Komunikaty PR

‘Sprawa Iwony Wieczorek’ już 30 czerwca na Viaplay!

2023-06-27  |  12:00

‘Sprawa Iwony Wieczorek’ to pieczołowicie przygotowany serial dokumentalny, który analizuje dowody i stawia ważne pytania w sprawie najgłośniejszego zaginięcia ostatnich 20 lat. Właśnie udostępniono zwiastun produkcji. W materiale pojawiają się osoby zaangażowane w sprawę, mówiące m.in. o braku zaufania do trójmiejskiej policji, lukach w śledztwie oraz głośnym sporze pomiędzy Krzysztofem Rutkowskim, a dziennikarzem śledczym Januszem Szostakiem. Serial przybliży krytyczne opinie ekspertów o zakresie prowadzonego śledztwa i przypomni głośne konferencje prasowe. Skutecznie obali niektóre fałszywe hipotezy w sprawie zaginięcia, a jeden z ekspertów skieruje swoje podejrzenia na konkretną osobę, interpretując przy tym działania podjęte ostatnio przez policję. Premiera 3-odcinkowego serialu dokumentalnego w całości nastąpi już 30 czerwca, nieco ponad 2 tygodnie przed 13-tą rocznicą zniknięcia młodej kobiety. 

Labirynt poszlak

Ostatnim śladem, jaki pozostał po Iwonie Wieczorek jest krótkie nagranie z monitoringu przy wejściu na plażę numer 63. Z tego miejsca od domu dzielił ją już jedynie kawałek promenady oraz pas Parku Ronalda Reagana w Gdańsku. Niestety, Iwona Wieczorek nigdy nie dotarła do swojego domu. Dziś sprawą zajmują się policjanci z krakowskiego oddziału Archiwum X, słynącego ze stosowania najnowszych technologii i nieszablonowego podejścia do prowadzenia śledztw. Mimo to, fakt, że nadal nie udało się odnaleźć ciała lub trafić na ślad życia Iwony sprawia, że wokół sprawy narosło wiele teorii - również amatorskich. Można je znaleźć zarówno w tradycyjnych mediach, na forach internetowych jak i w social mediach. W serialu ‘Sprawa Iwony Wieczorek’ eksperci odniosą się do większości z nich.

Obalone teorie

‘Sprawa Iwony Wieczorek’ będzie drugą, po ‘Tajemnicach Polskich Morderstw’, produkcją Viaplay z kategorii ‘true crime’. Serial zawiera pogłębione wywiady z osobami, które były najbliżej śledztwa. Zostaną przeanalizowane nagrania z kamer miejskich, dowody oraz wydarzenia, które miały miejsce przed, w trakcie i po zaginięciu 19-latki. Pojawią się mniej i bardziej znane wątki, takie jak postać ‘mężczyzny z ręcznikiem’ idącego śladem Iwony, pracowników zakładu oczyszczania miasta, którzy powinni byli widzieć Iwonę zmierzającą do domu. Nie zabraknie tematów związanych ze znajomymi Iwony, sopockiej Zatoki Sztuki i wielu innych. Widzowie zobaczą również wywiad z matką Iwony, która opowie o swojej rozpaczy, bólu i najbardziej wstrząsających chwilach sprzed lat. W serialu pojawi się również wątek dziennikarza śledczego Janusza Szostaka, który korzystał z niekonwencjonalnych metod odnalezienia zaginionej, włączając w to wizyty u jasnowidzów.

Uznane grono ekspertów

Serial dokumentalny ‘Sprawa Iwony Wieczorek’ składa się z trzech 45-minutowych odcinków. Głos zabierze w nim nie tylko matka zaginionej – Iwona Główczyńska, ale również prowadzący śledztwo, w tym były Nadkomisarz Wydziału Zabójstw Marek Siewiert oraz były Dyrektor biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji Marek Dyjasz. W sprawie wypowie się też Janusz Kaczmarczyk, pełniący w tamtych czasach funkcję prokuratora. W odcinkach pojawi się również Krzysztof Rutkowski oraz żona zmarłego dziennikarza śledczego Janusza Szostaka, która przedstawi jego punkt widzenia na temat zaginięcia. Poznamy zdanie prawników, specjalistów kryminologii, administratorkę internetowej grupy o zaginięciu Iwony Wieczorek i dziennikarzy, którzy od lat badają ten temat.

Trzyodcinkowy serial dokumentalny ‘Sprawa Iwony Wieczorek’ będzie dostępny w całości już od piątku 30 czerwca, wyłącznie na platformie streamingowej Viaplay. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski! Biuro prasowe
2024-10-16 | 01:00

Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!

Popularna marka L.O.L. Surprise™ należąca do firmy MGA Entertainment ogłosiła światową premierę filmu The Skate Dance Movie, która miała miejsce 3 października na
Film ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
2024-10-15 | 14:00

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024   Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.