Strefa PROGRESS i Strefa Piotrkowska 217 Partnerami Festiwalu “Polówka"
Strefa PROGRESS oraz Strefa Piotrkowska 217 zostały partnerami Letniego Festiwalu Filmowego Tme Polówka. Cykl filmowy, zaplanowany w 14 różnych lokalizacjach w Łodzi, w tym w kompleksie: Strefa Piotrkowska 217 i Strefa PROGRESS, rozpocznie się z początkiem lipca i potrwa do końca września. Na terenie łódzkich projektów OKAM każdy z 4 plenerowych seansów filmowych odbywać się będzie co czwartek od 7 do 28 lipca.
-To wydarzenie, które wpisało się już na stałe w letni krajobraz kulturalny Łodzi. Zapraszamy łodzian oraz przyjezdnych, którzy odwiedzać będą stolicę regionu, na tegoroczny Festiwal z kocykiem czy poduszką, ale przede wszystkim z dobrym humorem. Szeroki repertuar filmowy pozwoli na to, że każdy znajdzie coś dla siebie, i spędzi miło czas w postindustrialnym klimacie Strefy Piotrkowska 217 i powstającej Strefy PROGRESS - podkreśla Katarzyna Lewoc, Dyrektor łódzkiego oddziału OKAM Capital.
Festiwal zaplanowano w terminie 1 lipca - 30 września w 14 różnych lokalizacjach na terenie Łodzi. Wyświetlonych zostanie około 100 filmów fabularnych, a także krótkometrażowych, dokumentów i teledysków.
W Strefie Piotrkowska 217 i Strefie PROGRESS projekcje zaplanowane są przez cztery letnie czwartki, począwszy od 7 lipca. W przypadku niekorzystnej aury projekcje odbędą się w Odlewni II. Widzowie będą mieli możliwość obejrzenia takich filmów jak Smak głodu (reż. Christoffer Boe), Podróż na sto stóp (reż. Lasse Hallstrom), Czekolada (reż. Lasse Hallstrom) czy Ramen. Smak wspomnień (reż. Eric Khoo). Pokazy filmowe rozpoczynać się będą około godz. 21:00, a kończyć około 23:30.
Tme Polówka należy do najpopularniejszych festiwali filmowych odbywających się w Łodzi. Co roku w projekcjach filmowych uczestniczy ponad 30 tys. widzów. Organizatorem wydarzenia jest działająca od 2008 r. Fundacja Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”.
Strefa PROGRESS to pierwsza inwestycja mieszkaniowa OKAM w Łodzi. Powstaje przy al. Kościuszki 132 i składać się będzie z blisko 300 mieszkań o metrażach od 25 do 140 mkw. Nowoczesny obiekt oferować będzie mieszkańcom szereg wygód, m.in. lokal mieszkańca z siłownią i częścią do co-workingu czy bezpłatną wypożyczalnię rowerów i hulajnóg. Projekt powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie innego projektu OKAM w mieście, tj. Strefy Piotrkowska 217, tworząc wraz z nią kompleks umożliwiający także korzystanie w bezpośrednim pobliżu domu z kultury, gastronomii i rozrywki. Oddanie Strefy PROGRESS do użytkowania planowane jest na I kwartał 2024 r.
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.