Satoshi - Historia Bitcoina na ARTE.TV
XXX
XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX
Jednym z najgorętszych i najbardziej kontrowersyjnych tematów w świecie finansów i technologii są kryptowaluty. Bitcoin, zwany „cyfrowym złotem” z racji tego, że jego stopa zwrotu w ciągu 10 lat wzrosła o miliony procent, to najpopularniejsza i jedna z pierwszych wirtualnych walut. Stworzona w 2009 roku wywołała prawdziwą rewolucję w sposobie postrzegania pieniądza w świecie finansów i otworzyła zupełnie nowe możliwości transakcyjne. Pomimo upływu lat, nadal nie wiemy, kto dokładnie jest jej twórcą, otwarte są także pytania o ryzyko i bezpieczeństwo wiążące się z tym rewolucyjnym wynalazkiem. Dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć naturę Bitcoina, bezpłatna platforma streamingowa ARTE.tv przygotowała serię „Satoshi – Historia Bitcoina”.
Bitcoin jest pierwszą, zdecentralizowaną i autonomiczną kryptowalutą pozbawioną pośredników. Umożliwia przesyłanie pieniędzy i wymianę towaru bez pośrednictwa państwowych instytucji finansowych i bez konieczności ujawniania tożsamości użytkowników. Pomysłodawcy tego rozwiązania mówią o idei wolności w świecie, w którym każdy nasz ruch jest śledzony za pomocą różnych narzędzie codziennego użytku. Z jednej strony ta wirtualna jednostka pozwala na zachowanie pełnej anonimowości, z drugiej oznacza to także możliwość pomijania ograniczeń wynikających z prawnych regulacji. Ta cyfrowa waluta powstała w oparciu o innowacyjną technologię blockchain, służącą do przesyłania i gromadzenia danych dotyczących transakcji internetowych. Informacje na temat pojedynczych jednostek mogą być przechowywane na wielu niezależnych od siebie komputerach na całym świecie, a ich forma kodowania uniemożliwia sfałszowanie transakcji. W ciągu ostatnich lat Bitcoin zyskał na popularności, przez co jego wartość z kilku centów wzrosła do kilkudziesięciu tysięcy dolarów amerykańskich. - Jednego dnia można było kupić za to pizzę, następnego już sportowe auto – zauważa ekspert w dokumencie ARTE.tv. Na czym polega zatem fenomen i gigantyczny sukces Bitcoina? Czy przetrwa on próbę czasu? Czy osoby, które postanowiły w niego zainwestować duże pieniądze nie stracą oszczędności życia?
W dniach 24-26 marca w warszawskiej Kinotece odbędzie się po raz pierwszy Bitcoin FilmFest, w ramach którego zostanie pokazana m.in. seria ARTE.tv „Satoshi – Historia Bitcoina”, która wraca do początków powstania tej cyfrowej waluty i ukazuje fenomen jej anonimowego twórcy lub twórców. Nieznany do dzisiaj autor będący programistą lub grupą programistów działających pod pseudonimem Satoshi Nakamoto napisał 30 tys. linijek kodu i po dwóch latach działalności wycofał się z projektu. Ekonomiści zaangażowani w działalność kryptowaluty, szacują że Satoshi jest w posiadaniu ok. 1 mln Bitcoinów. Dokument ujawnia zarówno jasne, jak i ciemne strony korzystania z tej cyfrowej waluty. Zaznacza, że Bitcoin nie należy do tradycyjnych aktywów inwestycyjnych, jego wartość może być niestabilna, a nawet ryzykowna dla użytkowników. Każdy właściciel Bitcoina posiada swój prywatny, unikatowy klucz dostępu do swojego portfela. W momencie utraty kodu, użytkownik traci bezpowrotnie dostęp do środków. Seria dokumentalna ukazuje wiele ciekawostek i kontrowersji, jakie narosły wokół cyfrowej waluty i jego twórcy. Chcąc lepiej zrozumieć fenomen i mechanizmy działania kryptowalut warto zobaczyć serię dokumentalną, znajdującego się pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/RC-021581/satoshi-historia-bitcoina/ lub wziąć udziału w projekcji, która odbędzie się 26 marca o godzinie 18:30 w Kinotece w Warszawie. Podczas pokazu będzie obecny reżyser serii, Remi Forte. Wstęp biletowany.
O ARTE.tv
ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.
Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.
Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.
Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl
Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.