Strefa PROGRESS i Strefa Piotrkowska 217 Partnerami Festiwalu “Polówka"
Strefa PROGRESS oraz Strefa Piotrkowska 217 zostały partnerami Letniego Festiwalu Filmowego Tme Polówka. Cykl filmowy, zaplanowany w 14 różnych lokalizacjach w Łodzi, w tym w kompleksie: Strefa Piotrkowska 217 i Strefa PROGRESS, rozpocznie się z początkiem lipca i potrwa do końca września. Na terenie łódzkich projektów OKAM każdy z 4 plenerowych seansów filmowych odbywać się będzie co czwartek od 7 do 28 lipca.
-To wydarzenie, które wpisało się już na stałe w letni krajobraz kulturalny Łodzi. Zapraszamy łodzian oraz przyjezdnych, którzy odwiedzać będą stolicę regionu, na tegoroczny Festiwal z kocykiem czy poduszką, ale przede wszystkim z dobrym humorem. Szeroki repertuar filmowy pozwoli na to, że każdy znajdzie coś dla siebie, i spędzi miło czas w postindustrialnym klimacie Strefy Piotrkowska 217 i powstającej Strefy PROGRESS - podkreśla Katarzyna Lewoc, Dyrektor łódzkiego oddziału OKAM Capital.
Festiwal zaplanowano w terminie 1 lipca - 30 września w 14 różnych lokalizacjach na terenie Łodzi. Wyświetlonych zostanie około 100 filmów fabularnych, a także krótkometrażowych, dokumentów i teledysków.
W Strefie Piotrkowska 217 i Strefie PROGRESS projekcje zaplanowane są przez cztery letnie czwartki, począwszy od 7 lipca. W przypadku niekorzystnej aury projekcje odbędą się w Odlewni II. Widzowie będą mieli możliwość obejrzenia takich filmów jak Smak głodu (reż. Christoffer Boe), Podróż na sto stóp (reż. Lasse Hallstrom), Czekolada (reż. Lasse Hallstrom) czy Ramen. Smak wspomnień (reż. Eric Khoo). Pokazy filmowe rozpoczynać się będą około godz. 21:00, a kończyć około 23:30.
Tme Polówka należy do najpopularniejszych festiwali filmowych odbywających się w Łodzi. Co roku w projekcjach filmowych uczestniczy ponad 30 tys. widzów. Organizatorem wydarzenia jest działająca od 2008 r. Fundacja Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”.
Strefa PROGRESS to pierwsza inwestycja mieszkaniowa OKAM w Łodzi. Powstaje przy al. Kościuszki 132 i składać się będzie z blisko 300 mieszkań o metrażach od 25 do 140 mkw. Nowoczesny obiekt oferować będzie mieszkańcom szereg wygód, m.in. lokal mieszkańca z siłownią i częścią do co-workingu czy bezpłatną wypożyczalnię rowerów i hulajnóg. Projekt powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie innego projektu OKAM w mieście, tj. Strefy Piotrkowska 217, tworząc wraz z nią kompleks umożliwiający także korzystanie w bezpośrednim pobliżu domu z kultury, gastronomii i rozrywki. Oddanie Strefy PROGRESS do użytkowania planowane jest na I kwartał 2024 r.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.