ŚWIATOWY DZIEŃ DZIADKÓW I OSÓB STARSZYCH NA ARTE.TV
XXX
XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX
Obchodzony 23 lipca Światowy Dzień Dziadków i Osób Starszych to doskonała okazja do przypomnienia, że powinniśmy darzyć szacunkiem i otaczać troską starsze pokolenie. W dzisiejszym, zabieganym i dynamicznym świecie, często zapominamy o wartości i mądrości, jaką niosą ze sobą seniorzy. Nie zdajemy sobie sprawy, z czym muszą się mierzyć nasi dziadkowie i jak stawiają czoła codziennym wyzwaniom. Niekiedy ta szara rzeczywistość, pełna osamotnienia czy izolacji społecznej, wymaga naszej uwagi i zaangażowania. Bezpłatna platforma streamingowa ARTE.TV zaprasza swoich widzów do obejrzenia filmów poświęconych tematyce osób starszych, m.in. „Dania: emerytura w wieku 70. lat od 2040 roku?”, „Stara kobieta i jezioro” czy „Granfluencerzy”.
Poruszający dokument „Stara kobieta i jezioro” skupia się na samotności, tęsknocie, przywiązaniu do miejsc i ludzi, których już nie ma, a także na zdolności do odnalezienia piękna i radości w prostych chwilach. Główna bohaterka, starsza kobieta, która mieszka sama nad jeziorem Bajkał, jest uosobieniem siły, mądrości
i wrażliwości. Twórczyni filmu, Vivien Pieper, doskonale oddaje emocje i uczucia, które towarzyszą procesowi starzenia się. Przez historię mieszkanki Syberii, przenikamy do wnętrza jej myśli, refleksji i wspomnień, będących największą wartością w jej życiu. Film obrazujący w malowniczy, ciepły i refleksyjny sposób starość, można obejrzeć na bezpłatnej platformie streamingowej ARTE.TV do końca roku pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/104026-000-A/stara-kobieta-i-jezioro/.
Zmieniające się realia demograficzne i wydłużająca się średnia długość życia ma istotny wpływ na systemy emerytalne w różnych krajach. Od 1956 roku w Danii wiek emerytalny jest ściśle powiązany ze średnią długością życia. Obecnie wynosi on 67 lat, jednak prognozy zakładają jego podwyższenie do 70 lat do roku 2040. Krótki dokument „Dania: emerytura w wieku 70 lat od 2040 roku?” dostępny na platformie ARTE.TV skupia się na polityce władz Danii odnośnie wieku emerytalnego oraz wyzwaniach związanych ze starzeniem się społeczeństwa. Film ukazuje, jak jeden z liderów w Europie pod względem wskaźników zatrudnienia seniorów, adaptuje się do zmieniających się realiów demograficznych oraz jak społeczeństwo daje sobie radę ze starzeniem się populacji. Dokument można obejrzeć pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/114511-000-A/dania-emerytura-w-wieku-70-lat-od-2040-roku/ do 16 kwietnia 2024 roku.
Kolejnym film pt. „Granfluencerzy: kiedy babcia zarabia na Instagramie” przenosi nas w świat nowych mediów i wpływu, jaki osoby starsze mogą mieć na społeczeństwo. Dokument przedstawia kilkoro niemieckich i hiszpańskich granfluencerów podbijających Internet, m.in. w świecie mody. Jednym z bohaterów jest emerytowany agent nieruchomości, który w trakcie pandemii wraz z wnuczką założył konto na Instagramie i powołał do życia „Hiszpańskiego Króla”. Teraz zanany w social mediach jako „The Spanish King” obrazuje swoje życie bardzo wysmakowanymi zdjęciami lub wesołymi rolkami. Swoją działalnością zwrócił na siebie uwagę jednej ze światowych marek odzieżowych, która nawiązała z nim współpracę. W Hiszpanii, tak jak w całej Unii Europejskiej, rośnie średnia wieku. Kraj ma jeden z najniższych wskaźników urodzeń w Europie. Społeczeństwo siwieje, ale „The Spanish King” wnosi nieco kolorytu w tę szarzyznę. Coraz więcej seniorów podbija reklamę i Instagram. Słowa z filmu dokumentalnego „Granfluencerzy: kiedy babcia zarabia na Instagramie” dostępnego do 16 października br. pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/107194-037-A/re-granfluencerzy/ doskonale obrazują istotę zjawiska. Trend dojrzałych influencerów łamie stereotypy dotyczące wieku i dowodzi, że każdy może rozwijać swoją karierę w wirtualnym świecie, bez względu na metrykę.
Kontakt dla mediów: Aleksandra Kulik, tel.: 506 029 442, e-mail: a.kulik@agencjafaceit.pl
O ARTE.tv
ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.
Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.
Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.
Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl
Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter
9. FESTIWAL ARTEKINO 2024 – EUROPA W OBIEKTYWIE MŁODYCH TWÓRCÓW
Warsaw Animation Film Festival: święto animacji szósty raz na wielkich ekranach
Nowy serial „Elsbeth” debiutuje w Polsce. Błyskotliwa prawniczka na antenie FX
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.