druga czołowa kategoria, która od czterech edycji przyciąga coraz większą liczbę uczestników. W jej ramach uczestnicy i uczestniczki stworzyli już teledyski dla gwiazd takich jak Kayah, Krzysztofa Zalewskiego, Karasia i Roguckiego, Skubasa czy Barbary Wrońskiej. W tym roku obok artystów z Polski: IGO (Igora Walaszka), Pauliny Przybysz czy BRK ft. Udoo, po raz pierwszy w historii kategorii teledyski można też tworzyć dla artystów zagranicznych.
Hellwana, to wychowana w Wielkiej Brytanii wokalistka i wschodząca gwiazda czeskiej i słowackiej sceny rapowej, która w swoich kawałkach łączy brzmienia neo-soul, grime i trap ze zmysłowym wokalem i jasnymi, wznoszącymi się liniami gitary.
Hiszpański duet występujący pod nazwą Jansky to eksperymentalny projekt wykorzystujący organiczne dźwięki w cyfrowej aranżacji, flety i…poezję. Warto sprawdzić ich ostatni projekt, Insecta Dance Music, który opiera się na śpiewających owadach z Majorki.
TikTok jako definicja kreatywnej zabawy i ważne medium dla marek
Dzisiaj każdy z nas ma też na wyciągnięcie ręki narzędzia do tego, by opowiadać historie i wspólnie celebrować różnorodność. Dlatego tegoroczna, strategiczna współpraca Papaya Young Creators oraz TikTok zaowocował powołaniem 2 nowych subkategorii.
TikTok to wyjątkowa platforma do kreatywnej ekspresji, która łączy wszystkich i pozwala zaistnieć temu, w czym pięknie się różnimy. To właśnie wzmacnianie poczucia inkluzywności we wszystkich aspektach życia jest tematem w kategorii TikTok Unique Stories. Razem z TikTok Poland zapraszamy twórczynie i twórców contentu video do prezentacji własnej interpretacji pojęcia RÓŻNORODNOŚCI. To kategoria ograniczona tylko wyobraźnią i tematem - wybieramy już gotowe filmy.
W kategorii TikTok Branded Stories, uczestnicy mogą pochwalić się swoim pomysłem na to, jak kreatywnie i organicznie tworzyć angażującą komunikację dla marek, skrojoną wyłącznie pod to medium. Na uczestników czekają wyjątkowe startery kreatywne od partnerów subkategorii: AGH, Amica, Onet, Play i Żabka.
Siła opowieści, czyli dźwięk zamiast obrazu
Kolejna nowa kategoria pozwoli wyłonić najlepsze pomysły na audio seriale. Autor lub autorka zwycięskiego scenariusza otrzyma szansę na produkcję słuchowiska. Najlepsze treści będą promowane wspólnie przez Audiotekę i Papaya.Rocks. W kategorii można zgłaszać oryginalne pomysły i formy, które da się podzielić na odcinki o długość 25-60 minut. Audio Stories jest dla każdego, kto kocha storytelling i uważa się za czujnego narratora rzeczywistości. To kategoria, która odpowiada na rosnącą wciąż potrzebę audioopowieści, słuchowisk, angażujących i porywających treści dźwiękowych. Czekamy na pomysły w gatunkach fiction i non-fiction.
Co dalej?
Szczegółowy opis kategorii i ich partnerów oraz współtwórców, znajduje się na końcu niniejszej informacji, tam znajdziecie też konkretne zadania kreatywne dla twórców w ramach każdej z kategorii. Już w lutym poznamy skład międzynarodowego jury, liczącego ponad 100 osób: artystów i ekspertów branży, wśród których są także mentorzy programu edukacyjnego realizowanego w ramach Papaya Young Creators.
Nagrody warte ponad pół miliona złotych
Poszerzenie formuły programu i otwarcie na twórczynie oraz twórców zainteresowanych także innymi specjalizacjami poza reżyserią, powoduje, że obecna edycja przyniesie szersze grono laureatów. Regulaminowe nagrody zostaną bowiem przyznane nie tylko za pomysł czy reżyserię, ale też w takich obszarach, jak najlepsze zdjęcia, montaż produkcja oraz kostiumy i scenografia. Całkowita wartość puli nagród Papaya Young Creators jest także rekordowa, gdyż uwzględniając granty na realizację produkcji, nagrody dla laureatów projektu oraz pozostałe, wyniesie ponad pół miliona złotych.
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy zalogować się w panelu uczestnika na stronie www.papayayoungcreators.com oraz do 28 lutego 2022 przesłać swój kreatywny pomysł na realizację.
Na stronie znajdą się zawsze aktualne informacje o programie, natomiast jest on także aktywnie wspierany i komunikowany poprzez współpracę z partnerami edukacyjnymi i medialnymi. W gronie tych pierwszych, w obecnej edycji Papaya Young Creators debiutuje Parlament Studentów RP reprezentowany przez Forum Studentów Uczelni Artystycznych.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.