Seks, miłość i szalone imprezy w dobie kryzysu: serial KaDeWe
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Po zakończeniu pierwszej wojny światowej nocne życie Berlina stało się definicją emancypacji i seksualnej otwartości. W samym centrum zdarzeń znalazł się luksusowy dom towarowy Kaufhaus des Westens i modny klub nocny Eldorado. W serialu KaDeWe obserwujemy, jak losy Hedi, Fritzi, Harry'ego i Georga krzyżują się na tle galopującej inflacji i trwającej radykalizacji politycznej, a dekadencki i tolerancyjny Berlin popada w narodowo-socjalistyczną otchłań. Pomimo że produkcja została osadzona w latach 20. XX wieku, serial nawiązuje do wielu zagadnień, z którymi mierzymy się także współcześnie, jak walka o prawa kobiet, kwestii tolerancji i akceptacji dla inności.
Luksus i piękno
Podczas gdy weimarskie Niemcy pogrążały się w biedzie, przemocy i chaosie, dom towarowy Kaufhaus des Westens[1] (w skrócie KaDeWe) stał się synonimem luksusu i piękna, a klub Eldorado dla osób z kręgu LGBTQ+ przeradzał się w kolebkę wolności seksualnej. Jednak, gdy doszło do przejęcia władzy przez nazistów, przedsiębiorstwa znajdujące się w rękach osób pochodzenia żydowskiego, takich jak właśnie ‘KaDeWe’, nie mogły już liczyć na finansowe wsparcie banków. Po krachu na Wall Street, który spowodował największy kryzys finansowy w historii, właściciel centrum Adolf Jandorf stanął przed trudnym wyborem – mógł zamknąć centrum lub je sprzedać. W jaki sposób zmiany polityczne wpłynęły na życie osób, które wcześniej czerpały z życia pełnymi garściami? Serial ‘KaDeWe’ opowie o życiach Hedi, Fritzi, Harry'ego i Georga, którzy przeżyli to na własnej skórze.
Zakazana miłość
Berlin lat 20. XX wieku był istną oazą dla odmienności. Jednak, gdy scena polityczna zaczęła się radykalizować, życie osób, które wcześniej celebrowały swoją odmienność zaczęło zmieniać się nie do poznania. Fritzi Jandorf to córka właścicieli luksusowego domu towarowego KaDeWe. Czynnie udziela się w dziale reklamy centrum handlowego należącego do jej rodziny. To pierwsza kobietą na stanowisku kierowniczym. Wieczorami celebruje swoją seksualną wolność nie zważając na panujące konwenanse i opinię innych. Gdy poznaje młodą ekspedientkę - Hedi Kron od razu wpada na pomysł zaangażowania jej do sesji fotograficznej w roli modelki. Kobiety zakochują się w sobie i wspólnie brylują w świecie berlińskiej bohemy i szalonych imprez w klubie ‘Eldorado’, przeżywając niezwykle namiętne chwile. Jednak rodziny mają zdecydowanie odmienne plany co do przyszłości dwóch kobiet – starają się zaaranżować małżeństwa, wmawiają chorobę, a w końcu posuwają się do niezwykle drastycznych środków. Kobiety są przyparte do muru. Czy mimo panujących konwenansów zawalczą o miłość?
Trudne wybory
Dla Harry’ego klub nocny Eldorado stał się niemal drugim domem. Mężczyzna, podobnie jak jego siostra Fritzi nie stroni od używek i uciech cielesnych, co odbija się na należącym do jego rodziny centrum handlowym KaDeWe, w którym pracuje. W związku z tym ojciec – Adolf Jandorf stawia u jego boku Georga Karga, który ma stać na straży interesu i sygnalizować ewentualne kryzysy, jakie mógłby wywołać Harry. Gdy losy KaDeWe stają pod znakiem zapytania w związku z nasilającymi się terrorem wobec Żydów, sytuacja robi się coraz trudniejsza, a presja na Jandorfów stale rośnie. Rodzina jest zmuszona wziąć pod uwagę możliwość sprzedaży centrum, a Harry i George otrzymują ofertę, która może fatalnie odbić się na ich relacji.
Obsada
W główne role w serialu ‘KaDeWe’ wcielili się niemieccy i szwajcarscy aktorzy: Valerie Stoll ('Pachnidło', 'Gdzie nie pada cień'), Damian Thüne ('Młodzież bez Boga', 'Fabian albo świat schodzi na psy'), Lia von Blarer ('Youth Topia', 'Poza polem widzenia'), Joel Basman ('Hanna', 'Obrońcy skarbów'). Za reżyserię odpowiada Julia von Heinz, która w 2008 roku zdobyła nagrodę specjalną na Międzynarodowym Festiwalu Filmów LGBT w Turynie za niemieckojęzyczny dramat 'Was am Ende zählt'. Za scenariusz odpowiadają: John Quester (‘A jutro cały świat’), Sabine Steyer-Violet ('Ms. Senior Sweethart') i Oskar Sulowski ('Mund zu Mund') i Julia von Heinz.
Serial fabularny ‘KaDeWe’ pojawi się na platformie streamingowej Viaplay już 9 lutego.
[1] Budynek ‘KaDeWe’ istnieje do dzisiaj. Zaraz po zakończeniu II wojny światowej budynek ‘KaDeWe’ był wyłączony z użytku, a dziś po rozbudowie centrum Kaufhaus des Westens znów funkcjonuje i zajmuje powierzchnię 60 000 m², co zapewnia mu pozycję największego domu towarowego w Europie kontynentalnej

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.