Seks, miłość i szalone imprezy w dobie kryzysu: serial KaDeWe
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Po zakończeniu pierwszej wojny światowej nocne życie Berlina stało się definicją emancypacji i seksualnej otwartości. W samym centrum zdarzeń znalazł się luksusowy dom towarowy Kaufhaus des Westens i modny klub nocny Eldorado. W serialu KaDeWe obserwujemy, jak losy Hedi, Fritzi, Harry'ego i Georga krzyżują się na tle galopującej inflacji i trwającej radykalizacji politycznej, a dekadencki i tolerancyjny Berlin popada w narodowo-socjalistyczną otchłań. Pomimo że produkcja została osadzona w latach 20. XX wieku, serial nawiązuje do wielu zagadnień, z którymi mierzymy się także współcześnie, jak walka o prawa kobiet, kwestii tolerancji i akceptacji dla inności.
Luksus i piękno
Podczas gdy weimarskie Niemcy pogrążały się w biedzie, przemocy i chaosie, dom towarowy Kaufhaus des Westens[1] (w skrócie KaDeWe) stał się synonimem luksusu i piękna, a klub Eldorado dla osób z kręgu LGBTQ+ przeradzał się w kolebkę wolności seksualnej. Jednak, gdy doszło do przejęcia władzy przez nazistów, przedsiębiorstwa znajdujące się w rękach osób pochodzenia żydowskiego, takich jak właśnie ‘KaDeWe’, nie mogły już liczyć na finansowe wsparcie banków. Po krachu na Wall Street, który spowodował największy kryzys finansowy w historii, właściciel centrum Adolf Jandorf stanął przed trudnym wyborem – mógł zamknąć centrum lub je sprzedać. W jaki sposób zmiany polityczne wpłynęły na życie osób, które wcześniej czerpały z życia pełnymi garściami? Serial ‘KaDeWe’ opowie o życiach Hedi, Fritzi, Harry'ego i Georga, którzy przeżyli to na własnej skórze.
Zakazana miłość
Berlin lat 20. XX wieku był istną oazą dla odmienności. Jednak, gdy scena polityczna zaczęła się radykalizować, życie osób, które wcześniej celebrowały swoją odmienność zaczęło zmieniać się nie do poznania. Fritzi Jandorf to córka właścicieli luksusowego domu towarowego KaDeWe. Czynnie udziela się w dziale reklamy centrum handlowego należącego do jej rodziny. To pierwsza kobietą na stanowisku kierowniczym. Wieczorami celebruje swoją seksualną wolność nie zważając na panujące konwenanse i opinię innych. Gdy poznaje młodą ekspedientkę - Hedi Kron od razu wpada na pomysł zaangażowania jej do sesji fotograficznej w roli modelki. Kobiety zakochują się w sobie i wspólnie brylują w świecie berlińskiej bohemy i szalonych imprez w klubie ‘Eldorado’, przeżywając niezwykle namiętne chwile. Jednak rodziny mają zdecydowanie odmienne plany co do przyszłości dwóch kobiet – starają się zaaranżować małżeństwa, wmawiają chorobę, a w końcu posuwają się do niezwykle drastycznych środków. Kobiety są przyparte do muru. Czy mimo panujących konwenansów zawalczą o miłość?
Trudne wybory
Dla Harry’ego klub nocny Eldorado stał się niemal drugim domem. Mężczyzna, podobnie jak jego siostra Fritzi nie stroni od używek i uciech cielesnych, co odbija się na należącym do jego rodziny centrum handlowym KaDeWe, w którym pracuje. W związku z tym ojciec – Adolf Jandorf stawia u jego boku Georga Karga, który ma stać na straży interesu i sygnalizować ewentualne kryzysy, jakie mógłby wywołać Harry. Gdy losy KaDeWe stają pod znakiem zapytania w związku z nasilającymi się terrorem wobec Żydów, sytuacja robi się coraz trudniejsza, a presja na Jandorfów stale rośnie. Rodzina jest zmuszona wziąć pod uwagę możliwość sprzedaży centrum, a Harry i George otrzymują ofertę, która może fatalnie odbić się na ich relacji.
Obsada
W główne role w serialu ‘KaDeWe’ wcielili się niemieccy i szwajcarscy aktorzy: Valerie Stoll ('Pachnidło', 'Gdzie nie pada cień'), Damian Thüne ('Młodzież bez Boga', 'Fabian albo świat schodzi na psy'), Lia von Blarer ('Youth Topia', 'Poza polem widzenia'), Joel Basman ('Hanna', 'Obrońcy skarbów'). Za reżyserię odpowiada Julia von Heinz, która w 2008 roku zdobyła nagrodę specjalną na Międzynarodowym Festiwalu Filmów LGBT w Turynie za niemieckojęzyczny dramat 'Was am Ende zählt'. Za scenariusz odpowiadają: John Quester (‘A jutro cały świat’), Sabine Steyer-Violet ('Ms. Senior Sweethart') i Oskar Sulowski ('Mund zu Mund') i Julia von Heinz.
Serial fabularny ‘KaDeWe’ pojawi się na platformie streamingowej Viaplay już 9 lutego.
[1] Budynek ‘KaDeWe’ istnieje do dzisiaj. Zaraz po zakończeniu II wojny światowej budynek ‘KaDeWe’ był wyłączony z użytku, a dziś po rozbudowie centrum Kaufhaus des Westens znów funkcjonuje i zajmuje powierzchnię 60 000 m², co zapewnia mu pozycję największego domu towarowego w Europie kontynentalnej

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.