ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024
Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się od swoich mistrzów, rozwijać karierę i z nadzieją na najważniejsze statuetki rozpocząć realizację własnego filmu. Już po raz dziewiąty Łódź stała się centrum światowej animacji poklatkowej. Do 17 października, Mediateka MeMo podejmuje gości ANIMARKT Stop Motion Forum – wydarzenia, które przyciąga najwybitniejszych twórców i entuzjastów tej wyjątkowej formy sztuki filmowej.
Tegoroczne forum to inspirujące warsztaty, masterclassy i spotkania z laureatami Oscara, filmowcami nominowanymi do nagród BAFTA oraz uznanymi artystami z renomowanych studiów animacji. Wśród gwiazd tegorocznej edycji są się m.in. Melanie Coombs, Will Blecher, Francesca Maxwell i Delphine Nicolini.
– ANIMARKT to miejsce, gdzie przez pięć dni gościmy największe talenty branży animacji poklatkowej. Uznani eksperci przyjęli nasze zaproszenie, bo podzielić się swoją bezcenną wiedzą z początkującymi twórcami, których kariery mają szansę nabrać tempa, a my będziemy mogli cieszyć się nowymi, wspaniałymi produkcjami filmów poklatkowych – podkreśla Paulina Zacharek, prezeska MOMAKIN i współorganizatorka Forum.
Program ANIMARKT 2024 obfituje w wydarzenia. Sekcja Masters pozwala zgłębiać tajniki branży i poznać czołowych twórców stop-motion. Melanie Coombs, współproducentka oscarowego Pinokia Guillermo del Toro, podzieli się swoim doświadczeniem w pracy nad międzynarodowymi produkcjami. Will Blecher z legendarnego studia Aardman Animations opowie o kulisach powstawania takich hitów jak Baranek Shaun czy Wallace i Gromit. Uczestnicy będą mieli również okazję poznać twórców najnowszych premier: Living Large i Savages. Francesca Maxwell, związana z takimi produkcjami jak Uciekające kurczaki czy Fantastyczny Pan Lis, przeprowadzi indywidualne konsultacje, a praktyczne warsztaty poprowadzą m.in. Chris Tichborne, weteran animacji znany z Boba Budowniczego i The House, oraz Alicia Canovas Verdu, która pracowała przy filmach Wesa Andersona i obecnie związana jest z Aardman Animations.
W części konkursowej 21 pomysłów na filmy stop motion z całego świata zawalczy o międzynarodowe uznanie i wsparcie produkcyjne projektów. W przygotowaniach twórcom pomagają znani w branży eksperci: Nancy Denney-Phelps, Nik Phelps, Christophe Erbes, Kike Ortega, Kerdi Oengo, Piotr Knabe. Na zwycięzców czekają nagrody, m.in. voucher o wartości 40 000 złotych, akredytacje na międzynarodowe festiwale związane z animacją, oprogramowanie i konsultacje. Zwycięzców poznamy podczas gali wieczorem 17 października.
– Tegoroczna edycja ANIMARKT Stop Motion Forum przyciągnęła rekordową liczbę 120 zgłoszeń z 33 krajów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu animacją poklatkową na całym świecie – mówi Marianna Piskorz, współorganizatorka Forum. – Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności i innowacyjności projektów, które wpłynęły do nas m.in. z Indii, Europy, Chile czy Stanów Zjednoczonych. – dodaje.
Sekcja Business ANIMARKTU to okazja do nawiązania cennych kontaktów branżowych. Spotkania takie jak Kawa z animacją przybliżą innowacyjny system Still Life, wspierający zarządzanie produkcją animacji poklatkowej. Obecni będą również reprezentanci czołowych studiów, takich jak LAIKA, Pangur Animation czy ShadowMachine.
ANIMARKT Stop Motion Forum to jedyne na świecie wydarzenie branżowe skupiające się na najważniejszych problemach i wyzwaniach związanych z produkcją animacji poklatkowej. Jego głównym celem jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i praktyk pomiędzy twórcami filmów poklatkowych, dystrybutorami, nadawcami, producentami, dostawcami usług animacyjnych i przedstawicielami branży z całego świata. Organizatorem wydarzenia jest Momakin, który łączy świat twórców filmów animowanych z międzynarodowym rynkiem produkcji, dystrybucji i promocji. Jego specjalnością są projekty stop motion.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Nowe technologie
Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.